اخبار داغ

لزوم استفاده بهینه از فضاهای آموزشی تعطیل ویسیان

لزوم استفاده بهینه از فضاهای آموزشی تعطیل ویسیان
فضاهای آموزشی شهر ویسیان در حالی خاک می خورد که می توان از آنها برای استقرار کتابخانه و امور آموزشی استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرچگنی، آموزش و یادگیری بخش مهمی از زندگی هر انسان است و همه افراد در طول زندگانی خود تحت تعلیم و آموزش قرار می گیرند این امر در مقاطع مختلف تحصیلی و در فضاهای گوناگون مانند مهد کودک، دبستان، راهنمایی، دبیرستان و .... صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرچگنی, ، آموزش و یادگیری بخش مهمی از زندگی هر انسان است و همه افراد در طول زندگانی خود تحت تعلیم و آموزش قرار می گیرند این امر در مقاطع مختلف تحصیلی و در فضاهای گوناگون مانند مهد کودک، دبستان، راهنمایی، دبیرستان و .... صورت می گیرد.,

فضاهای آموزشی از اهمیت ویژه ای در علم اندوزی انسان ها دارند، هر فرد از کودکی وارد فضاهایی از جمله مهدکودک و دبستان می شود که در این فضاها به یادگیری علم و دانش می پردازد و این فضاها به عنوان خانه دوم فرد تا سنین بالاتر محسوب می شود زیرا اوقات بسیاری از عمر افراد در این فضاها می گذرد.

,

بالا رفتن سطح سواد افراد تاثیر بسزایی در پیشرفت یک جامعه ایفا می کند و این ها تماما بر می گردد به فضاهای آموزشی مناسب که دانش آموزان در آن تحصیل کرده اند.

,

متاسفانه فضاهای آموزشی در شهر ویسیان قرار دارند که تعطیل و بلا استفاده شده اند، از جمله هنرستان امام خمینی(ره)، دبستان جنب رستوران این شهر و همچنین هنرستان امام جعفر صادق(ع) روستای ابوذر در نزدیکی ویسیان که این هنرستان نیز در حال تعطیل شدن است.

,

, ,

این فضاهای آموزشی در حالی تعطیل شده و خاک می خورند که برای برخی دیگر از فضاهای آموزشی مانند کتابخانه در این شهر جا و مکانی وجود ندارد.

,

ویسیان شهر کوچکی است که نیاز به پیشرفت و گستردگی دارد و نیاز است شرایط مناسب برای استقرار فضاهایی مانند کتابخانه در آن ایجاد شود.

,

می توان با مدیریت فضاهای بلااستفاده آموزشی در ویسیان این شرایط را فراهم آورد که در این مکان ها، فضاهای آموزشی دیگر مستقر شوند.

,

در این شهر دانشگاهی وجود ندارد و شهروندان ویسیانی و روستاهای این بخش باید برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی به شهرستان های دیگر بروند که این خود صرف هزینه و زمان را برای آنها در بر دارد و برخی نیز به همین دلیل از ادامه تحصیل باز می مانند.

,

این در حالی است که می توان با استقرار دانشگاه در این شهر جمعیت شهرستان چگنی و حتی شهرستان های دیگر را نیز به این شهر کشاند که خود می تواند در رونق و پیشرفت شهری موثر باشد.

,

صالح کشوری بخشدار ویسیان در گفتگو با خبرچگنی، با اشاره به فضاهای آموزشی تعطیل در شهر ویسیان گفت: در راستای ساماندهی فضاهای آموزشی دولتی و عمومی مازاد در ویسیان از جمله دبستان نبش رستوران جاده اصلی این شهر و همچنین سایر فضاها، بخشداری ویسیان به اتفاق شورای این شهر فضاها را شناسایی و طی نامه ای به فرماندار شهرستان چگنی اعلام شد تا پس از تعیین تکلیف و اعلام نیاز دستگاه های مربوطه جهت سایر نیازمندی ها از جمله کتابخانه عمومی، خانه عالم و حتی محل استقرار دادگاه عمومی استفاده شود.

, خبرچگنی,

وی افزود: تاکنون دستگاه های مربوطه نیاز و یا عدم نیاز خود را نسبت به فضاهای مازاد اعلام نکرده اند.

,

به گزارش خبرچگنی،حال با توجه به اینکه برخی از فضاهای آموزشی در این شهر تعطیل و بلا استفاده شده اند مسئولین شهرستان چگنی می توانند از این فضاها در زمینه های دیگر آموزشی که نیاز به آنها در شهر ویسیان احساس می شود استفاده و از خاک خوردن این فضاهای آموزشی جلوگیری کنند.

, خبرچگنی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه