اخبار داغ

گزارشی از اقدام و عمل یک نماینده در مجلس؛

حتی یک نفر استخدامی نداشتیم/مردم؛ بهترین گزینه برای ارزیابی عملکرد قواها

حتی یک نفر استخدامی نداشتیم/مردم؛ بهترین گزینه برای ارزیابی عملکرد قواها
نماینده مردم اسدآباد در مجلس با گزارشی از اقدامات خود در طی این مدت خدمتش، گفت: ما در سطح شهرستان جذب نیروی استخدامی در مقطع قرادادی، پیمانی و یا رسمی حتی یک نفر هم نداشتیم؛ البته در سطح بهداشت و درمان بوده که بنده هیچ دخل و تصرفی در این زمینه نداشتم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ امروز 11 ماه از سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» می‌گذرد و یک ماه دیگر به پایان این سال باقی است؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , آوای سیدجمال,

چند روز گذشته بود که رهبر انقلاب در دیداری که با مردم تبریز داشتند، پیرامون شعار امسال و ارائه گزارش از سوی مسئولان  صحبت‌هایی را داشتند و فرمودند: آخر سالِ «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است و مسئولین باید نشان دهند که برای اقدام و عمل چه کرده‌اند؛ نگویند باید چنین بشود، بگویند چنین شد.

,

در راستای سخنان پرمعنای ایشان با نماینده مردم این شهر  در مجلس شورای اسلامی در زمینه  عملکرد ایشان در حوزه مجلس و همچنین حوزه انتخابیه گفت‌وگویی داشتیم؛

,

اکبر رنجبرزاده در این گفت‌وگو به خبرنگار ما؛ گفت: مجلس در قانون برنامه ششم توسعه، اعتبارت و بودجه‌های خوبی را در راستای اقتصاد مقاومتی لحاظ کرده است که در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تقویت بنیه اقتصادی بوده است.

,

وی گفت: مجلس در حوزه نظارتی در قالب سؤال و تذکر به دستگاه‌های دولتی، تحقیق و تفحص فعالیت‌های خوبی را داشته است.

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس اذعان داشت: اینکه رضایتمندی از کارها وجود داشته باشد، نیست و هنوز به صورت ملموس کارهای بزرگی انجام نشده اما ناگفته نماند 20 الی 30 درصد کارهایی که در سراسر کشور انجام شده، باید اصلاحاتی در امور بانکی، نیروهای انسانی صورت بگیرید تا بتوان نتیجه بهتری را شاهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه امروز باید در جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته همه مسئولان دستگاه‌ها و مردم آماده کار شوند، گفت: باید قواهای سه گانه گزارش دهند که مشخص شود چه میزان کار در این راستا انجام شده و در کدام قسمت‌ها کم کاری شده؛ البته مردم بهترین گزینه برای ارزیابی عملکرد قواها هستند.

,

 رنجبرزاده با اشاره به خدمت ۸ ماهه خود در این دوره مجلس، گفت: بخشی از وظایف ما نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در چارچوب اسناد بالادستی و بخشی دیگر قانون‌گذاری است که در این زمینه تلاش کردیم وظیفه مان را به صورت جمعی با دیگر نمایندگان استان انجام دهیم.

,

 وی ادامه داد: بخش دیگری از وظایف ما در قبال حوزه انتخابیه است که گام‌های خوبی را در راستای سیاست‌های کلان کشور برداشته ایم.

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، باغداری، اصناف و خدمات شهرستان جز اولویت ماست که  سعی کرده ایم مردم از کاری که دارند، بیکار نشوند و از ضرر و زیان آنان جلوگیری کنیم.

,

 وی با اشاره به دغدغه کشاورزان در بخش کشاورزی و بدهکاری آنان به بانک‌ها، گفت: مبلغی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار کشور در اختیار کشاورزان و نیازمندانی توان پرداخت مطالبات را نداشتند، انجام دادیم.

,

رنجبرزاده با اشاره به روند کند عملیات اجرایی کارخانه گندله‌سازی، گفت: طی دو سال گذشته می‌شد با پیگیری‌هایی روند اجرایی آن را جلوتر انداخت که ما توانستیم  گام‌های در این زمینه برداشته،  به روند آن سرعت بخشیدیم و ظرف یکی دو ماه آینده کارخانه گندله‌سازی به بهره‌برداری می‌رسد.

,

وی گفت: در بخش خدمات و مراکز آموزش عالی نیز تهدیدهایی وجود داشت که دانشگاه سیدجمال کوچک سازی یا ادغام شود که با پیگیری‌ها توانستیم دانشگاه را در ساختمانی مجزا به بهره‌برداری رسانده و اعتبارات‌شان را تقویت کرده و آن را به ثبات رساندیم .

,

 نماینده مردم اسدآباد در مجلس ادامه داد : دانشکده علوم پزشکی از دیگر مراکز آموزش عالی است که در دوره هشتم مجلس به تصویب رسیده بود اما برای ساخت و ساز ساختمان آن بلاتکلیف مانده بود و ظرف همین چند ماه مستقل شد و در روزهای اینده برای افتتاح این اقدام بی نظیر در غرب کشور چاره اندیشی می‌کنیم.

,

وی همچنین افزود: در بخش خدمات نیز با حضور معاون رئیس جمهور ساخت مجدد یک بیمارستان ۸۵ تختخوابی دیگر برای این شهر مصوب شد که این‌ها همه نیاز به پیگیری‌های مداوم داشته است.

,

رنجبرزاده گفت: با ساخت تجهیزات، ملزومات پزشکی و کالاهای سلامت محور به دنبال ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی هستیم که هم اکنون با اختصاص ۱۰۰میلیون تومان اعتبار برای مطالعه و مکان یابی در حال پیگیری برای دریافت مجوز آن هستیم.

,

وی از مطالعه و ایجاد راه آهن برای اسدآباد خبر داد و گفت: از مسیرهای تهران، همدان، سنندج مسیری به سمت راه آهن ملایر، اراک و کرمانشاه ایجاد می‌شد که اسدآباد از این امکان بی بهره بود که با پیگیری‌هایی توانستیم برای این شهر نیز مصوبه ایجاد این پروژه را به تصویب برسانیم.

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس افزود: برای ذخیزه‌سازی آب در زمان بحران نیاز به سدهای مخزنی بود که ایجاد این مخازن در سمت روستاهای هلور و شیلاندر پیش‌بینی شده است. 

,

وی همچنین افزود: پروژه‌هایی همانند استخر شنا و یا کانون فرهنگی آموزش و پرورش که پس از گذشت ۱۵ سال بلاتکلیف مانده بود، از بن بست خارج شده و در حال انجام است.

,

رنجبرزاده از ساخت کارخانه پتروشیمی برای اسدآباد خبر داد و گفت: برای ایجاد این کارخانه صحبت‌هایی با وزیر نفت انجام شده و اعتبارات آن تأمین شده که بزودی اجرایی می‌شود و حدود ۴۰۰ نفر در آن مشغول به کار خواهند شد.

,

ایشان در پاسخ سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه رهبر انقلاب در خصوص تبعیض نیز مباحثی داشتند و آیا در این شهرستان در طول خدمت شما در طی همین چند ماه تبعیضی صورت گرفته یا خیر؟ گفت:  تغییرات در سطح مدیریتی در سطح شهرستان اندک بوده است.

,

وی ادامه داد: ما با افراد بی‌رمق، بی‌انگیزه و کم‌کار در این شهرستان کاری از پیش نمی‌بریم و به دنبال این هستیم که با جابه‌جایی‌ها آنان در توسعه و پیشرفت امور شهرستان گام برداریم.

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس به حضور فرماندار جدید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: آقای افشاری برای شهرستان یک ظرفیت است و حضور ایشان حاصل پیگیری دو سه ماهه بنده بوده چراکه علی‌رغم اینکه قرار بود در دیگر شهرستان ها هم تغییر و تحول مدیریتی انجام بگیرد اما نتیجه نگرفتند و ما مسئولان استان را متقاعد کردیم که باید این تغییر و تحول فرماندار صورت بگیرد.

,

وی از تغییر و تحول در پست‌های مدیریتی ادارات در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این تغییرات به نفع مردم است و ما برای انجام این امر تلاش بسیاری انجام داده ایم.

,

رنجبرزاده در خصوص جذب نیرو در ادارات و نهادها نیز گفت: در سطح شهرستان جذب چندان نیرویی نداشتیم و در برخی شرکتها بوده که این در اختیارت ما نیست و به صورت تعاملی بوده است.

,

وی گفت: ما در سطح شهرستان جذب نیروی استخدامی در مقطع قرادادی، پیمانی و یا رسمی حتی یک نفر هم نداشتیم؛ البته در سطح بهداشت و درمان به صورت پرستار، تکنسین و ماما بوده که ما هیچ دخل و تصرفی در این زمینه نداشتیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه