اخبار داغ

وزیرِ در راه ماند!

وزیرِ در راه ماند!
مجلسی که با توجیهِ کمک به دولت، به سه گزینه‌ی طرد شده‌ی روحانی که از قضایِ روزگار یکی از آن‌ها هم فعال فتنه است رأی می‌دهد، معلوم است که نمی‌گذارد آب در دلِ روحانی و وزیرش تکان بخورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، همانطور که پیش‌بینی می‌شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی علی‌رغم ارائه‌ی اسناد توسط موافقان استیضاح مبنی بر قصور آخوندی در حادثه قطار تبریز-مشهد و نقش موثر فرزندان او در عقد قرادادهای تجاری، با 1766 رأی او را در سمت وزارت راه و شهرسازی ابقاء کردند و تنها 74 تن از وکلای ملت موافقِ برکناری این وزیرِ کابینه‌ی یازدهم شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

پیش‌تر فاتحه‌ی این مجلس را با رأی اعتماد به فعال فتنه 88 خوانده بودیم و حالا بعد از گذشت چند ماه، بار دیگر شاهد بی‌تفاوتی عده‌ای به فساد و رانت‌های موجود شدیم. از ابتدا هم قرار نبود آخوندی از راه کناره‌گیری کند چراکه گروهی از نمایندگان مجلس از چند روز قبل با برگزاری جلساتی تصمیم بر این گرفته بودند وزیر راه و شهرسازی از قطارِ دولت روحانی پیاده نشود.

,

با این حال، فریادهای امثال بیگی، قاضی‌پور و سایر نمایندگانِ موافق استیضاح در جلسه‌ی امروز کارساز نبود و هیچ‌یک از فدائیانِ روحانی حاضر نشدند به مستندات توجهی نمایند، دستِ آخر هم آخوندی با خیالی آسوده پشت تریبون حاضر شد و بی‌آنکه دفاع قابل قبولی را به عرضه بگذارد، تنها به تکذیب اتهامات وارده بسنده کرد.

,

آنچه که مبرهن است، با رفتنِ وزیر راه و شهرسازی، جان‌باختگان حادثه قطار تبریز-مشهد زنده نمی‌شدند و خانواده‌هایشان از سیاه‌پوشی در نمی‌آمدند اما حداقل دلِ آن‌ها اندکی التیام می‌یافت. حالا آخوندی بهتر از گذشته به کارِ خود ادامه خواهد داد و مردم آذربایجان به حالِ مجلسی که منافعِ سیاسی و باندبازی را به حقوق ملت ترجیح می‌دهند، تاسف خواهند خورد.

,

نکته‌ی قابل تامل ماجرا در این است که هنگام مطرح شدن استیضاح، 81 نماینده زیر پایِ طرح را امضاء کرده بودند و امروز تنها امضاء 37 تن در زیر طرح دیده می‌شد و در نهایت نیز 74 نفر پایِ عقیده‌شان ماندند. باید اذعان کنیم در این مجلس تعداد نمایندگانی که سرِ خون مردم لابی نمی‌کنند و بده‌بستان سیاسی‌شان را کنار می‌گذارند بسیار اندک است.

,

فارغ از مباحث مسکن مهر و رانت پسران وزیر راه و پایمال شدن اقتصاد مقاومتی، آنچه که بیش از هر چیز دیگری اهمیت داشت، شفاف‌سازی حادثه قطار تبریز-مشهد و تقاصِ مقصران بود که زیر سایه‌ی فدائیانِ آخوندی ابتر ماند!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه