اخبار داغ

تراژدی جاده‌های مرگ در کردستان/ دیگر وقت شعور است شعارهای دهن پُرکن برای ما تکراریست

تراژدی جاده‌های مرگ در کردستان/ دیگر وقت شعور است شعارهای دهن پُرکن برای ما تکراریست
باکمال تأسف باید بگویم عدم وجود عزم جدی در مسؤلان و دست اندرکاران استان کردستان مشخص نیست تاکجا قرار است جان هموطنان را دستخوش حوادث ناگوار کند که « مرگ ومیر» به عادی‌ترین شکل آن تبدیل شده است. دیگر وقت شعور است، مردم انتظار دارند شعارهای دهن پرکنی برای ما تکراریست!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، ‎آواز خدمت کردن‌هایتان را در این شهر سر ندهید. چند وقتی است ناشنوایمان  کرده‌اید. آقای وزیر، نمایندگان کردستان و آقای استاندار مگر می‌شود شما آه مادری که فرزند دلبندش میان آهن پاره‌های بیرون کشیده شده را نشنیده باشید؟! 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

با دست‌های لرزان و قلب آکنده از درد این درد نامه را می‌نویسم، بهتر بگویم ما جوان از دست داده ایم‌،غم پدر را به دوش می‌کشیم ،اشک مادر آزارمان می‌دهد، بی‌خواهری امانمان را بریده است. داغ شهروند ویرانمان کرده است.

,

 

,

راستی آقای استاندار، آقای وزیر، آقای نماینده ما استخر نمی‌خواهیم چون اگر باز هم دچار قهر جاده شویم دیگر کسی نمی‌ماند تنی به آب بزند! کابوس شب‌ها و روزهایمان جاده‌های مرگ است. دلم از درد تیر می‌کشد همین چند خط  را بخوانید حالمان را درک می‌کنید .ما چرا فراموش شدیم!!

,

 

,

 قتلگاه‌هایی که در سایه توسعه نیافتگی سرزمین پهناور کردستان هرروز قربانی می‌گیرد.جاده‌هایی که مرگ انسانها درآن به یک سریال تکراری تبدیل شده و با وجود کشته و مجروح شدن بسیاری از هموطنانمان ، متاسفانه هنوز مسؤول جان باختن وخسارات سنگین برجای مانده هنوز هم مشخص نیست و دست اندرکاران ریز و درشت به رسم عادت در تمامی تصادفات همواره خطای انسانی را به عنوان عامل اصلی مطرح کرده و سایرعوامل که در رأس همه آنها غیراستاندارد بودن جاده می‌باشد فراموش می‌شود .

,

 

,

دراین میان دست اندرکاران همیشه درصحنه همانا برادران پلیس راهور به تبعیت از یک سنت کهنه و ماقبل پیشرفت بلافاصله مشکل را فرهنگی قلمداد کرده وعلت اکثر تصادفات را رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و بی احتیاطی رانندگان اعلام می‌نمایند و حتی یک بار پیش نیامده که صحنه‌ای از تصادفات به وقوع پیوسته را ناشی از مشکلات زیرساختی و غیراستاندارد بودن جاده بدانند .

,

 

,

آری خدمتگزاران عزیز!

,

 

,

امروز دیگر کمتر خانواده‌ای دراین شهر وجود دارد که به نوعی داغ دیده جاده‌های مرگ این استان نباشد. احداث بزرگراه ایمن و جاده چهارخطه سالهاست که در حد یک آرزو برای مردم این دیار باقی مانده و پیگیری‌های پی در پی اما بی نتیجه از دولتی به دولتی دیگر و از نماینده‌ای به نماینده‌ای دیگر حواله داده می‌شود و پروژه احداث بزرگراه کرمانشاه-میاندوآب که قرار بود ظرف حداکثر ۱۵سال به بهره‌برداری برسد امروز قریب به ۲۴سال از کلنگ‌زنی آن گذشته و کارهمچنان نیمه و ناقص به حال خود رها شده است .

,

 

,

تعطیل شدن کارگاه‌های حوزه راه سازی خصوصا در دو سه سال اخیر وعدم پیگیری مجدانه مسؤولان امر راه‌سازی و نمایندگان مجلس برای جذب اعتبارات بیشتر دو معظل بسیار مهمی است که با وجود وعده‌های ریز و درشت مسؤولان کشوری و استانی همچنان حوزه راه‌سازی استان کردستان را با چالش‌های جدی مواجه نموده است.

,

 

,

با کمال تأسف باید بگویم عدم وجود عزم جدی درمسؤلان و دست اندرکاران این استان مشخص نیست تا کجا قرار است جان هموطنان را دستخوش حوادث ناگوار کند که « مرگ ومیر» به عادی‌ترین شکل آن تبدیل شده است. دیگر وقت شعور است، مردم انتظار دارند. شعارهای دهن پرکن برای ما تکراریست!

,

 

,

‎یادداشت: فریدون آقایی فردا

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه