اخبار داغ

مروری بر وضعیت معادن در سیستان وبلوچستان؛

دروازه توسعه اقتصاد کشور 96 معدن غیرفعال دارد/ واحدهای صنعتی فعال جوابگوی اشتغالزایی جوانان نیست

دروازه توسعه اقتصاد کشور 96 معدن غیرفعال دارد/ واحدهای صنعتی فعال جوابگوی اشتغالزایی جوانان نیست
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: سیستان وبلوچستان 96 معدن غیر فعال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زاهدانه، سیستان و بلوچستان دومین استان پهناور کشور به شمار می رود که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در صنعت گردشگری، معادن سنگ و کشاورزی برخوردار است. ظرفیت و پتانسیل هایی که با داشتن آن می توان گام های بسیار بزرگی در عرصه اقتصاد و اشتغال جوانان برداشت.
از آنجایی که صنعت در هر کشور به عنوان کلید حل مشکل بیکاری محسوب می شود اما در سیستان و بلوچستان به اشتغالزایی از طریق توسعه فعالیت های صنعتی کمتر توجه شده بگونه ای که تعداد اندکی از واحد صنعتی در نقاط مختلف استان فعال است که جوابگوی اشتغالزایی خیل عظیم جوانان جویای کار نیست.
بهمن ماه امسال بود که حسین ابویی مهریزی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از معدن مس چهل کوره زاهدان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیت‌های مختلف ازجمله معادن مس و طلا دروازه توسعه اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
علی ای حال اگر چه این استان با داشتن ظرفیت‌های مختلف ازجمله معادن مس و طلا، دروازه توسعه اقتصاد کشور محسوب می‌‌شود اما به گفته معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت از مجموع معادن استان32 معدن فعال، 96 معدن غیرفعال و 10 معدن در حال تجهیز است.
محمود رضا کهرازهی در گفت وگو با یکی از رسانه ها با اشاره به ذخایر معدنی کشف شده در استان گفته بود که یک میلیارد و 201 میلیون و378 هزار تن ذخایر معدنی تا پایان سال 94 کشف شده که از این میزان 436 میلیون و 683 هزار تن مربوط به مواد معدنی فلزی، 282 میلیون و423 هزار تن مربوط به مواد معدنی غیرفلزی و 482 میلیون و 271 هزار تن مربوط به مواد معدنی مصالح ساختمانی می باشد.
وی کارخانه تولید شمش آنتیموان در منطقه سفیدآبه را از جمله واحد های صنایع معدنی ایجاد شده در استان دانست و گفت: این کارخانه با اشتغال 40 نفر و سرمایه گذاری 60 میلیارد ریال در حال حاضر 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زاهدانه، ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه