اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین:

۳۰۰۰ نفر از دانشجویان استان قزوین به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند

۳۰۰۰ نفر از دانشجویان استان قزوین به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین گفت: اردوهای راهیان نور دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در قالب هفت کاروان با آمار 3000 نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از قزوین، مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین در جمع اصحاب رسانه که صبح امروز در مجتمع فرهنگی-هنری شهید آوینی استان قزوین که به منظور تشریح برنامه های راهیان نور دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته اردوهای راهیان نور دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در قالب هفت کاروان با آمار 3000 نفر از تاریخ ۱۰ تا ۲۶ اسفندماه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی افزود: سه کاروان از اردوی های راهیان نور دانشجویی به صورت متمرکز توسط ناحیه بسیج دانشجویی و چهار کاروان آن نیز به صورت مستقل توسط دانشگاه‌های آزاد اسلامی تاکستان و قزوین همچنین دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اعزام خواهند شد.

برزگر عنوان کرد: اولویت در اعزام دانشجویانی است که تاکنون به این سفر معنوی اعزام نشده‌اند.

این مسئول با اشاره به بازه زمانی اردوهای راهیان نور دانشجویان گفت: مدت برگزاری این اردوها پنج روز بوده که دو روز برای رفت و برگشت به قزوین اختصاص یافته و به مدت سه شبانه‌روز دانشجویان در اهواز و مناطق عملیاتی اقامت خواهند داشت.

وی ضمن بیان بازدید دانشجویان از عرصه‌های دفاع مقدس تصریح کرد: کاروان‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین از مناطق عملیاتی، دوکوهه، فکه، اروندکنار، هویزه، طلائیه، معراج شهدا،شلمچه، فتح‌المبین و نمایش رزم اردوگاه شهید مسعودیان بازدید می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین گفت: در این سفر معنوی تعدادی از روحانیون سیره تفحص شهدا جهت پاسخگویی به سوالات و رفع شبهات دانشجویان در حوزه دفاع مقدس حضور خواهند داشت، همچنین راویانی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان، دانشجویان را در این سفر همراهی و به تشریح و روایت خاطرات دوران دفاع مقدس خواهند پرداخت.

برزگر با اشاره به اینکه راهیان نور حرکتی ارزشی و اثرگذار است، تصریح کرد: برنامه‌هایی که در قالب راهیان‌ نور برای عموم دانشجویان استان قزوین برگزار می‌شود در راستای ارتقای معنوی و اخلاقی آن‌ها بوده و تلاش می‌شود با انجام فعالیت‌های برجسته زمینه جذب سایر دانشجویان در برنامه‌های مشابه فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور سبب الگوبرداری دانشجویان از ایثار شهدای 8 سال دفاع مقدس می‌شود که این الگوبرداری سبب فعالیت گسترده دانشجویان در حوزه جنگ نرم دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: ما وظیفه داریم تا ادبیات عاشورا و سید الشهدا(ع) را به نسل سوم و چهارم انقلاب انتقال دهیم و بهترین راه برای این انتقال ادبیات اردوهای راهیان نور است.

برزگر گفت: متاسفانه با وجود هجمه سنگین دشمن در تهاجم نرم فرهنگی، برخی از مسئولان آن را به شوخی گرفته و اقدام جدی برای مقابله با آن انجام نمی‌دهند.

وی ضمن انتقاد از رفتارهای روشنفکرانه ی برخی مسئولین ابراز کرد: کشورهایی مانند آلمان و روسیه هرساله به دیدار بازماندگان از جنگ جهانی میروند و به احترام کشته شدگان خود در جنگ جهانی بر سرمزارهای آن ها جمع می شوند. حالا یک سری به ما می گویند چرا برای دیدن مناطق عملیاتی میروید!

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه