اخبار داغ

پدیده ای به اسم مدیرزاده ها درنگین خلیج فارس / رای روحانی در جزیره قشم سوخت !

پدیده ای به اسم مدیرزاده ها درنگین خلیج فارس / رای روحانی در جزیره قشم سوخت !
یکی از وعده های انتخاباتی دولت آقای روحانی استفاده از نیروهای متخصص و متعهد در هر منطقه ای بود که این وعده رییس جمهورایران در جزیره قشم عملی نشد تا کشکش ها در سطوح مدیریتی در این جزیره بیش از پیش شدت بگیرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز، بعد از تودیع و معارفه های نابجا نیروهای بومی ، به کار نگرفتن نیروهای ماندگار و استفاده مدیرزاده ها در سمت ها مختلف سازمان منطقه آزاد قشم باعث شده است که مردم دریا دل جزیره قشم دیگر به کابیته دولت تدبیر و امید اعتمادی نداشته باشند و به نظر میرسد رای های حسن روحانی با این بدعهدی ها در این منطقه سوخته باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز,

بعد از تودیع مهندس حاجى زاده مدیر فن آورى اطلاعات وآی تى سازمان منطقه آزاد قشم ، این بار قرعه بنام یکى دیگراز جوانان بومى استان هرمزگان بنام عبدالجواد کمالى در آمد تا این پازل تغییرات در روزهاى پایانى سال ٩۵ تکمیل شود .

,

جوانان مستعد و تحصیل کرده استان هرمزگان در پیچ و خمهاى بده بستانهاى سیاسى احزاب و گروها قرار گرفته اند و به شخصیت این عزیزان با عزل و نصب های نابجا در شهر ودیارشان توهین آشکار مى شود .

,

گلایه ای که مردم قشم دارند این است که چرا مسولان بالا دستی هنوز وارد قشم نشده تمام اقوام و نزدیکان خود را جذب سازمان مى کنند ؟؟؟ جالب اینجاست این مدیران در جواب مى گویند ما از کلان شهرها به این جزیره آمده ایم و همسران و فرزندانمان در این شهر افسردگى گرفته اند و براى برون رفت از این افسردگى مى بایستى همسر و فرزندانمان به سرکار بروند !!!

,

راشد شرف ، فعال رسانه ای و یکی از چهره های اصلاح طلب شهرستان قشم در یاداشتی خطاب به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد آروده است ،  نیک می دانید یکی از برنامه های محوری رییس محترم دولت تدبیر و امید که شهروندان نجیب و صبور جزیره قشم به آن رای حداکثری داده اند، توجه و اهتمام ویژه به نیروهای ماندگار هر منطقه و استفاده از آنان در مناصب مدیریتی آن منطقه می باشد، رویکردی که به نظر می رسد طی سه سال و نیم از عمر دولت روحانی، در جای جای کشور جنبه عملیاتی به خود گرفته و موجبات اعتماد سازی به نیروهای شایسته مناطق مختلف شده است .
اما، بنظر می رسد تحقق این رویکرد که یکی از برنامه های محوری دولت بوده در مناطق آزاد کشور بخصوص در بزرگترین منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم تحت مدیریت جنابعالی هنوز تحقق نیافته و این امر موجبات دلگرمی و امید نیروهای شایسته و ماندگار جزیره و استان هرمزگان را فراهم ننموده است.
عزل و برکناری تدریجی و مستمر مدیران ماندگار و موفق استان و قشم از آغاز سکانداری جنابعالی تاکنون متاسفانه روندی صعودی داشته و این شائبه را در اذهان و افکار عمومی جزیره قشم بوجود آورده که شخص حضرتعالی اعتماد و باور قلبی به استفاده از نیروهای شایسته، توانمند و ماندگار اندک موجود در سازمان نداشته، امری که متاسفانه با وقوع تغییرات مدیریتی اخیر ( تودیع آقایان حاجی زاده و کمالی ) از مدیران موفق و توانمندحوزه فناوری اطلاعات و گردشگری سازمان و انتصاب نیروهای غیرهرمزگانی کم تجربه و فاقد سوابق اجرایی درخشان در حوزه های مذکور رنگ واقعیت بخود گرفته و موجبات رنجش، دلخوری و ناراحتی شدید بزرگان و نخبگان جزیره را فراهم آورده است.

,
,
,

انتظار می رفت جنابعالی با وسعت نظر و با همسویی کامل با شعارهای انتخاباتی رییس جمهور محترم، و در راستای حفظ شآن، منزلت و جایگاه نیروهای متعلق به جامعه محلی و عزت و احترام به بزرگان این خطه، ملاحظه بازتاب های منفی این اقدام های عجولانه، نسنجیده و مایوس کننده خود را می کردید، لیک با کمال تاسف باید گفت تودیع های اخیر غیر قابل دفاع، در ایام الله دهه مبارک فجر و نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری، کام شهروندان این خطه را تلخ نموده و دلسردی و نومیدی از دولت محترم را فراهم آورده است.
می طلبد در این راستا به نحو شایسته و با تدبیر و بر اساس عزت و احترام جامعه محلی اقدام مدبرانه ای انجام دهید.

,
,

درگیری در اردوگاه منطقه آزاد قشم پا را از اخراج نیروهای خدماتی و مدیر و مدیرکل فراتر نهاده و اکنون نوبت به هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم رسیده است تا دلزدگی مردم از دولت روحانی بیش از پیش شود .

,

نارضایتی از نحوه مدیریت مومنی ، مدیرعامل سازمان توسط دیگر اعضای هیئت مدیره بالاگرفته و پادرمیانی معاون اول رئیس جمهور نیز بی اثر مانده است و این در حالی است که هر روز نامه هایی از اعضای هیئت مدیره ، ترکان و یا دفتر معاون اول در فضای مجازی منتشر می شود.

,

اما تخلف محرز مدیر عامل در عدم برگزاری هیئت مدیره از تیرماه سال جاری اکنون رسانه ای شده و معلوم نیست در این شش ماه تصمیمات اداره این سازمان بدون رای هیئت مدیره چگونه اخذ می شده و چرا مومنی پس از شش ماه و تغییر دو نفر از اعضای هیئت مدیره هنوز راضی به برگزاری جلسات هیئت مدیره نیست  .

,

البته نامه های توسط توسلی ، شمس و حبیبی در مورد عدم تشکیل جلسات هیئت مدیره به دبیرخانه مناطق آزاد ارسال شده و حتی پس از انتصاب دادرس و برومند توسط جهانگیری به عنوان عضو موظف هیئت مدیره منطقه آزاد قشم و دستور ترکان مبنی بر تشکیل جلسات هیئت مدیره مومنی همچنان قصد تمکین ندارد و کار بجایی رسیده که اعضای هیئت مدیره  راضی به استعفا شده اند.

,

در این میان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد برای لاپوشانی کردن صورت مسئله دست به دامن نمایندگان مجلسی شده است که چیزی از مناطق آزاد نمی دانند ، نمایندگان مجلس استان هرمزگان از کارکرد سازمان منطقه آزاد قشم  و نارضایتی مردم از این سازمان انتقاد دارند ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با میزبانی از ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس سعی در کارآمد جلوه دادن این سازمان و تلاش برای خنثی کردن تصویب ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه دارد.

,

در فیلمی که توسط سازمان منطقه آزاد قشم  تهیه و انتشار داده شده است  محمد فیضی چهره اصلاح طلب  و نماینده مردم اردبیل، نمین و نیر، در مجلس شورای اسلامی می گوید : پس از تصویب برنامه ششم توسعه توسط شورای نگهبان طرحی را به صحن مجلس می بریم که ماده ۲۷ (مدیریت مناطق آزاد تحت وزارت اقتصاد) به مدیریت توسط رئیس جمهور تغییر کند.

,

جالب اینجاست که این نماینده مجلس که از حوزه غیر منطقه آزاد به مجلس راه یافته و هیچ درکی از زندگی در این مناطق و مشکلات آن ندارد و شاید تا کنون خبری از تخلفات مناطق آزاد نشنیده به دنبال محدود کردن نظارت مجلس بر مدیریت مناطق آزاد می باشد و این در حالی است که تصویب ماده ۲۷ برای نظارت بیشتر این مناطق در مجلس به تصویب رسیده است .

,

محمد مهدی مفتح نماینده تویسرکان نیز مانند نماینده قبلی با حضور چند ساعته در قشم از تحرک خوب در منطقه آزاد قشم سخن می گوید و این در حالی است که پل خلیج فارس بزرگترین پروژه سازمان منطقه آزاد تعطیل و شهرک صنعتی قشم به شهرک ارواح تبدیل شده است  و مدتی قبل بود که با فشار احمد مرادی نماینده مجلس استان هرمزگان به سازمان منطقه آزاد قشم هزینه انشعاب روستای طولا از ۳ میلیون به ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته است .

,

به نظر میرسد حضور ۱۰ نماینده مجلس از استان های مختلف جنبه تفریحی و جو رسانه ای بوده است .

,

حل معضل بیکاری جوانان این مرزو بوم دغدغه دولتهای گذشته و دولت تدبیر امید بود که با وعده های انتخاباتی سال ۹۲ همراه بود اما متاسفانه مردم جزیره به برکت مدیرعاملان گذشته و مدیر دولت تدبیر و امید چون مدیرعامل سازمان تاکنون به آن دست نیافته است که امیدواریم نگاه ویژه اى به شهروندان قشمى در این برهه از زمان شود  .

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه