اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد:

شکاف عمیق درآمدی پرسنل بیمارستان از جمله نواقص طرح تحول سلامت است

شکاف عمیق درآمدی پرسنل بیمارستان از جمله نواقص طرح تحول سلامت است
مدیر شبکه بهداشت سروآباد با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: این طرح باعث تسهیل امر درمان و کم شدن هزینه های بهداشتی در بین اقشار محروم جامعه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اورامانات، ایوب غلامی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک هفته سلامت به برخی از اقدامات انجام شده از زمان اجرایی شدن طرح تحول سلامت در شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح موجب رضایت نسبی در بین اقشار مختلف جامعه و به خصوص اقشار کم درآمد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اورامانات,

 

,

وی کم شدن هزینه های درمانی مردم و به خصوص طبقه ضعیف جامعه را یکی از نقاط قوت این طرح دانست و قرار گرفتن تمام جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت را یکی از مهم ترین نتایج اجرای طرح سلامت تلقی کرد.

,

 

,

غلامی تعمیر مراکز بهداشتی در روستاها،تجهیز این اماکن به امکانات به روز پزشکی،استقرار بهورز، ماما و پزشک در مراکز درمانی را جزو چندین مورد از موارد اجرای طرح نحول سلامت بیان کرد و گفت: به برکت این طرح عظیم چهار آزمایشگاه در مناطق مختلف و پرجمعیت این شهرستان مانند بیساران،پایگلان،دزلی و اورامان راه اندازی شده است.

,

 

,

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد هم اکنون در سطح این شهرستان، یک بیمارستان 32 تختخوابی، 10 مرکز بهداشتی درمانی، سه پایگاه بهداشتی، سه پایگاه فوریت های پزشکی و 42 خانه بهداشت روستایی فعال هستند.

,

 

,

وی در مورد تجهیزات و امکانات بیمارستان سروآباد گفت: بیمارستان 32 تختخوابی شهید چمران این شهرستان به تمام امکانات و تجهیزات جدید پزشکی شامل اورژانس، بخش داخلی، جراحی، کودکان، درمانگاه تخصصی، پاراکلینیک، اندوسکوپی، سنوگرافی، زایشگاه، آزمایشگاه، بانک خون و داروخانه تجهیز شده است.

,

 

,

 

,

وی افزود: در اجرای این طرح سه پایگاه فوریت های پزشکی (اورژانس پیش بیمارستانی) در شهر سروآباد، شهر اورامان و روستای حسین آباد ایجاد شده که پایگاه شهر اورامان به تسهیلات زایمان نیز مجهز است.

,

 

,

غلامی در مورد سامانه جامع سیب که یک سیستم یکپارچه است و به صورت آنلاین در تمام کشور رصد شده اظهار کرد: ایجاد سامانه سیب سامانه ای که تمام مراقبت های پزشکی و غیر پزشکی و پاراکلینیکی در آن ثبت می شود در سیستم بهداشت و درمان یکی دیگر از مزایای اجرای طرح سلامت بوده است.

,

 

,

او تضاد و شکاف درآمدی در نیروی انسانی را از جمله نواقص طرح تحول سلامت بیان کرد و گفت: یکی از تنگناهای سیاسی که طرح تحول سلامت را با دست‌اندازهایی مواجه کرده اعتراضات کادر پرستاری ناشی از شکاف عمیق به وجود آمده بین درآمد آنها با پزشکان استش. 

,

 

,

انتهای خبر/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه