اخبار داغ

مردم گله مندند/ مسئولین در ایجاد اشتغال بین جوانان و حمایت از تولیدات روستائیان چه اقداماتی انجام داده اند؟

مردم گله مندند/ مسئولین در ایجاد اشتغال بین جوانان و حمایت از تولیدات روستائیان چه اقداماتی انجام داده اند؟
با توچه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مسائل و مشکلات اقتصادی در جامعه، توقع مردم خصوصا در مناطق روستایی از مسئولین مربوطه، مبنی بر ایجاد اشتغال و عدم مهاجرت جوانان به شهرها و استان های هم جوار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای فامنین، مشکلات عدم اشتغال جوانان در روستاها باعث مهاجرت جوانان جویای کار شده است و اکثرا با داشتن تحصیلات عالی دانشگاهی مجبور به رها کردن زادگاه و خانواده خود می شوند و این مسئله مشکلات زیادی را در بر دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای فامنین,

 

,

مهاجرت جوانان باعث دوری از خانواده و زندگی مجردی در شهرهای شلوغ شده و گاهی منجر به ناهنجاری های رفتاری و اخلاقی می شود. عدم امکان شرایط ازدواج به موقع، جوانان را دچار سردرگمی و زندگی های موقت و ازدواج سفید می کند.

,

 

,

طبق گزارشی که از مناطق روستایی از بین جوانان و مخصوصا دختران جوان به عمل آمده، همه نگران مسئله بیکاری جوانان بودند. اکثر مردم، مشکلات خانوادگی و طلاق زوج های جوان را نداشتن وضع معیشتی مناسب و هزینه زندگی دانسته و خواستار تشکیل تعاونی هایی در روستاها، برای تولیدات محصولات منطقه ای و کشاورزی بودند.

,

 

,

ن. ک از دختران تحصیل کرده در یکی از روستاها بیان کرد: اکثر دختران در خانواده های روستایی یا باید در سن بسیار پایین ازدواج کنند و یا باید به خاطر نبودن پسران جوان در روستا منتظر مانده و با افزایش سن ازدواج دچار مشکلات عدم فرزندآوری و ازدواج های ناخواسته باشند.

,

 

,

وی افزود: پسرانی که به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند دیگر به مناطق کوچک روستایی برنمی گردند و در همان محل کار خود، تشکیل خانواده داده و به زندگی خود با وجود مشکلات غربت ادامه می دهند. اکثر آنان به دلیل هم کفو نبودن با همسران خود بعد از چند سال زندگی مجبور به جدایی شده و فرزندان خود را به خانواده هایشان می سپارند و باز به شهر برگشته و مشکل دیگری بر مشکلات خانواده روستایی با درامد ناچیز افزوده می شود.

,

 

,

ش. ر دختری که به کار بافندگی مشغول بود و در کار فرش مهارت داشت، گفت: در حدود 800 هزار یا 1 میلیون تومان دستمزد بافت فرش است که باعث آسیب جدی به چشمانمان شده است و پول دوا و دکتر و عینک بسیار زیاد است و ما قادر به ادامه این کار نیستیم و باید مراقب سلامتی خود باشیم، چون دسترسی به پزشک و هزینه سنگین درمان را نداریم.

,

 

,

وی با اشاره به مهارتی که در فنی حرفه ای مرکز شهر فامنین دیده بود اظهار کرد: من دوره های خیاطی و لبه دوزی را گذرانده ام و آمادگی کافی برای کار دارم ولی به دلایل عدم ماشین برای ایاب و ذهاب و رفتن به شهر باید در روستا بمانم و ما تولیدی نداریم که اینجا کار را ادامه دهیم و کاش برنامه ای تدارک دیده شود که دختران در روستاها بتوانند برای مجارج زندگی خود در تولیدی ها کار کرده و درامدی داشته باشند.

,

 

,

وقتی با مادران صحبت می کردیم همه نگران آینده فرزندان خود بودند و جز راهکاری برای ایجاد کار و هزینه کافی یک زندگی ساده در روستا توقعی نداشتند و آنها مطرح می کردند که مشکل ما اینترنت و ماهواره و شبکه های اجتماعی نیست. درست است که این مشکلات در همه جا فراگیر شده است و اکثر خانواده ها آسیب جدی دیده و گاهی ناخواسته قربانی می شوند و لی مشکل اساسی ما کار برای همسران و برای جوانان محروم روستاهاست.

,

 

,

 زنی که به سختی در جلسه ما حضور پیدا کرده بود گفت: همسر پیر من برای کشاورزی زحمت زیادی می کشد ولی بخاطر کم آبی منطقه و کاهش کاشت محصولات آب بر، مهارتی برای کار دیگر ندارد و مسئولین می توانند با کمک و آموزش کاشت محصولات جایگزین کم آب بر، به همه ما کمک کنند و ما را از این سختی و مشکلات مالی رها کنند.

,

 

,

با شنیدن حرف ها و درخواست های مشابه خانواده های روستایی، از آنان خداحافظی کرده و قول مساعدت و همکاری و رساندن پیامشان به مسئولین را دادیم. با امید بر ارتقاء زیر ساخت های اشتغال جوانان و تجهیز و تکمیل پروژه های مراکز صنعتی در منطقه، از خداوند منان خواستار حل مشکلات محرومان و نیازمندان در مناطق روستایی و شهری هستیم.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه