اخبار داغ

زمان ثبت‎نام انتخابات شهر و روستا

زمان ثبت‎نام انتخابات شهر و روستا
عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: ثبت نام انتخابات شهر و روستا 30 اسفند انجام می شود‎‎.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها درباره زمان ثبت نام قطعی انتخابات شوراهای شهر و روستاها اظهار کرد: با توجه به اینکه درحال حاضر بررسی لایحه بودجه 96باقی مانده است امکان بررسی طرح کمیسیون شوراها به منظور تغییر روزشمار انتخابات وجود ندارد.
 
وی درباره اینکه آیا امکان تغییر دستور مجلس به منظور بررسی طرح تغییر روزشمار تاریخ انتخابات شوراها وجود دارد تاکید کرد: با توجه به اینکه لایحه بودجه سال 96 در حال حاضر اولویت اصلی کشور و مجلس محسوب می شود امکان تغییر دستور مجلس به هیچ وجه وجود ندارد.
 
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خاطر نشان کرد: تغییر دستور مجلس طبق آیین نامه در بحث مجلس هیچ گونه جایگاهی ندارد و ما طبق روال قانونی باید لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دهیم.
 
کولیوند تاکید کرد: بیست و پنجم اسفند ماه هیئت های اجرایی انتخابات شکل گرفته و سی ام اسفند ماه ثبت نام انتخابات شوراها تا 6 فروردین برگزار می شود.
 
وی درپاسخ به این سوال که آیا امکان تغییر روزشمار انتخابات با توجه به بررسی این موضوع در شورای نگهبان وجود دارد تصریح کرد: شورای نگهبان برای طرح ارائه شده از سوی مجلس پیرامون تغییر روزشمار انتخابات چند ایراد مطرح کرده است که این ایرادها باید ابتدا در  کمیسیون شوراها بررسی و سپس به مجلس ارائه شود اما با توجه به بررسی لایحه بودجه سال 96 این امکان درحال حاضر وجود ندارد.
 
وی خاطر نشان کرد: این طرح مطرح شده از سوی مجلس پیرامون انتخابات شوراها قاعدتا این هفته در مجلس بررسی نخواهد شدو اگر ما هم اصلاحات آن را انجام دهیم و به شورا بازگردانیم این موضوع تا 16 اسفند طول می کشد و دیگر نمی توانیم اقدامی انجام دهیم از این رو تاریخ برگزاری قطعی ثبت نام های انتخابات شوراها 30 اسفند است.
 
رئیس کمیسیون شوراها خاطر نشان کرد: یقینا 30 اسفند زمان ثبت نام انتخابات شوراها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

 

,

منبع:میزان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه