اخبار داغ

سخنان کلیشه‌ای مسؤولان مازندران؛

وقتی مطالبات اجتماعی مازندرانی‌ها از زبان مسؤولان مطرح می‌شود!

وقتی مطالبات اجتماعی مازندرانی‌ها از زبان مسؤولان مطرح می‌شود!
مسؤولان اجرایی مازندران به جای اقدامات انجام شده در حوزه اجتماعی و بیان کارکردها خودشان، دست به کار شده و معضلات اجتماعی را مطرح می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، مسؤولان وقتی در یک محیط اجتماعی و فرهنگی قرار می‎گیرند گاهی به کشفیات دست پیدا می‌کنند و در سخنرانی‌ها این موضوعات را مطرح می‎کنند که اگر فردی خارج از مازندران این موضوعات را رصد کند، احساس می‎کند که فردی اجرایی که این موضوع را مطرح کرده تازه از امروز در جریان مسائل استانی قرار می‎گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وجود اعتیاد، کاهش سن اعتیاد، اینکه اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط با کاهش دغدغه جدی دارند مربوط به دیروز و امروز نیست.

هشدارها در ارتباط با مسائل اجتماعی و احتیاط باید از سوی کارشناسان و صاحب نظران مطرح شود و افرادی در این حوزه راهکار مناسب ارائه دهند.

امروز این جایگاه در استان مازندران تغییر کرد، مسؤولان با دریافت صحبت‌های کلیشه‌ای و اظهار نظرهای کارشناسانه فقط آنچه را که در جامعه وجود دارد را مطرح می‏‌کنند و خودشان طرح و برنامه‌ای ندارند.

ربیع فلاح استاندار مازندران در حال حاضر پس از سه سال باید اقدامات انجام شده برای کاهش اعتیاد در استان را مطرح کند، نه اینکه به عنوان یک کارشناس مسائل دیکته شده از سوی کارشناسان را به عنوان سخنرانی مطرح کند، اگر دغدغه‌ای از سوی کارشناسان مطرح شد، استاندار مازندران و مسؤولان اجرایی باید به دنبال راهکار کاهش معضل و مشکل باشند، نه اینکه خودشان مانند دیگر کارشناسان حرف‌ها و مسائلی را مطرح کنند که مردم به وفور در جامعه می‎بینند.

چکیده مطالب مطرح شده استاندار مازندران در پژوهشکده اعتیاد مازندران اظهارنظرهای کارشناسانه‌‌ای است که در آن خبری از فعالیت اجرایی نیست.

*اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است

*کنترل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌ها و انتظارات مقام معظم رهبری و مسؤولان ارشد نظام است.

*مقابله جدی با اعتیاد نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است.

*فرهنگ‌سازی برای کاهش رفتارهای پرخطر باید از مدارس آغاز و در مراکز دانشگاهی تداوم یابد.

*پیشگیری و ارتقای آگاهی و اطلاعات مردم، بهترین راه برای مقابله با اعتیاد است.

*سند راهبردی مقابله با اعتیاد باید تدوین و کلیه فعالیت‌ها بر اساس آن سازماندهی شود.

*اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد در شهر و روستا دنبال شود و از ظرفیت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها استفاده گردد.

*تشکل‌های مردم نهاد و انجمن‌های فعال در این حوزه باید ساماندهی و از ظرفیت آن‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

*کاهش سن اعتیاد نگران‌کننده است و باید فعالیت جدی در این حوزه صورت گیرد.

استاندار محترم و پرکار مازندران بعد از سه سال در روزهای که به پایان عمر دولت یازدهم نزدیک می‎شویم، شما باید اعلام کنید برای کاهش سن اعتیاد در مازندران چه اقداماتی انجام دادید؟

تا چه حدی از تشکل‌های مردم‌نهاد و انجمن‌ها استفاده کردید؟ اگر استفاده شد نتیجه کار شما آیا سبب کاهش معضل اعتیاد در جامعه شد؟

آیا اقدامی برای اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد در استان انجام شد؟ نتیجه؟

چه اقداماتی در حوزه فرهنگی برای کاهش معضل اعتیاد انجام دادید، لطفا مصداق‌ها را بیان کنید؟

شما پیشنهادی در ارتباط با سند راهبردی مقابله با اعتیاد را مطرح کردید، این پیشنهاد شما باید سه سال گذشته از روزی که صندلی استاندار بودن استان را در اختیار گرفتید مطرح می‎کردید و امروز بازخوردهای این اقدامات را مردم می‌دیدند، با این حال اگر تهیه این سند هم در حد شعار باقی نماند و به مرحله اجرا برسد شاید زمینه کاهش اعتیاد در استان فراهم شود.

نکته آخر؛ این مسائلی که مطرح شد مردم به وفور در سطح جامعه این مشکلات و معضلات را می‎بینند، امید است در روزهای باقی مانده فعالیت دولت یازدهم حداقل در این بخش اقدام اثر گذاری انجام شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه