اخبار داغ

گرد سیلیس بر فراز شهرک صنعتی فراهان؛

چوب رکود صنایع بر تَن مردم/سوء مدیریت؛ بلای جان کارگران و شهروندان فراهانی شد

چوب رکود صنایع بر تَن مردم/سوء مدیریت؛ بلای جان کارگران و شهروندان فراهانی شد
پسماند دپو شده کارخانه «گلسبید» به دلیل نبود رکودی که گریبانگیر این واحد تولیدی شده این روزها در محوطه کارخانه به حال خود رها شده است و با وزش باد گرد سیلیس به صورت ابری بر فراز شهرک مشاهده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ اولین کارخانه تولید کننده ریزدانه‌های شب تاب در کشور این روزها علاوه بر اینکه از ضعف مدیریت کارگرانش حال و روز خوشی ندارند، رعایت سلامت شهروندان فراهانی را هم به فراموشی سپرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,

این واحد تولیدی، این روزها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند و بار مشکلات این واحدها کمر تولیدکنندگان و کارگران را خم کرده و بعد از سالها تولید در پسابرجام به گل نشسته است.

,

, ,

از بهمن ماه سال گذشته، تعطیلی های مکرر بلایی است که به جان کارگران این شرکت افتاده و علاوه بر ضربه زدن بر تولید ملی، بیشترین استرس را متوجه کارگران و خانواده‌های آنها می کند، بیکاری، مرخصی اجباری، حقوق معوقه، دپو شدن محصولات این شرکت قصه تکراری برای کارگران است.

,

سوء مدیریت؛ بلای جان کارگران و شهروندان فراهانی

, سوء مدیریت؛ بلای جان کارگران و شهروندان فراهانی, سوء مدیریت؛ بلای جان کارگران و شهروندان فراهانی,

متاسفانه ضعف مدیریتی این واحد تولیدی، در کمین کارگران شهرک صنعتی فراهان و شهروندان فراهانی است؛ محصول این واحد تولیدی رنگ دانه‌هایی است که در خط کشی خیابان‌ها و معابر کاربرد دارد و در تهیه این محصول از شیشه استفاده می شود. در چرخه تولید این محصول، سیلیس از پسماندهای این محصول است که متاسفانه مورد بی توجهی مسئولین ذی‌ربط قرار گرفته و به راحتی در محوطه کارخانه رها شده است.

,

پسماند محصول تولیدی در فضای کارخانه دپو شده است و پراکندگی گرد و غبار سیلیس موجود در پسماند این کارخانه می تواند مشکلات زیست محیطی را به وجود آورد.

,

چندی پیش رئیس محیط زیست فراهان در جلسه کارگروه از پراکندگی پسماند این کارخانه در محدوده شهرک صنعتی ابراز نارضایتی کرد و گفت: این کارخانه به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی و پراکندگی مواد بازیافتی در محدوده کارخانه به دادگاه معرفی شده است.

,

 وی افزود: حجم بالایی از پسماند تولیدات این شرکت در کارخانه دپو شده و این پسمانده ها که به صورت پوردی به قطر ۲۵۰ میکرون است به صورت ریزگرد در فضای شهرک صنعتی پراکنده می شود؛ ریزگردهایی که از طریق چشم هم جذب می شوند.

,

خسروان با بیان اینکه این شرکت قبل هم برای این موضوع جریمه شده است، اظهار کرد: این پسماندها باید بزودی امحا شود تا آسیب جدی به محیط زیست و سلامت انسانها وارد نکند.

,

یکی از کارگران شهرک صنعتی فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با بیان اینکه پسماند این کارخانه معضلی برای شهرک صنعتی است، گفت: پسماند این کارخانه در محوطه کارخانه به حال خود رها شده است، با وزش باد در شهرک صنعتی شاهد بلند شدن گرد سیلیس به صورت ابری بر فراز شهرک هستیم؛ گردی که سلامتی کارگران را به مخاطره می‌اندازد.

, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

چوب رکود صنایع بر تَن مردم

, چوب رکود صنایع بر تَن مردم, چوب رکود صنایع بر تَن مردم,

رضایی؛ هیئت مدیره شرکت رهنما (گلاسبید) در همین جلسه با اشاره به حجم بالای دپوی پسماند این شرکت ادامه داد: پسماند دپو شده در این شرکت مربوط به پیمانکار قبلی است و شرکت تلاش کرده تا با پوشش برزنت، دفن پسماند در محوطه شرکت از پراکنده شدن پسماند جلوگیری کند و در حال حاضر پسماند تولیدی این شرکت در اختیار کارخانجات رنگ قرار می گیرد و تعطیلی برخی از کارخانه های رنگ دلیلی بر دپو شدن پسماند تولیدی شرکت است.

,

وی افزود: شرکت «رهنما» برای جلوگیری از دپو شدن پسماند شرکت مشغول به کار تحقیقاتی در استفاده از پسماند تولیدی شرکت در صنعت پلیمری برای صنایع پلاستیکی است و با نتیجه دادن تحقیقات مشکل پسماند شرکت حل می شود. 

,

تاکنون ۶ ماه از برگزاری این کارگروه می گذرد و اقدامی در راستای رفع معضل پسماند کارخانه انجام نشده است و در محل پسماند کارخانه خبری از پوشش پسماند با برزنت و ...نیست و پسماند در فضای آزاد کارخانه دپو شده است.

,

گرد و غبار سیلیس با توجه به اندازه آن در شدت و طبقه بندی بیماریهای سیلیکوزیس موثر هستند. بلور سیلیس استنشاق شده به شکل کوارتز یا کریستوبالیت به عنوان یک گروه سرطان‌زای ریه انسان طبقه بندی می شود. گرد و غبار قابل استنشاق ممکن است بدون عینک دیده نشود و آنقدر سبک هستند که می توانند برای مدت زمان طولانی در هوا معلق بمانند. آنها می توانند فاصله طولانی در هوا را طی کنند.

,

با توجه به معضلات و خطرات گرد سیلیس این ماده در حجم بالایی در محوطه کارخانه دپو شده و سایه غفلت مسئولین از این موضوع؛ تهدیدی برای سلامت کارگران شهرک و مردم فراهان است.

,

علی خسروان؛ رئیس محیط زیست فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به دپو شدن محصولات این کارخانه گفت: پسماند این کارخانه در محوطه کارخانه دپو شده است و گزارشات اولیه در دپو پسماند به مراجع قضایی ارسال شد و مراجع قضایی با اظهارنظر کارشناسان محیط زیست در این زمینه تصمیم گیری و اقدام می کنند.

, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه