اخبار داغ

زنگ خطر نفوذ شیرابه زباله در آب‌های زیرزمینی مازندران

زنگ خطر نفوذ شیرابه زباله در آب‌های زیرزمینی مازندران
عدم ساماندهی زباله در مازندران به حدی نگران‌کننده شد که رئیس دانشگاه علوم پزشکی به صراحت در ارتباط با نفوذ شیرابه زباله در آب‌های زیرزمینی استان صحبت به میان می‌آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، در ارتباط با مشکل زباله گزارش‌های متعددی از سوی رسانه‌های استان مازندران منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

از حقایق تلخ نفوذ شیرابه به آب‌های زیرزمینی تا وجود زباله‌ها عفونی در بین زباله‌های عادی!

بحث وجود زباله‌های عفونی در بین زباله‌های عادی امسال برای اولین بار توسط رئیس محیط زیست شهرستان ساری مطرح شد و تفکیک زباله‌های عفونی مطب‌ها و جمع‌آوری آنها با زباله‌های عادی در کل استان دیده می‎شود و به ظاهر پروسه خاصی برای ساماندهی زباله‌های عفونی مطب‌ها در استان دیده نمی‌شود.

نفوذ شیرابه در آب شرب برخی از مناطق به صورت جدی توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران رسانه‌ای شد.

قاسم جان‌بابایی که در ارتباط با مسائل بهداشتی و درمانی جسارت خاصی دارد، از وجود شیرابه زباله در چهار نقطه از استان مازندران به شدت ابراز نگرانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: نفوذ شیرابه زباله در مناطق چهاردانگه مازندران، زرندین نکا، بابل و چالوس به شدت نگران‌کننده است.

وی با اعلام اینکه از نزدیک در جریان وضعیت ساماندهی پسماند در منطقه چهاردانگه و نیز زرندین نکا قرار گرفتم، افزود: اوضاع نفوذ شیرابه در منطقه زرندین نکا به شدت نگران‌کننده است.

جان‌بابایی با اعلام اینکه مشکل نفوذ شیرابه زباله را در کارگروه سلامت استان بارها و بارها مطرح کردیم، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی بارها و بارها نظرات کارشناسی خویش را مطرح می‎کند اما اقدامی اساسی برای رفع این مشکل در استان مازندران انجام نشد.

به گزارش بلاغ، استاندار مازندران از زمان استقرار در استانداری مازندران بحث ساماندهی زباله را یکی از اقدامات اساسی خویش در استان اعلام کرد. از زمان تاکنون اقدامی که منجر به ساماندهی زباله حتی یک نقطه از استان شده باشد فراهم نشد.

در حال حاضر عدم ساماندهی زباله در استان مازندران به حدی نگران‌کننده شد که رئیس دانشگاه علوم پزشکی به صراحت در ارتباط با نفوذ شیرابه زباله در آب‌های زیرزمینی استان صحبت به میان آورد.

زمانی که معضل زباله توسط یک مسؤول بهداشتی در سطح رسانه مطرح می‎شود، به نظر می‎رسد که اوضاع به مرحله بحران رسید، آیا مسؤولان استانی می‎توانند از عملکرد خودشان در استان با وجود قول‎های متعدد پس از کسب کرسی استانداری رضایت داشته باشند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه