اخبار داغ

مسئول میراث فرهنگی شهرسان سرایان خبرداد

تداوم آموزش حوله بافی در روستاهای شهرستان سرایان

تداوم آموزش حوله بافی در روستاهای شهرستان سرایان
مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان گفت:باهدف توسعهوترویج صنایع دستی درراستای اقتصادی مقاومتی اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش حوله بافی درروستهای شهرستان شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعرب مسئول نمایندگی میراث فرهنگی وگردشگری سرایان درگفتگوباسرایان بیدار، گفت: براساس مستندات تاریخی،از معروفیت دست بافته ها و پارچه های پنبه ای و ابریشمی تولید شده در ایالت قهستان قدیم در قرون اولیه اسلامی فراوان یاد شده است که دراین میان پارچه بافی یکی از هنرهای اصیل و بومی منطقه جنوب خراسان می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار،,

وی افزود:پارچه بافی سنتی یکی از اصیل ترین هنرهای خراسان جنوبی است که هم اکنون مانند گذشته توسط دستان هنرمند بانوان پرتلاش این خطه انجام میشود این هنر قدمت آن در خراسان جنوبی حدود200 سال است.

,

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان  ضمن بیان این مطلب گفت: تا چندین سال قبل با مدرنیته شدن زندگی وصنعتی شدن تولیدات این هنر منسوخ شده بود اما خوشبختانه با تلاش نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان این هنر مجدداً احیا و با توجه به بازار مصرف خیلی خوب و کاربردی بودن تولیدات این رشته به سرعت در سطح شهرستان در حال گشترش است.          

,

   عرب اظهارکرد: درآمد مناسب کیفیت مطلوب و پاسخ مثبت بازار به این محصول باعث استقبال قابل قبول از این رشته در شهرستان شده است.

,

وی اضافه کرد: نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان با هدف توسعه و ترویج این هنر و ایجاد کسب و کار خانگی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی این رشته نموده است که هم اکنون نیز در روستای زنگویی شهرستان سرایان دوره آموزش پارچه بافی با تعداد13 هنرآموز در حال برگزاریست که در پایان به تمام کسانی که نمره قبولی کسب کرده اند گواهی آموزشی اعطا می گردد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه