اخبار داغ

واکنش مدیر درمان تامین اجتماعی به اظهارات شادنوش:

ایجاد تقابل میان کارمندان دو دستگاه موازی "معقول" نیست

ایجاد تقابل میان کارمندان دو دستگاه موازی "معقول" نیست
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بررسی نحوه هزینه کرد حق بیمه های دریافتی فقط در اختیار دستگاه های نظارتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش خبرنگار مرآت، سید مجتبی اکرم مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به فعالیت 6 مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی در استان گفت: در حال حاضر یک مرکز درمانی و درمانگاه تخصصی در سمنان و دو مرکز درمانی در شاهرود وجود دارد و در هرکدام از شهرستانهای دامغان، گرمسار و مهدیشهر نیز یک مرکز درمانی فعالیت می کنند که در تمام آنها خدمات صد درصد رایگان به بیمه شدگان این سازمان ارائه می شود.

, مرآت,

ارتقای سطح کیفی مراکز درمانی موجود در اولویت قرار دارد

, ارتقای سطح کیفی مراکز درمانی موجود در اولویت قرار دارد,

اکرم با بیان اینکه در ده ماهه گذشته بالغ بر 1 میلیون و 48 هزار نفر به مرکاز درمانی تامین اجتماعی در استان سمنان مراجعه کرده اند افزود: در این مدت 890 هزار نفر توسط پزشکان عمومی، 112 هزار نفر توسط پزشکان متخصص و 43 هزار نفر نیز توسط دندانپزشکان ویزیت شده اند.

,

وی ادامه داد: همچنین در ده ماهه گذشته در بیمارستان شفای سمنان حدود 8 هزار و 850 نفر بستری شده اند که 4 هزار مورد عمل جراحی و هزار عمل زایمان نیز در این مدت در بیمارستان شفا صورت گرفته است که ضریب اشغال این بیمارستان 71 درصد بوده است.

,

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان از ارتقای درمانگاه گرمسار به درمانگاه تخصصی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: 4 بخش بیمارستان شفای سمنان شامل بخش زنان، اطفال، نوزادان و جراحی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در سال گذشته نوسازی شد که مورد استقبال بیماران قرار گرفته است.

,

بخش سی تی اسکن بیمارستان شفا اوایل سال آینده افتتاح می شود

, بخش سی تی اسکن بیمارستان شفا اوایل سال آینده افتتاح می شود,

اکرم تصریح کرد: 4 بخش بیمارستان شفای سمنان از لحاظ استانداردهای کیفی هتلینگ به درجه عالی 3 ستاره ارتقا یافته اند که امری کم نظیر محسوب می شود.

,

وی به تکمیل بخش سی تی اسکن این بیمارستان با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: یک دستگاه سی تی اسکن نیز به ارزش 1 میلیارد و 800 میلیون تومان خریداری شده است که این بخش پس از نصب دستگاه در اوایل سال 96 افتتاح خواهد شد.

,

بار اصلی اجرای طرح تحول سلامت بر دوش بیمه ها است

, بار اصلی اجرای طرح تحول سلامت بر دوش بیمه ها است,

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان در بخش دیگری از این نشست خبری با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی هیچ ردیف بودجه ای از سوی دولت ندارد گفت: در طرح تحول سلامت با تمام ویژگی های مثبتی که دارد هزینه های اصلی بر دوش بیمه ها گذاشته شده بدون آنکه به محل درآمد سازمان های بیمه گر توجهی کرده باشد.

,

اکرم خاطرنشان کرد: هزینه های بخش بیمه تامین اجتماعی با اجرای طرح تحول سلامت بیش از 2 و نیم برابر قبل شده بدون آنکه ریالی به درآمدهای ما افزوده شده باشد.

,

وی با دفاع از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: توقع داشتیم که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این طرح اقدامات بیشتری انجام دهد تا بار مالی طرح به بیمه ها وارد نشود.

,

مدیر درمان تامین اجتماعی استان افزود: کمبود اعتبارات این سازمان و هزینه های ایجاد شده در طرح تحول سلامت باعث شد در پرداخت ها دچار مشکلات جدی شویم.

,

بررسی نحوه هزینه کرد حق بیمه ها فقط در اختیار دستگاه های نظارتی است

, بررسی نحوه هزینه کرد حق بیمه ها فقط در اختیار دستگاه های نظارتی است,

اکرم در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر طلب 45 میلیارد تومان این دانشگاه از تامین اجتماعی نیز گفت: این عدد درست است اما علت آن بار مالی ایجاد شده اجرای طرح تحول سلامت برای بیمه ها است.

,

وی ادامه داد: در برخی رسانه ها مطرح شد که رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار شفاف شدن نحوه هزینه کرد حق بیمه های دریافتی از سوی تامین اجتماعی شده بودند که معتقدم این سوال نباید از سوی دستگاهی که موازی تامین اجتماعی است مطرح شود و فقط دستگاه های نظارتی حق ورود به این موضوع را دارند.

,

مدیر درمان تامین اجتماعی استان تاکید کرد: رئیس جمهور محترم طی دستوری خواستار شفاف شدن سهم درمان حق بیمه های درمانی شدند که خوشبختانه گزارش جامعی از سوی سازمان تامین اجتماعی در این باره به مراجع ذیصلاح ارائه شده است.

,

ایجاد تقابل میان کارمندان دو دستگاه موازی "معقول" نیست

, ایجاد تقابل میان کارمندان دو دستگاه موازی "معقول" نیست,

اکرم با انتقاد از برخی اظهارنظرها پیرامون به تاخیر افتادن پرداخت حقوق کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: اینکه فردی با اظهار نظری کارمندان دستگاهی را در مقابل دستگاه دیگری قرار دهد منطقی و معقول نیست و ما نسبت به این موضوع گلایه مندیم.

,

وی با اشاره به مطالبات 100 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از دولت خاطرنشان کرد: چنانچه 10 درصد این مطالبات به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تمام این مشکلات رفع خواهد شد.

,

انتهای پیام/ت

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه