اخبار داغ

سردار پاشا محمدی:

25 درصد گوشت قرمز کشور توسط جمعیت 2 درصدی عشایر تأمین می‌شود/ عشایر کم هزینه ترین مردم و در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارند

25 درصد گوشت قرمز کشور توسط جمعیت 2 درصدی عشایر تأمین می‌شود/ عشایر کم هزینه ترین مردم و در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارند
رئیس سازمان بسیج عشایری از برگزاری همایش هم‌اندیشی سران، معتمدین و بزرگان اقوام و عشایر کشور در روزهای سوم و چهارم اسفند ماه در تهران خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار «علی پاشا محمدی» رئیس سازمان بسیج عشایری در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: همایش هم اندیشی سران، معتمدین و بزرگان اقوام و عشایر کشور در تاریخ سوم و چهارم اسفند ماه سال جاری در مجتمع 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: در این همایش نمایندگان هفت قوم لر، کرد، ترکمن، بلوچ، آذری، فارس و بختیاری کشور اعم از شیعه و سنی حضور دارند. این افراد نماینده 1میلیون و 200 هزار نفر عشایر کشور در قالب 13 هزار خانواده هستند.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پراکندگی جامعه عشایر یدر کشور عنوان کرد: در کشور ما 104 ایل ، 504 طایفه در 27 استان وجود دارد که در قالب قشلاق و ییلاق بیش از 59 درصد از مساحت ایران را کوچ می کنند.
,
 
,
پاشامحمدی همچنین افزود: عشایر با کمترین هزینه‌ها زندگی خود را می ذرانند اما در عرصه تولید از بزرگترین تولید کننده های کشور هستند این جمعیت دو درصدی کشور، 5 درصد شهدای دفاع مقدس را تقدیم انقلاب کرده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه خط مقدم اقتصاد مقاومتی بر عهده عشایر است تصریح کرد: 25 درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر کشور تامین می شود و 35 درصد صنایع دستی کشور به طور مستقیم در چادر های عشایر توسط زنان این قشر تولید می شود. همچنین حدود 6 میلیون تن از محصولات کشاورزی کشور توسط عشایر تولید می شود.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار نفر از عشایر عضو بسیج هستند که در قالب ۱۵۰ حوزه مقاومت و بیش از ۲۰۴۰ پایگاه که عمدتا به صورت سیار فعالیت می‌کنند اقدامات مختلفی در راستای اهداف تبیین شده انجام می‌دهند. همچنین ۱۰ هزار حلقه صالحین در این راستا از عشایر تشکیل شده است.
,
 
,
پاشا محمدی تصریح کرد: اهداف برگزاری این همایش در وهله نخست تبیین و گفتمان سازی نعمت ولایت است و در وهله بعدی تعامل، هماهنگی و همدلی، سران و معتمدین به منظور هم افزایی در حوزه‌های محلی، منطقه‌ای و ملی است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج عشایری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش تقویت روح وحدت و انسجام ملی و همچنین بصیرت افزایی است.
,
 
,
وی اضافه کرد: مشکلات جامعه عشایری را در سازمان‌های مختلف کشوری پیگیر هستیم که با دعوت از مدیران این سازمان‌ها جهت حضور در این همایش برای کمک به عشایر گام برمی‌داریم. همچنین در این همایش سردار غیب پرور حضور پیدا خواهند کرد و قطعا سیاست‌ها، تدابیر و رهنمودهای ایشان برای جامعه بسیج عشایری راهگشا خواهد بود.
,
 
,
سردار پاشا محمدی با اشاره به اینکه باید خرده فرهنگ‌ها را ارج نهیم، گفت: قطعا تقویت خرده فرهنگ‌ها موجب تقویت فرهنگ ملی خواهد شد. 
,
 
,
وی ادامه داد: امروز فراکسیون جامعه عشایری با 177 عضو در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است. این فراکسیون به همراه دیگر نمایندگان به دنبال حل مشکلات جامعه عشایری و تحقق آن در برنامه ششم توسعه هستند.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج عشایری در بخش دیگری از این نشست خبری بیان داشت: امروز بسیج عشایری در خط مقدم تحقق اقتصاد مقاومتی است. در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در دولت و استانداری‌ها تشکیل شده متاسفانه آن گونه که باید به اقدامات بسیج عشایری توجه نمی‌شود. جامعه عشایری با کمتر از 2 درصد جمعیت کشور، 25 درصد گوشت قرمز ایران را تولید می‌کند و در صنایع دستی 35 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.
,
 
,
وی عنوان کرد: امروز جامعه عشایری ما در عرصه‌های مختلف لبنیات، طیور، آبزیان، گیاهان دارویی، کشاورزی، باغداری و زنبورداری حضور دارند و من از مسئولان خواهش دارم که این قشر کم هزینه و مولد را حمایت کنند.
 
,
,
 
,
 
,
سردار پاشا محمدی با بیان اینکه تسهیلات بانکی ارائه شده نسبت به نیاز عشایر دامدار محدود است، گفت: دولت باید تعاونی‌های تولیدی را در جامعه عشایری ایجاد کند تا دست دلالان از فرآیند عرضه و تقاضا کوتاه شود و فعالیت این عزیزان توجیه اقتصادی پیدا کند. امروز افتخار داریم بیش از 500 هزار نفر از عشایر کشور عضو بسیج هستند که در قالب 2040 پایگاه مقاومت فعالیت می‌کنند. رزمایش و آموزش نظامی و مهارت افزایی در حوزه کشاورزی و دامداری برای این عزیزان برگزار می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه