اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی لنده خبرداد:

زنگ خطر آنفولانزا و اعلام آمادگی ادارات برای مقابله با شیوع این بیماری در لنده

زنگ خطر آنفولانزا و اعلام آمادگی  ادارات برای مقابله با شیوع این بیماری در لنده
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لنده ضمن اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در یکی از شهرستان های استان از آمادگی و همکاری ادارات برای مقابله با شیوع این بیماری در لنده خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، حسین محمدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لنده در جلسه شورای بهداشت و امنیت غذایی این شهرستان ضمن اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در سطح کشور گفت: شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان از طریق پرندگان مهاجر به کشور ورود پیداکرده و تا امروز 17استان کشور به این بیماری آلوده و بیش از سه میلیون قطعه پرنده آلوده نیز معدوم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده, ،,

وی افزود: این بیماری از 2ماه پیش وارد کشور شده است وعلی رغم تاکیدات سازمان دامپزشکی کشور متاسفانه همکاری چندانی با این سازمان نشده است تا این بیماری به سرعت 17استان کشور را آلوده کرد.

,

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لنده تصریح کرد: انتقال بیماری آنفلوانزای پرندگان از طریق مرغ فروشی های زنده از استان چهارمحال بختیاری به روستای بنه زرد در شهرستان دنا صورت گرفت که هم اکنون تا شعاع یک کیلومتری این روستا تمام مرغ های روستا نشینان به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری با حضور اکیپ دامپزشکی معدوم شدند.

,

وی تاکیدکرد: فروش و توزیع هرگونه مرغ زنده در سطح شهرستان لنده تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و از دادستان و مقام محترم قضایی تقاضا داریم به دلیل اهمیت مسئله با توزیع کنندگان برخورد قاطع شود.

,

 محمدی اظهارکرد: بیشترین تهدیدات برای شیوع این بیماری از طریق شهرستان کهگیلویه به لنده است که تمهیدات لازم برای جلوگیری از فروش مرغ زنده از کهگیلویه به لنده باید گرفته شود.

,

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لنده از دهیاران، اعضای شورای های اسلامی و مردم خواست تا در صورت مشاهده مرگ مرغ، بوقلمون و انواع پرندگان در محیط اطراف و سطح روستا فوراً با اداره دامپزشکی شهرستان لنده و یا فرمانداری و بخشداری ها تماس بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه