اخبار داغ

در نشست اعضای شورای ساماندهی سالمندان دهگلان عنوان شد:

وجود بیش از ۶ هزار سالمند در شهرستان دهگلان / حقوق سالمندان مصادق حقوق شهروندی است

وجود بیش از ۶ هزار سالمند در شهرستان دهگلان / حقوق سالمندان مصادق حقوق شهروندی است
در نشست اعضای شورای ساماندهی سالمندان دهگلان برحقوق ونیازهای عمومی سالمندان تاکید شد و مورد توجه قرا گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دهگلان شیدا، نسشت اعضای شورای ساماندهی سالمندان در سالن جلسات فرمانداری با موضوع ساماندهی و تاکید برحل مشکلات سالمندان شهرستان برگزارشد.




در این نشست محمدی معاون فرماندار دهگلان یکی از مصادیق حقوق شهروندی را حقوق سالمندان دانست و افزود: باید نیازهای عموم سالمندان به ویژه زیرساخت های خدمات شهری برای آنان مورد توجه قرار گیرد.


وی با اشاره به شان و جایگاه والای سالمندان در آموزه های ملی و دینی برضرورت برنامه ریزی منسجم برای تکریم هر چه بیشتر این قشر در شهرستان تاکید کرد.


 
محمدی با تاکید به تکریم و توانمند سازی سالمندان، مشکلات و راه های بهبود رفاه این قشر گفت: رسیدگی به امور سالمندان از تاکیدات اسلام است و احترام گذاشتن به سالمندان و حل مشکل انها نیازمند فرهنگ سازی  است.


وی فرهنگ سازی لازم در این زمینه توسط دستگاه های فرهنگی بویژه صدا و سیما از طریق تهیه برنامه های آموزشی با هدف تکریم جایگاه سالمندان و ایجاد نگرش مثبت و ایجاد نشاط و امید در سالمندان را ضروری دانست.


درادامه رسولی رئیس اداره بهزیستی دهگلان باتوجه به جایگاه سالمندان گفت: حدود 6 هزار و 174 نفر سالمند در شهرستان دهگلان وجود دارد و از این تعداد حدود 4 هزار و 277 نفر ساکن روستا و هزار و 463 نفر ساکن شهر هستند.


 وی افزود در شهرستان دهگلان هیچگونه جانمایی برای تجمع و گذراندن اوقات فراغت و تفریح سالمندان درنظرگرفته نشده است.


 رسولی از مشارکت سالمندان در امورات اجتماعی سخن گفت و تصریح کرد: به منظور حفظ شان و مقام سالمند در جامعه باید زیر ساختهای حضور این قشر را در خانواده و جامعه گسترش داد تا ضمن تکریم، جایگاه این بزرگواران حفظ شود.


وی با اشاره به اهداف شورای ساماندهی امور سالمندان اشاره کرد و گفت: حساس کردن جامعه نسبت به بحث سالمندان و پیش بینی نیازهای اساسی آنها و ارائه خدمات رفاهی از جمله بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی مطلوب به سالمندان با حفظ احترام و کرامت آنها از اهداف این شورا می باشد.


وی خواستار فرهنگ‌سازی مناسب برای سالمندان شد و گفت: در ارتباط با روش‌های پرخطر دوران سالمندی آموزش‌هایی در برنامه کاری قرار گیرد.


 رسولی بر حل مسائل و مشکلات این قشر با استفاده از تمام ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: آموزه های دین اسلام احترام به سالمندان و افراد کهن سال را یک امر ضروری دانسته و ما نیز باید این امر را جدی گرفته و زمینه های لازم را برای زندگی بهتر و حفظ موقعیت و جایگاه سالمندان فراهم کنیم.


وی افزود: تمام دستگاههای اجرایی می بایست در سطح شهرو روستاهای بخش مرکزی و بلبان آباد  بر مناسب سازی اماکن، ادارات، فروشگاهها و در پروژه های در دست اقدام ویژه سالمندان و معلولان موارد مناسب سازی را رعایت نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه