اخبار داغ

گزارش بیجار بام ایران از مشکلات دیار گروس؛

دردهای که هنوز درمان درمان نشده اند

دردهای که هنوز درمان درمان نشده اند
دیار بیجار گروس با داشتن قدمت بیش از هفت هزار سال و مشاهیر علمی،فرهنگی،هنری بسیار از دردهای رنج می برد که به دنبال التیامی برای آنها است،التیامی که زخم های چرکین آن را سرپوش بنهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران ، اینجا بیجاراست،مهد تمدن و فرهنگ با قدمت هفت هزار ساله،مهد علما،فضلا،شهدا،ادیبان،شاعران،بازیگران و ستاره های که هر یک به بلندای نام بام ایران بر تارک علم و دانش آن می درخشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران ,

اینجا بیجار است،بخش کوچکی از سرزمین ایران اسلامی اما با گذشته ای پر ماجرا و تاریخی پر حادثه.

,

اینجا بیجار است،شهری که روزگاری دروازه ورود به شهرهای بزرگ مانند تبریز بود و رونق اقتصادی آن زبان زد اقصی نقاط بلاد اطراف آن.

,

در حال حاضر بیجاری که روزگاری فرش پولادینش سوغاتی بود  برای افراد داخل و خارج از کشور،رنجنامه ای دارد در حد یک شاهنامه که نوشتن آن صد من کاغذ می خواهد و یک دریا جوهر.

,

کاهش چشم گیر جمعیت در چند سال اخیر و به طور کلی مهاجر فرستی این شهر،عدم توسعه شهری،بافت فرسوده شهری،عدم ثبات مدیریتی،نبود سرمایه گذار،عدم توجه به فرصت ها و پتانسل های موجود در شهرستان از مهم ترین دغدغه های دیار بیجار گروس است.

,

بام ایران با قدمت چندین ساله از نبود یک پارکینگ عمومی در سطح شهر رنج می برد،پارکینگی که در طی چند سال اخیر بارها و بارها در خصوص آن در جلسات مختلف شهرداری و فرمانداری بحث آن به میان آمده است اما همچنان در حد یک نوشته باقی مانده است.

,

در حال حاضر با توجه به رشد روز افزون وسایل نقلیه،متاسفانه یک متر مربع به خیابان های بیجار اضافه نشده است و همین امر موجب تجمع وسایل نقلیه و بروز مشکلات عدیده ای در این راستا می شود.

,

منکر فعالیت شهرداران محترم در راستای توسعه فضای سبز شهرستان نیستیم،اما فضای سبز زمانی به درد می خورد که جوان با روحیه شاداب برای رفع خستگی به آنجا مراجعه کند نه برای گذراندن وقتهای بطالت خود.

,

هزینه هفت میلیارد تومان برای احداث پارک سراب آیا نمی توانست در راستای تامین مشکلات کارگاه های زود یازده مانند کارگاه های قالی بافی صرف می شد که زمینه اشتغال جوانان را فراهم نماید؟  

,

اینجا بیجار است،شهری سرشار از رمز و راز و مردمانی خونگرم که در تمامی مراحل انقلاب دین خود را ادا نموده اند و در حال حاضر منتظر عملکرد مسئولان جهت رفاه حال خود هستند.

,

 

,

از حال و روز ورزش بیجار بگوئیم،حال چندان خوشی ندارد،وضعیت نابسامان سالن های ورزشی،عدم توجه به ورزش بانوان،نبود برنامه ریزی مناسب برای پیشرفت ورزش شهرستان از مهمترین دغدغه های ورزش بام ایران است.

,

در شهر ما رسم بر این است با ساخت یک مکان تفریحی،دیگر مکان های تفریحی به وادی فراموشی سپرده می شود و نمونه بارز آن تعطیلی شهربازی پارک شاهد بیجار به علت فرسودگی وسایل بازی کودکان است.

,

تعویض و ترمیم وسایل تفریحی شهربازی مطالبه بحق کودکان بیجاری است که امیدواریم در سال جدید شاهد به تحقق پیوستن این امر مهم در راستای استفاده بهینه کودکان از اوقات فراغت باشیم.

,

دعواهای سیاسی و نبودن همدلی و وفاق در بین ادارات و استفاده نامتعارف از نام جوانان در تبلیغات انتخاباتی از دیگر رنج های این شهر است.

,

نمی دانم سرانجام راه افسانه ای بیجار –همدان به کجا می انجامد؟؟!!هر مسئولی آمد قولی داد و رفت و ما مانده ایم این جاده که در حال حاضر به سرزمین ناکجا آباد متصل می شود و در چند سال اخیر نیز شاهد بروز تصادفاتی در این محور برای مسافران بوده ایم که با خاطره بد بام ایران را ترک نمودند.

,

به گفته یکی از شهروندان بیجاری اگر در طی چند سال اخیر هر یک از شهروندان با یک بیل به جان این جاده می افتادند در حال حاضر شاهد بار ترافیکی این جاده به عنوان شاهراه مواصلاتی بیجار بودیم.

,

در حال حاضر نرخ بیکاری در شهرستان بیجار 35 درصد است و در فاصله سرشماری سال 85 تا 90 چهار هزار نفر از جمعیت شهرستان بیجار به دلیل بیکاری به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند.

,

یکی از معضلات اساسی که در پی مهاجرت جمعیت شهرستان بیجار بوجود آمده است، کمبود اعتبارات با توجه به کم بودن جمعیت است که موجب راکد ماندن برخی اقدامات عمرانی در این شهرستان شده است.

,

در حال حاضر 5 هزار و 400 نفر از جوانان شهرستان بیجار با داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می نمایند و متاسفانه شاهد هیچ گونه اقدام اساسی از طرف مسئولین در این راستا نیستیم.

,

 

,

نبود کارخانه تولیدی و یا پروژه های مهم اقتصادی، نبود سرمایه گذار در این شهرستان، عدم توجه مسئولین به صنایع دستی و تولیدات خانگی از مهم ترین مشکلاتی است که جوانان این شهرستان در پیش رو دارند.

,

عدم اجرای زیر ساخت های لازم و فراهم نبودن زمینه های کافی و نبود اعتبارات جهت بهره برداری از ظرفیت های موجود از دیگر معضلات این شهرستان است.

,

در طی چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی منکر خدمات ارزشمند دولت های مختلف در شهرستان بیجار نیستیم، اما بغیر از کارخانه سیمان کردستان شاهد افتتاح و یا بهره برداری از هیچ گونه کارخانه تولیدی یا مراکز صنعتی  که بتواند زمینه اشتغالزایی گسترده را فراهم نماید در این شهرستان نبوده ایم.

,

متاسفانه در برخی دولت ها نیز شاهد وعده و وعیدهای بودیم که هیچگاه به سرانجام نرسید و فقط برای یک مدت کوتاه موجب دلگرمی جوانان شد که مهمترین آن احداث کارخانه سایپا در این شهرستان بود.

,

در حال حاضر پروژه های مهم اقتصادی در شهرستان بیجار مانند قطعات بتنی ،کنسرو سازی ،اسب آهنین و .....وجود دارد که بعد از سالها به دلیل عدم نظارت مسئولین و نبود اعتبارات کافی به سرانجام نرسیده است که اتمام این پروژه ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرستان بیجار دارد.

,

توجه به نیروهای بومی در اشتغالزایی، نظارت مسئولان ارشد شهرستان و حمایت از بخش تولید به ویژه تولیدات خانگی، همکاری بانک ها در راستای اعطای تسهیلات به جوانان جویای کار و توجه به ظرفیت های مهم شهرستان آنهم در حد عمل نه در حد شعار مهم ترین عامل برون رفت از معضلات در شهرستان بیجار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه