اخبار داغ

در پی بارندگی در میناب؛

۲۶۲ کلاس درس میناب درآستانه تخریب/ سقف یک مدرسه 40ساله آوار شد

۲۶۲ کلاس درس میناب درآستانه تخریب/ سقف یک مدرسه 40ساله آوار شد
بر اثر بارندگی های اخیر در شهرستان میناب سقف کلاس درس یک مدرسه در روستای زهوکی میناب فروریخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب، مدرسه "میرزای شیرازی» روستای زهوکی میناب با قدمتی بیش از 40سال یکی از مدارس تخریبی شهرستان میناب است که در پی بارندگی های اخیر منجر به تخریب سقف یکی از کلاس های درس دانش آموزان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

 مدرسه ای که 200دانش آموز مشغول به تحصیل دارد علی رغم پیگیری های اهالی و شورای اسلامی روستا از نعمت اصلاح و نوسازی محروم مانده است.

,

تحصیل دانش آموزان مینابی زیر سقف های پوسیده یک پدیده فوق بحرانی است که حتی والدین دانش آموزان رغبتی برای شنیدن صدای بابا آب داد فرزندان خود ندارند.

,

از آنجایی که دومین شهرستان استان هرمزگان برای رفع معضلات فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی نیازمند تصمیمات کلان شهری است باید چرخ مدیران متولی این شهرستان برای کارهای اجرایی قبل از وقوع بحران روغن کاری شود.

,

حمید کمالپور،معاون پشتیبانی  و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میناب گفت: از 513 آموزشگاه در میناب 85 آموزشگاه تخریبی وجود دارد که می طلبد تا اصلاح و نوسازی انجام شود .

,

معاون پشتیبانی  و توسعه مدیریت آموزش و پرورش میناب افزود: بارندگی اخیر در میناب باعث شده تا سقف کلاس درس مدرسه دو شیفته میرزای شیرازی و حضرت فضه در روستای زهوکی تخریب شود.

,

 کمالپور اظهار داشت: این حادثه در روز تعطیل رخ داد و در حین ریزش سقف کلاس درس هیچ دانش آموزی در کلاس حاضر نبوده است.

,

وی تصریح کرد: این حادثه تلفات جانی در پی داشته و مدرسه تخریبی تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده است.

,

قاسمی مدیرکل نوسازی مدارس استان در خرداد ماه امسال در حاشیه کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه در روستای دودو بخش بندزرک میناب گفت: ۸۵ مدرسه تخریبی با ۲۶۲ کلاس درس در شهرستان میناب وجود دارد که مبلغی بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان برای تخریب و احداث آنها لازم است.

,

اما گزارش های حاکی از آن است که با گذشت چندین ماه از اعلام این خبر تا کنون هیچ اقدامی برای اصلاح و نوسازی مدارس میناب انجام نشده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه