اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

اهدا عضو باید در چهارچوب قانون و مقرارت باشد/ سوء استفاده گران به دنبال تخریب ماهیت شرعی اهدا عضو هستند

اهدا عضو باید در چهارچوب قانون و مقرارت باشد/ سوء استفاده گران به دنبال تخریب ماهیت شرعی اهدا عضو هستند
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: متاسفانه در کنار این مسئله افراد سوء استفاده گری هم پیدا شدند و به جای اینکه این حرکت اسلامی و شرعی را تقویت کنند به دنبال تخریب ماهیت آن افتادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی کمالی پور نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگو با آرمان کرمان در رابطه با اهدا و فروش اعضای بدن گفت: واقعیت این است که جامعه درگیر بخشی از معضلات اجتماعی است و باید درصدد رفع و ساماندهی این مشکلات برآییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان ,

کمالی پور در ادامه تشریح کرد: در گذشته حتی مردم برای امور خیریه و شرعی هم به ندرت حاضر می شدند اعضای بدن خود را در اختیار قرار بدهند اما بعد از اینکه فتوا صادر شد و اعلام کردند اهدای عضو عمل مشروعی است و ما می توانیم با اهدی عضو جان همنوعان خود را نجات دهیم عده ای این از خودگذشگی را نشان دادند که در راستای آن بسیاری از افراد از مرگ حتمی نجات یافتند.  

,

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: متاسفانه در کنار این مسئله افراد سوء استفاده گری هم پیدا شدند و به جای اینکه این حرکت اسلامی و شرعی را تقویت کنند به دنبال تخریب ماهیت آن افتادند.

,

وی افزود: همین امر باعث شد تا در کشور معضلاتی به وجود آید و همچنان در گوشه و کنار کشور به طور رسمی و غیر رسمی  اخباری مبنی بر خرید و فروش اعضا مطرح می شود.

,

کمالی پور در پایان خاطر نشان کرد: ما درصدد هستیم که راهکاری جدی و ماندگار پیدا کنیم تا با کسانی برخورد کنیم که از این راه به عنوان یک حرفه اقتصادی نامشروع استفاده میکنند و در بحث اهدای عضو هم می خواهیم این را قانونمند و نظامند کنیم تا هرکسی بنا به هرعلتی می خواهد عضوی را هدیه کند در چهارچوب قانون و مقررات عمل کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه