اخبار داغ

آیت‌الله مکارم شیرازی: مسئولان فضای مجازی را سالم کنند

آیت‌الله مکارم شیرازی: مسئولان فضای مجازی را سالم کنند
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به تأثیرگذاری فضای مجازی بر جوانان گفت: این فضا بلای بزرگی است که عقاید و اخلاق جوانان را تحت تأثیر قرار داده و مسئولان نظام باید مراقب این مسئله باشند و این فضا را سالم کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با جمعی از علمای اهل تسنن، سرچشمه اختلاف را نادانی و جهل انسان بیان کرد و اظهار داشت: گروه‌های مختلف اهل تسنن و تشیع در سراسر کشور با یکدیگر اتحاد داشته و هیچ‌گونه تعارضی میان این دو دیده نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه اختلاف میان علمای شیعه و سنی همچون سم مهلکی است، افزود: با داشتن علم و دانش تعارض و جنگ ازمیان‌رفته و اختلافات حل خواهد شد.

وی با اشاره به دوران حکومت انگلستان بر هندوستان گفت: دولت انگلستان در این دوران با نقشه‌های مختلف به دنبال اختلاف‌افکنی میان مذاهب و ایجاد تفرقه میان آن‌ها بودند ازاین‌رو کشور هندوستان که در آن فرق مختلف و گوناگونی زندگی می‌کنند همواره با گرفتاری مواجه بوده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اختلاف‌افکنی دشمنان میان مردم و مسئولان نظام اسلامی گفت: دشمن همواره با هزینه‌های مختلف به دنبال تحریف و تفرقه‌افکنی میان مسلمانان و مردم هستند اما باید بگوییم مردم و مسئولان به رسالت خودآگاهی کامل داشته و وظایف خود را به‌خوبی انجام می‌دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم پیشرفت و تعالی بشر را در گرو کنار گذاشتن تندروی‌ها در کشور بیان کرد و گفت: برای اتحاد میان امت اسلامی باید اتحاد میان مسلمانان را تشویق و ترغیب کرد و ثواب کسی که در راه خداوند جهاد می‌کند باکسی که برقرارکننده صلح میان مسلمان است برابر بوده و یکی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره ضرورت برقراری و تقویت وحدت میان مسلمانان گفت: علمای اهل سنت باید جوانان را منطبق با افکار خود پرورش دهند برای اینکه دشمن به دنبال دور کردن جوانان از دین مبین اسلام است و باید کودکان خود را از دوران خردسالی با مسجد و اقامه نماز آشنا کرد.

آیت‌الله مکارم‌‌شیرازی با اشاره به تأثیرگذاری فضای مجازی بر جوانان گفت: این فضا بلای بزرگی است که عقاید و اخلاق جوانان را تحت تأثیر قرار داده و مسئولان نظام باید مراقب این مسئله باشند و این فضا را سالم کنند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: امیدواریم با آگاهی و هوشیاری از تفرقه‌افکنی دشمنان جلوگیری کرده و علمای اهل تسنن نیز به رسالت‌های مهم خود به‌خوبی عمل کنند.
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه