اخبار داغ

وزیر فرهنگ دولت نهم در دانشگاه تبریز؛

مصائب کشور این است که یک فرد، عالی ترین سند فرهنگی کشور را اجرا نکند/ مدعیان آزادی، امروز خود خواستار قانون با قید دوفوریتی مجازات معترضین هستند

مصائب کشور این است که یک فرد، عالی ترین سند فرهنگی کشور را اجرا نکند/ مدعیان آزادی، امروز خود خواستار قانون با قید دوفوریتی مجازات معترضین هستند
صفار هرندی گفت: امروز در اکثر نشست های بین المللی، وزرای فرهنگ کشورها از تهاجم فرهنگی سخن می گویند اما لیبرال های وطنی می گویند ما توهم توطئه داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، صفار هرندی دیروز در جمع دانشگاهیان دانشگاه تبریز با اشاره به شرایط فرهنگی موجود کشور گفت: همه تدابیر اتخاذ شده برای مدیریت جامعه، سیاست است. البته تدبیر در کارهای غیرسیاسی هم سیاست است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

وی با اشاره به توانایی های ائمه و معصومین گفت: در زیارت جامعه و در توصیف ائمه آمده است "والساسه العباد" یعنی امامان هوشمندتر و مدبرتر از بقیه بودند و هستند.

,

وی بیان داشت: برخلاف علوم اجتماعی که نسبت مردم را با حکام مورد پژوهش قرار می دهد در علوم سیاسی از بالا به پایین نسبت حکام با مردم را مورد مداقه قرار می دهد.

,

فرهنگ حوزه اقناع و متقاعد شدن است

, فرهنگ حوزه اقناع و متقاعد شدن است, فرهنگ حوزه اقناع و متقاعد شدن است,

صفار هرندی گفت: درخصوص فرهنگ بیش از دویست تعریف انجام شده است. به طور خلاصه فرهنگ مجموعه ای از مردم است که دارای عقاید و تواریخ و آداب مختلف هستند. البته عادت های فصلی و مقطعی فرهنگ نیست. فرهنگ ماندگار است. فعالان فرهنگی نباید منتظر نتایج عاجل باشند. فرهنگ دیر بازده است.

,

وی گفت: سیاست حوزه قدرت است و اعمال زور می کند. اما فرهنگ حوزه اقناع و متقاعد شدن است. فرهنگ باید در بطن مردم عجین شود فرهنگ می تواند تسهیل کننده سیاست باشد. این دو ظرفیت همزیستی دارند. برای استقرار فرهنگ، سیاست باید زمینه چینی کند.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: البته اداره کننده فرهنگ لزوما دولت در صحنه نیست، صاحبان ثروت و کمپانی های بزرگ که عمدتا وصل به محافل صهیونیستی هستند، بخش عمده ای از فرهنگ دنیا را اداره می کنند.

,

در امریکا به رییس جمهور میتوان فحش داد اما علیه سکولاریسم نمی توان فحش داد

, در امریکا به رییس جمهور میتوان فحش داد اما علیه سکولاریسم نمی توان فحش داد, در امریکا به رییس جمهور میتوان فحش داد اما علیه سکولاریسم نمی توان فحش داد,

وی بیان داشت: افراد و جریانات در آمریکا شاید به رییس جمهور منتخب هم اهانت می کنند اما حق اهانت به فرهنگ لاییسیته را ندارند. هیچکس در امریکا حتی ترامپ، حق سوال درخصوص هولوکاست و فرهنگ حاکم بر آن جامعه را ندارد. روسای غرب افراد نیستند، مبانی و فرهنگ لاییسیته ی حاکم بر غرب است.

,

وی افزود: در امریکا به رییس جمهور میتوان فحش داد اما علیه سکولاریسم نمی توان فحش داد. متعرضان به صهیونیسم و سکولاریسم در امریکا جرات عرض اندام ندارند.

,

صفار هرندی اذعان داشت: ورود کتاب هایی که درخصوص جاسوسی امریکا در کشورهای دیگر نوشته شده به ایالات متحده ممنوع است. این درحالی است که سی سال یکبار اسناد امریکا منتشر می شود. ممنوعیت ورود اینکونه کتاب ها نشان می دهد که نویسنده ها فرهنگ امریکا را مورد هدف قرارداده اند.

,

عده ای در داخل اسیر و سرگشته واردات خارجی شده و بی هویت شده اند

, عده ای در داخل اسیر و سرگشته واردات خارجی شده و بی هویت شده اند, عده ای در داخل اسیر و سرگشته واردات خارجی شده و بی هویت شده اند,

وی گفت: تاکنون فیلمی از فرهنگ دفاع مقدس به مجامع مختلف و جشنواره های بین المللی راه پیدا نکرده است. کسانی که سازنده فیلم های خشونت هستند، فیلم های دفاع مقدس ایران را نماد خشونت عنوان می کنند.

,

وی ادامه داد: تلویزیون فرانسه ی مهد لیبرالیسم را افراد سیاستمدار هدایت می کنند، اما لیبرال های وطنی مدام بر طبل آزادی مفرط می کوبند. عده ای در داخل اسیر و سرگشته واردات خارجی شده و بی هویت شده اند. کسانی که می گویند فرهنگ نسبتی با سیاست ندارد، خود ناخواسته یا خواسته در میدان سیاست گام برمیدارند اما از درون تهی شده اند.

,

وزیر فرهنگ دولت نهم گفت: امروز در اکثر نشست های بین المللی، وزرای فرهنگ کشورها از تهاجم فرهنگی سخن می گویند اما لیبرال های وطنی می گویند ما توهم توطئه داریم.

,

وی گفت: با قالتاق بازی، مفاهیمی را به اسم آزادی القا می کنند اما خود به حاکمیت سیاست در فرهنگ قائل هستند. لیبرال های وطنی قائل به مرز خودی و غیر خودی نیستند اما هیچ موضعی نسبت به خودی های منافق و تروریست و شرور هم ندارند.

,

مصائب کشور این است که یک فرد، عالی ترین سند فرهنگی کشور را اجرا نکند

, مصائب کشور این است که یک فرد، عالی ترین سند فرهنگی کشور را اجرا نکند, مصائب کشور این است که یک فرد، عالی ترین سند فرهنگی کشور را اجرا نکند,

صفار هرندی متذکر شد: سپردن مساءل فرهنگی به بخش خصوصی در قالب نظارت موثر خوب است اما کسانی این شعار را سر می دهند که بر هیچ سیستم نظارتی قائل نیستند و کشور را به سمت ولنگاری فرهنگی هدایت می کنند. در هیچ کجای دنیا ابزار نظارتی و هدایتی در فرهنگ رها نشده و نسبت به فرهنگ غالب کشورهای خود حساس هستند.

,

وی بیان داشت: جایی که نظام به تصمیم جمعی رسیده و سند مهندسی فرهنگی کشور را طراحی می کنند، دولت مطابق سلیقه خود این سند را کنار می گذارد. مصاءب کشور اینست که یک فرد، عالی ترین سند فرهنگی کشور را اجرا نکند.

,

 مدعیان آزادی امروز خواستار قانون با قید دوفوریتی مجازات معترضین هستند

,  مدعیان آزادی امروز خواستار قانون با قید دوفوریتی مجازات معترضین هستند,  مدعیان آزادی امروز خواستار قانون با قید دوفوریتی مجازات معترضین هستند,

صفار هرندی با اشاره به مشکلات موجود امروز در کشور بیان داشت: اصلاح و رشد فرهنگی کشور یک عصای موسوی میطلبد و با سازوکارها و افراد فعلی چیزی ساخته نیست.

,

وی با انتقاد از عملکرد دولت اذعان داشت: کسانی که مدعی آزادی خواهی هستند و درباره عدم تعطیلی کنسرت ها صحبت می کنند، امروز خواستار قانون با قید دوفوریتی مجازات معترضین هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه