اخبار داغ

رئیس هلال احمر مهدیشهر خبر داد:

طرح ملی خادم برای ۵۰ خانوار شهرستان مهدیشهر در حال اجرا است

طرح ملی خادم برای ۵۰ خانوار شهرستان مهدیشهر در حال اجرا است
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهدیشهر گفت: فاز اول طرح ملی خادم برای 50 خانوار شهرستان مهدیشهر در حال اجرا است و خانوارها آموزش های امدادی لازم در برابر مخاطرات طبیعی را فرا می گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا باغبان در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: طرح ملی خادم در همه استان ها و شهرستان ها در حال اجرا است که سهمیه شهرستان مهدیشهر در فاز اول 50 خانوار است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی هدف از اجرای این طرح را کمک به آمادگی خانواده ها در برابر مخاطرات طبیعی دانست و تصریح کرد: این طرح تلاش دسته جمعی برای آموزش خانواده های ایرانی استتا آمادگی در برابر وقوع حوادث داشته باشند و بتواننداز خود و خانواده خود مراقبت کنند.

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه طرح ملی خانوار از بهمن ماه در شهرستان کلید خورده است، افزود: فاز اول این طرح در شهر درجزین در حال اجراست و 50 خانوار آموزش های لازم را فرا می گیرند.

,

, ,

باغبان اضافه کرد: در مرحله اول این طرح، خانواده ها ارزیابی می شوند که چقدر در برابر مخاطرات آمادگی دارند و سپس در مراحل بعدی هر ماه آموزش های لازم داده می شود.

,

وی مراحل آموزش این طرح را 12 مرحله دانست و بیان کرد: طرح به صورت سالانه است و هر خانواده ای در هر ماه یک مرحله آموزش می بینندو در پایان طرح دوباره آمادگی خانوارها ارزیابی می شود.

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهدیشهر نحوه آموزش طرح ملی خادم را مراجعه مربیان داوطلب جمعیت هلال احمر به درب منازل خانوارها بیان کرد و ادامه داد: هر آموزش به صورت میانگین 5 الی 10 دقیقه زمان می برد.

,

باغبان با اشاره به اینکه 6 مربی داوطلب هلال احمر در اجرای طرح ملی خادم در شهرستان مهدیشهر همکاری می کنند، خاطر نشان کرد: مربیان با حکم ماموریت و کارت شناسایی و کاور جلوی درب منازل حضور می یابند.

,

وی با بیان اینکه در فاز دوم این طرح خانوارهای جدید برای آموزش در طرح قرار می گیرند، تاکید کرد: این طرح در حال حاضر به صورت پایلوت اجرا می شود و در صورتی که موفقیت آمیز باشد برای تمامی خانوارها اجرا خواهد شد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه