اخبار داغ

گزارشی از مشکلات شهر سمنان؛

خاموشی محض جاده روستای اعلاء در انتظار روشنایی+تصویر

خاموشی محض جاده روستای اعلاء در انتظار روشنایی+تصویر
جاده روستای اعلاء که در راستای جاده نظامی سمنان قرار دارد به علت تاریکی محض، نبود علائم وتابلوهای هشداردهنده به یکی از محورهای جاده‌ای خطرناک تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس، بی تردید روشنایی معابر و جاده‌ها، عاملی تاثیرگذار در کاهش تصادفات رانندگی بشمار می رود و در مقابل تاریکی و فقدان استانداردها و عدم وجود علائم و موانع بازدارنده در جاده به خصوص جاده‌های روستایی زمینه ساز وقوع تصادفات سهمگین و گاها مرگ بار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از قومس,

متاسفانه هنوز بسیاری از جاده های استان در مقوله ایمن سازی و روشنایی همچنین وجود تابلوهای نشان‌دهنده، علائم هشداردهنده، تابلوهای تعیین‌کننده سرعت مجاز، خط‌کشی‌های غیراستاندارد و... دچار مشکل هستند، مشکلاتی که عوارض و پیامدهایی به قیمت جان آدمیزاد را در پی دارد.

,

جاده ای که به  سمت روستای  اعلاء و در راستای جاده نظامی سمنان قرار دارد به یکی از محورهای جاده‌ای خطرناک تبدیل شده و علت آن نیز چیزی جز تاریکی محض و فقر علائم وتابلوهای اطلاع‌ و هشداردهنده نمی باشد. ورودی که می توان گفت تنها راه ارتباطی روستای اعلاء از طرف جنوب به شهر سمنان می باشد.

,

, ,

با وجودی  که مردم این منطقه بارها، گلایه ها و اعتراضات خود را به طرق مختلف به گوش مسئولان رسانده اند اما باز هم شاهد تغییر و عکس العمل مثبتی در این زمینه از جانب  مسئولین نبوده ایم.

,

 بی شک همه ما از اهمیت ایمنی در معابر و تامین دید مناسب در مواقع رانندگی باخبریم و می دانیم روشنایی یکی از اجزای لاینفک سیستم حمل و نقل می باشد و هرچه قدر در  بحث امنیت به استانداردهای لازم نزدیک شویم، در کاهش میزان تصادفات نقش تاثیر گذار و بسزایی دارد.

,

, , ,

 چه خوب است مسئولین استان در پیگیری این مساله، که باعث نارضایتی بسیاری از مردم این روستا شده و از طرفی بعنوان مطالبه حرف اول را برای آنان می‌زند و بعضا منشاء بروز خسارت‌های جبران‌ناشدنی است، توجه بیشتری نشان دهند،و  مسئولین ذیربط فکری به حال این مشکل بکنند و اقدامات پیشگیرانه را قبل از وقوع خطر، جدی بگیرند، تقریبا زمانی قبل از آنکه خاموشی جاده،  خشم آن را برانگیزد.و قبل از بروز تصادفات خونین به فکر نصب چراغ‌های هشدار و تابلوهای شبرنگ بیفتند، تقریبا زمانی قبل از آنکه با جان کسی بازی شود و خانواده ای داغدار و سیاه پوش عزیز خود بشود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه