اخبار داغ

عضو شورای شهر شاندرمن:

اختلافاتی با شهردار داشتم که ختم به خیر شد / مشکل اصلی شهر را بروکراسی می‌دانم

اختلافاتی با شهردار داشتم که ختم به خیر شد / مشکل اصلی شهر را بروکراسی می‌دانم
جهانسوز بخشی زاده عضو شورای شهر شاندرمن در گفتگویی صوتی درباره مسایل گوناگون از جمله استیضاح شهردار، عملکرد شورای فعلی و طرح های مورد پیگیری سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ماسال، مجموعه ای از جوانان و خبرنگاران شاندرمن در ابتکاری از اعضای شورای شهر جهت پاسخگویی آنلاین و صوتی به سوالات شهروندان دعوت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ماسال,

حاصل این دعوت برگزاری جلسه ای آنلاین در شبکه های اجتماعی با حضور اعضای شورای شهر شاندرمن بود.

,

حاصل گفتگوی جهانسوز بخشی زاده عضور شورای شاندرمن را در این بخش می خوانید؛

,

 

,

-آقای بخشی زاده خودتان را معرفی بفرمایید.

, -آقای بخشی زاده خودتان را معرفی بفرمایید.,

با عرض سلام.  بزرگی می‌گوید آنچه هستی تو را بهتر معرفی می‌کند از آنکه می‌گویی. 27 سال است در آموزش و پرورش در خدمت همشهریان هستم.

,

 

,

در مورد جریانات و گرایشات سیاسی خودتان توضیح بدهید. به کدام جناح‌ها تمایل دارید؟

, در مورد جریانات و گرایشات سیاسی خودتان توضیح بدهید. به کدام جناح‌ها تمایل دارید؟,

من دهه شصتی هستم و به جریاناتی که وجود پیدا کرده اعتقادی ندارم.  به نظر من هر گروهی می آید برای مردم دلشان نمی سوزد فقط برای پر کردن جیبشان درگیری هایی دارند. لذا من کاری به این جناح و آن جناح ندارم .

,

 

,

منظورتان از دهه شصتی چیست؟!

, منظورتان از دهه شصتی چیست؟!,

منظورم از دهه 60 افرادی مثل شهدای ما در آن دوره هست. شهدای مظلوم ما مثل شهید عنایت یوسفیان، مرحمت فلاح، دانیال امامی، شهید نظامی، شهید محمودی، شهید آگهی، شهید سیروس دولتی، سیامک دولتی و شهدای دیگر که در دهه 60 بودند مسابقه شهادت می دادند. نه اینکه الان مسابقه زندگی می دهند. میخواهند در رفاه بیشتر، خانه زیباتر، ماشین زیباتر {باشند}. اینها برای من معنی ندارد. همان افکار دهه شصت را داریم. هنوز هم شرایطی باشد برای شهادت کم نمی گذاریم.

,

 

,

چند مورد از انتقاداتی که خودتان به مجموعه خودتان وارد می دانید را بگویید.

, چند مورد از انتقاداتی که خودتان به مجموعه خودتان وارد می دانید را بگویید.,

در هر حوزه کاری‌ای انتقاداتی هست. مهم ترین انتقاد که به دیدگاه من به ما وارد است  عدم وحدت هست. آن وحدت مورد انتظار نیست. البته ما هرچند اختلاف سلیقه داریم اما پدر کشتکی نداریم. هر کدام مال محلی هستیم. اما در کل می خواهیم پروژه ای را شروع کنیم هر کس به سمتی می رود و وحدت نظر به آن صورت کامل وجود ندارد.

,

 

,

درمورد اختلافات سلقه بیشتر توضیح بدهید.

, درمورد اختلافات سلقه بیشتر توضیح بدهید.,

یکی از موارد اختلاف سلیقه که شهروندان باخبر شدند  موضوع استیضاح بود. خب استیضاح حق قانونی هر عضوی است. 4 نفر از اعضا با هم صحبت کردیم. بخاطر یک سری مسایل کاری مخصوصا پرسنل زحمت کش ما که حقوق عقب افتاده داشتند. در نهایت سوال مطرح شد. البته آقای بشردوست گفت تذکر. شهردار پاسخگو بود و چند نفر از اعضای شورا از سوالات قانع شدند و ختم به خیر شد.

,

اختلاف سلیقه بود. استیضاح هم حق قانونی هر عضوی از شوراست که می تواند انجام دهد.

,

 

,

در مورد عملکرد های مثبت شورای چهارم توضیح دهید.

, در مورد عملکرد های مثبت شورای چهارم توضیح دهید.,

ما هر کاری کرده ایم قضاوت با شهروندان نجیب و فهیم است. اگر کار مثبتی کردیم آنها می توانند نظر بدهند. شاندرمن ما خیلی کار می‌خواهد و باید کارهای اساسی انجام بگیرد. شهردار هم در حد توان خود با هماهنگی شورا کارهایی را کرده اند.

,

شهروندان ما می دانند که یکی ار موارد مهم شهرداری این است که درآمد پایدار ندارد. شهرداری های دیگر در آمد پایدار دارند. ما سعیمان را کردیم که مدنظر مردم قرار بگیریم. تا چه قبول افتد و چه نظر آید.

,

 

,

با توجه به اینکه عضو شورا هستید درباره عملکرد شهردار نظرتان چیست؟

, با توجه به اینکه عضو شورا هستید درباره عملکرد شهردار نظرتان چیست؟,

در کل با توجه به اعتباراتی که کشور و استان دارد، مثبت تلقی می‌کنم. آقای عبدالحسین زاده پشتکار دارد و با مسئولین شهرستان و استان و حتی کشور مراوده دارد ولی امکانات ما محدود است و اگر کم و کسری دارد بخاطر این مسایل است.

,

 

,

از 20 نمره به شهردار چند می‌دهید؟

, از 20 نمره به شهردار چند می‌دهید؟,

من معلم هست و اگر نمره ای بخواهم به دانش آموزان بدهم دستم باز است. نمره 17 می‌دهم.

,

 

,

به اعضای شورای چه نمره ای می‌دهید؟

, به اعضای شورای چه نمره ای می‌دهید؟,

سوالات سختی از من می‌کنید! نمی‌دانم به شما چه گفته اند! همان طورکه نامم بخشی زاده است بخششم زیاد است. من به دانش‌آموزان 20 نمی‌دهم به اینها 19 می‌دهم.

,

 

,

نظرتان درباره محمود شکری نماینده تالش بزرگ چیست؟

, نظرتان درباره محمود شکری نماینده تالش بزرگ چیست؟,

سوال بسیار بجا و خوبی بود. آقای شکری نماینده پرتلاش، زحمت کش و راستگوست که همیشه سعی کرده صداقت در کارها داشته باشد. ما خواسته هایی از ایشان داشته ایم که در یکی دو جلسه من شخصا هم از ایشان خواسته ام.

,

بخاطر اینکه شاندرمن به جایگاه خود برسد باید چندین اداره در آن مستقر شود که ایشان قول دادند. حتی در 4 سال گذشته گفتند اسامی برخی روستاها را بدهید که آسفالت کنیم. حتی یکی دو ماه اخیر هم گفتند چقدر قیر نیاز دارید و درخواست بدهید که ما بدهیم. مقداری کم کاری از سوی ماست که پیگیری نمی‌کینم.  باز تاکید می‌کنم باید چند اداره مهم در شاندرمن مستقر کنند. افرادی که از روستاها به ماسال می روند دچار زحمت می شوند . اگر چند اداره شاندرمن بیاید شاندرمن از عدم رونق خارج می شود.

,

 

,

در مورد وعده 1000 تن قیر که آقای شکری دادند توضیحات بیشتری بدهید.  

, در مورد وعده 1000 تن قیر که آقای شکری دادند توضیحات بیشتری بدهید.  ,

در مورد قیر متاسفانه ما در بروکراسی و نامه نگاری های اداری لنگ هستیم. معمولا عزیزان ما از تبعیض خیلی رنج می برند. بارها دیده ایم که از مسیر صومعه سرا رد می شوند و می بینند نماینده آنها می‌گوید که ما تا لانه مرغشان را آسفالت کرده ایم! مردم برایشان سوال می شود. چرا کوچه های سی ساله و مسیرهای گردشگری ما آسفالت نمی شود؟ ما منتظریم.

,

آقای شکری گفتند من تهران پیگیری می شوم آقای شهردار هم رفتند اما من مشکل اساسی را بروکراسی و نامه نگاری می دانم . تا این موضوع هست ما رنج می بریم.

,

 

,

مجددا  قصد ورود به انتخابات شورای شهر شاندرمن را  دارید؟

, مجددا  قصد ورود به انتخابات شورای شهر شاندرمن را  دارید؟,

بله تصمیم دارم که این دوره بیایم اما متفاوت. فلک را سخت بشکافیم و طرحی نو در اندازیم. حالا آن متفاوت بودن را شما همه شهروندان در زمان تبلیغات متوجه می شوید.

,

 

,

برای ورزش شاندرمن چه برنامه هایی در آینده دارید؟

, برای ورزش شاندرمن چه برنامه هایی در آینده دارید؟,

در مورد ورزش و ورزشکاران ما هیچکاری برای این عزیزان نکردیم. جوانان مستعدی در همه زمینه ها داریم. من یادم هست که همین جوانان ما تیم پیشکسوت پرسپولیس را به شاندرمن آوردند و شهر ما چقدر معروف شد. تاکنون امکانات به ما اجازه نداده که کار کنیم. امیدواریم برای رونق بخشیدن به ورزش شاندرمن بیشتر بها داده شود. اگر بها داده شود موفق عمل می کنند.

,

 

,

اگر دوباره بخواهید شهردار انتخاب کنید چه کسی را معرفی میکنید؟

, اگر دوباره بخواهید شهردار انتخاب کنید چه کسی را معرفی میکنید؟,

سعی می کنم نخبگان شهر و شخصیت های موثر را در مکانی عمومی مثل مسجد جمع کنم و {از نظراتشان} استفاده کنیم.

,

یا چند نفر را مشخص کنیم و آنها رای بدهند ما اطاعت کنیم.

,

 

,

درباره مشکلاتتان با شهردار و مشکلات دریافت سهمیه قیر و آسفالت توضیحات بیشتری بدهید؟

, درباره مشکلاتتان با شهردار و مشکلات دریافت سهمیه قیر و آسفالت توضیحات بیشتری بدهید؟,

یک سری اختلافات بین من و شهردار پیش آمد. کتمان نمی‌کنم. بیشتر درمورد حقوق پرسنل و یکسری کم کاری ها بود. بعد با پادرمیانی بزرگانی که به آنها علاقه دارم و به اصطلاح عقبه و سرداران من هستند این مشکلات حل شد. سوالاتی عنوان کردیم که باید رسانه ای نمی شد و این را قانون به صراحت گفته که نباید رسانه ای می کردید. باید در شورا مطرح می‌شد و بعد جواب شهردار را رسانه ای می‌کردیم. این مساله بود که رخ داد.

,

در مورد قضیه آسفالت هم گفتم که  مشکل اساسی را  بروکراسی میدانیم.  تا نامه از تهران و رشت و ... بیاید دو سه ماه طول می‌کشد. ما حتی با آقای شکری جلسه ای که داشتیم گفتم الان زمان سرعت اینترنت و دهکده جهانی است. دیگر نامه  لازم نیست. دکمه ای را بزنید سریع استاندار دستور می‌دهد به فرماندار و سریع مشکلات حل می‌شود. با اینکه چند سالی هست که شروع شده اما هنوز کشور ما در اینترنت و دهکده جهانی عقب است. هنوز نامه نگاری قدیمی را بکار می‌بریم. این مشکل اساسی است.

,

 

,

در این مدت بزرگترین طرحی که شما پیگیرش بودید چه بود؟

, در این مدت بزرگترین طرحی که شما پیگیرش بودید چه بود؟,

طرحی که اوایل ورود دادم طرح دروازه قرآن را دادم که متاسفانه چند تن از اعضای شورا مخالفت کردند. در ورودی شهر می‌خواستیم دروازه قرآن بزنیم. طرح دیگر اینکه از دکه آقای عباسی بغل مسجد قدیم تا مسجد جدید طرح داشتیم که دکه هایی بزنیم تا به جوانان دکه واگذار شود . اما دوستان تایید نکردند.

,

 

,

 

,

اگر صبحت پایانی ای دارید بفرمایید.

, اگر صبحت پایانی ای دارید بفرمایید.,

زیاد اهل پر و بال دادن به سخن نیستم. «کم گوی و گزیده گوی چون در» صحبت می‌کنم. دوست داشتم در مورد قبرستان شهر هم صحبت می‌شد. هدفم اعتلای شاندرمن است. دوست دارم شاندرمن آوازه بیشتری داشته باشد. شهری به نام اتاق ور در لنگرود همه ادارات را دارد یا حویق دادگستری دارد اما شاندرمن از هیچ امکاناتی برخوردار نیست. امیدوارم افرادی که ورود می‌کنند در جهت آبادانی شاندرمن گام اساسی بردارند.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه