اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی دهگلان:

عدم مناسب‌ سازی معابر واماکن عمومی دهگلان باعث ایجاد مشکل برای معلولان شده است

عدم مناسب‌ سازی معابر واماکن عمومی دهگلان باعث ایجاد مشکل برای معلولان شده است
رئیس اداره بهزیستی دهگلان در در جلسه مناسب سازی محیط برای معلولان گفت: عدم مناسب‌ سازی معابر و اماکن عمومی دهگلان باعث ایجاد مشکل برای معلولان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهگلان شیدا، جلسه مناسب سازی محیط و مبلمان شهری با حضور معاون فرماندار و به همت اداره بهزیستی دهگلان درسالن جلسات فرمانداری برگزارشد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,
,


در این جلسه قربانعلی رسولی رئیس اداره بهزیستی دهگلان با اشاره به مناسب سازی محیط معلولان گفت: عدم مناسب‌سازی و مبلمان شهر دهگلان برای معلولان مشکل ایجاد کرده است.


وی افزود مناسب سازی محیط خانه معلول برعهده اداره بهزیستی و محیط و مبلمان شهری برعهده نظام مهندسی است و این اداره از ابتدای سال مناسب سازی محیط منزل مسکونی  برای  15 نفر از معلولان به ارزش 20 میلیون تومان انجام داده است.


رسولی گفت: وضعیت معابر و محیط های بانکی دهگلان از لحاظ مناسب سازی چندان  مناسب نبوده و طی جلساتی با ادارت و بانکها اکثر روسای ادارات در جواب اماکن اداری را استیجاری اعلام نمودند که نمیتوان آنان رامناسب سازی نمود.

 

وی افزود: در فضاها و معابر عمومی شهر دهگلان، ادارات، مغازه‌ها، مراکز خرید و هر جایی که یک انسان سالم از آنجا عبور می‌کند و برای تهیه نیازهایش به آنجا می‌رود باید وضعیت معلولان هم در نظر گرفته شود تا آنها هم مانند دیگر افراد جامعه بتوانند به‌ راحتی تردد کنند.


رسولی گفت: امکانات شهری، اعم از پارک‌ها و مراکز تفریحی نیز از جمله مواردی است که باید برای استفاده معلولان برنامه‌ریزی انجام شود تا این قشر معلول نادیده گرفته نشوند و بتوانند به راحتی و بدون نیاز به کمک دیگران در جامعه حاضر شده و احساس غرور کنند.


وی درادامه افزود: در جامعه باید فرهنگ‌سازی ابتدا از خانواده‌ها آغاز شود که معلولان عضوی از اجتماع هستند که مانند افراد سالم جامعه باید مورد توجه قرار گیرند.


رسولی ورودی ادارات، بانک‌ها و بوستان‌های شهر را برای معلولان نامناسب دانست و بیان کرد: مهم‌ترین علت عدم پیشرفت معلولان درک نکردن آن‌ها است.


در ادامه محمدی معاون فرماندار دهگلان با تاکید بر اینکه فضاهای شهری باید متناسب با شرایط معلولان ساخته شود، گفت: برای این قشر از افراد جامعه هیچ چیز بالاتر ازایجاد امکانات و رفاه و آسایش آنان نیست.


وی افزود: متاسفانه در سنوات گذشته اقدامات خیلی کم درسطح شهر برای معلولان، جانبازان و افراد سالخورده انجام شده است.


محمدی گفت: در حال حاضر معلولان و جانبازان به علت نوع ساخت بسیاری از ساختمان های ادرای و بانک ها نمی توانند مانند سایر افراد جامعه کارهای شخصی خود را به تنهایی انجام دهند.


وی افزود: در حال حاضر وضعیت معابر شهری، پارک ها و فضای سبز در دهگلان  به گونه ای است که حتی سالمندان نیز نمی توانند به راحتی از این فضاها استفاده کنند.


وی ازشهردار و شورای شهر دهگلان خواست که باید فضا سازی مبلمان شهری برای معلولین و سالخوردگان را مدنظر داشته باشند تا آنان نیز همانند سایر افراد جامعه در آسایش باشند.
 

 در این جلسه مصوب شد که در احداث امکان اداری برای ایجاد رمپ و آسانسور جهت دسترسی بهتر  تردد معلولان  نظام مهندسی دهگلان نظارت کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه