اخبار داغ

امروز اتفاق افتاد؛

ادامه تراژدی اعتصاب کارگران کارخانه‌های یزد یکی پس از دیگری/ کارگران کاشی کویر یزد خیابان را بستند

ادامه تراژدی اعتصاب کارگران کارخانه‌های یزد یکی پس از دیگری/ کارگران کاشی کویر یزد خیابان را بستند
کارگران کارخانه کاشی کویر یزد که 10 ماه حقوق معوقه خود را تاکنون پس از مطالبات و پیگیری های فراوان نتوانستند بگیرند، امروز صبح در خیابان مقابل کارخانه تجمع کرده و خیابان را بستند که منجر به حضور پلیس شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کار ایرانی، در پی ادامه سریال ورشکستگی‌ها و تعطیلی‌های پی در پی کارخانه‌های کاشی استان یزد یکی پس از دیگری و به طور کلی زیر بار فشار رفتن صنعت کشور، این بار کارخانه کاشی کویر یزد که به دلیل سوء مدیریت و مشکلات مالی دچار وضعیت وخیمی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

با توجه به اینکه استان یزد قطب صنعت کاشی و سرامیک ایران است اما اکنون در این صنعت دچار معضلات بزرگی شده است که منتج به تعطیلی کارخانه‌های کاشی و سرامیک این استان یکی پس از دیگری می شود.

,

 

,

یکی دیگر از کارخانه قدیمی کشور رو به تعطیلی می‌رود

, یکی دیگر از کارخانه قدیمی کشور رو به تعطیلی می‌رود,

کارخانه کاشی کویر که یکی از قدیمیترین کارخانه‌های کاشی و سرامیک ایران است اکنون به دلیل سوء مدیریت و نبود راهکارهای نظارتی و قانونی برای زیرنظر گرفتن مدیران کارخانه، اکنون به مشکل پرداخت حقوق کارگران برخورده است که این مشکل مدت زمانی طولانی است که در این کارخانه وجود دارد.

, ,

 

,

یکی از کارگران در این رابطه گفت: اکنون 10 ماه از حقوق پرسنل پرداخت نشده است و علاوه بر آن هیچ کدام از مزایای بیمه و سنوات و... هم برایشان واریز نشده است که این مسئله گرفتاری ها و مشکلات بسیاری را برای این قشر ضعیف و مظلوم جامعه به وجود آورده است.

,

 

,

دیواری کوتاهتر از کارگران پیدا نکرده‌اند

, دیواری کوتاهتر از کارگران پیدا نکرده‌اند,

این کارگر ادامه داد: پرسنل این کارخانه 1300 نفر بودند که به دلیل مشکلات فراوان و ناامیدی هایی که از کار در این محل پیدا کردند اکثر آنها رفتند و اکنون تنها 300 نفرشان باقی مانده است. در حال حاضر مدیریت معیوب این کارخانه حتی نمی تواند مطالبه های حقوقی همین تعداد را هم بپردازد.

,

 

,

وی ادامه داد: کارگران مدت هاست که دارند با وعده وعیدهای مدیرعامل کنار می‌آیند و دلشان را به آن خوش کرده اند اما دیگر طاقتشان طاق شده و امروز پس از چندبار اعتصابات داخل کارخانه ای به بیرون از کارخانه رفتند و در خیابان تجمع کردند.

,

 

,

بلوار ورودی شهر یزد مسدود شد

, بلوار ورودی شهر یزد مسدود شد,

یکی دیگر از نمایندگان کارگران در این رابطه اشاره کرده: کارگران کاشی کویر یزد پس از اینکه دیدند با مماشات کردن و سازگاری با وعده های پوچ مدیرعامل اتفاقی نمی افتد تصمیم گرفتند به خیابان بیایند و مقابل کارخانه اعتراض کنند که منجر به حضور پلیس برای باز کردن مسیر شد.

,

 

,

وی ادامه داد: کارگران کاشی کویر یزد از ساعت 9 صبح امروز (1 اسفند) اعتصاب کردند و بلوار ورودی شهر یزد(فقیه خراسانی) را مسدود کردند تا شاید نهاد یا ارگانی پیدا شود تا به داد آنها برسد.

,

 

,

واردات و نبود بازار مناسب بهانه تولیدکنندگان شده است

, واردات و نبود بازار مناسب بهانه تولیدکنندگان شده است,

وی افزود: اکنون مالک کارخانه کاشی کویر که مالک چندین کارخانه دیگر هم هست و از قبل این کارخانه ها تسهیلات و مزایای زیادی را دریافت کرده است حقوق کارگران را نمی دهد تا نقدینگی که در دست دارد را برای سرمایه گذاری های خود خرج کند.

,

 

,

این نماینده کارگران اظهار کرد: مدیریت کارخانه، واردات و نبود بازار مناسب را برای مشکلات مالی کارخانه بهانه کرده است در صورتی که این مسائل همگی توجیه است و کاشی کویر با توجه به سابقه ای که دارد می تواند در بازار رقابتی خوش بدرخشد اما مسئله این است که مدیران نمی خواهند!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه