اخبار داغ

بازار میوه و تره‌بار یخ زد

بازار میوه و تره‌بار یخ زد
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: کمبود در بازار صیفی‌جات باعث افزایش قیمت برخی اقلام پرمصرف شده که تا روز سه‌شنبه این مشکل برطرف خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بارندگی‌های اخیر و سرما در نواحی مختلف کشور از جمله قسمت‌های جنوبی که بار اصلی صیفی جات در فصل زمستان از این نواحی وارد تهران و شهرهای مختلف می‌شود، قیمت انواع میوه و صیفی‌جات را دستخوش گرانی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این درحالی است که بررسی‌ها از بازار میوه افزایش قیمت چندبرابری انواع صیفی جات از جمله گوجه، خیار، بادمجان، فلفل و ... را نشان می‌دهد که دراین میان قیمت 7 هزار تومانی گوجه به چشم می‌خورد.
,
 
,
در همین رابطه مهاجران با بیان اینکه بارندگی‌ از 4 روز گذشته در نواحی جنوبی کشور مردم را غافل‌گیر کرده، به خبرنگار میزان گفت: بارندگی شدید در جنوب کشور امکان رسیدن بار میوه و صیفی‌جات از این نواحی به شهرهای مختلف کشور را دچار مشکل کرده است.
,
 
,
وی افزود: گوجه از جمله صیفی‌جات مهمی است که در این فصل از نواحی جنوبی کشور از جمله بوشهر، بندرعباس و چابهار وارد تهران می‌شود و بادمجان، فلفل و کدو از خوزستان برداشت می‌شود که با بارندگی اخیر باری از این اقلام به میادین تره بار نرسیده است.
,
 
,
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با بیان اینکه تا روز سه‌شنبه مشکل کمبود صیف‌جات در میادین تره‌بار رفع می‌شود اظهار کرد: با کاهش بارندگی‌ها و رسیدن بار میوه و صیفی‌جات به تهران نیزار بازار برطرف شده و با متعادل شدن میزان عرضه و تقاضا، قیمت‌ها به روال قبل بازمی‌گردد.
,
 
,
مهاجران با بیان اینکه ذخیره‌سازی سردخانه‌ای اقلامی چون بادمجان، فلفل و گوجه امکان‌پذیر نیست گفت: در گذشته گوجه های سبز انبار می‌شد و در حرارت 24 درجه به رنگ دلخواه می‌رسید ولی گوجه های خوزستان در زمین‌های کشاورزی و با گذشت زمان به رنگ دلخواه می‌رسند که همین امر باعث شد ذخیره‌سازی گوجه‌های جنوب انجام نشود.
,
 
,
با این تفاسیر جای سوال است که در مواجه با چنین بحران‌هایی که هرساله ممکن است در مقطعی از زمان باعث نوسان قیمت میوه و صیفی جات به کشور شود چرا مسئولین برنامه‌ریزی دقیقی برای این موضوع ندارند تا شاهد افزایش چندبرابری قیمت انواع میوه و صیفی‌جات نباشیم.
,
 
,
 
,
 
,
منبع:میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه