اخبار داغ

پاک کردن صورت مسئله روش مشترک ۲ طرح اعضای فراکسیون امید و همکاران روحانی/ از تعطیلی برای کاهش آلودگی تا حبس به دلیل سوال

پاک کردن صورت مسئله روش مشترک ۲ طرح اعضای فراکسیون امید و همکاران روحانی/ از تعطیلی برای کاهش آلودگی تا حبس به دلیل سوال
دولت و برخی از اعضای فراکسیون امید مجلس با مطرح کردن 2 طرح نشان داده اند که در برخورد با موضوعات تنها به دنبال حذف صورت مسئله هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، در روزهای گذشته 2 طرح که یکی از آن ها توسط برخی از اعضای فراکسیون امید مجلس و دیگری توسط دولت مطرح شد، با وجود تفاوت در ماهیت و موضوع، در نوع پرداختن به موضوع مسئله شباهت فراوانی داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد، ,

 

,

بر اساس طرح فراکسیون امیدی هایی از جمله عارف، کواکبیان و ... ، هر کسی با هر اقدامی اعم از طرح سوال و یا غیر آن در مراسم سخنرانی اعم از مراسم رسمی یا مراسمی که عرفاً بدون مجوز تشکیل می‌شود موجبات توقف یا جلب توجه به خود و یا تشنج شود به حبس از 6 ماه تا دو سال محکوم می‌گردد. (1)

,

 

,

در طرح دولت نیز آنطور که ابتکار رئیس سازمان محیط زیست گفته است، بحث در خصوص  اصلاح تقویم آموزشی مدارس است.

,

 

,

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه لایحه اصلاح تقویم آموزشی مدارس به تصویب هیات وزیران رسیده و تقدیم مجلس شده است، گفت: اگر تعطیلات زمستانی داشته باشیم، فشار آلودگی در دی‌ماه در کلانشهرها کاسته می‌شود. طی این لایحه خواسته شده تا اختیار تعطیلات مدارس به دولت داده شود.(2)

,

 

,

همانطور که مشخص است این 2 طرح در مواجهه با شرایط صورت مسئله را پاک می کنند. یعنی بر اساس طرح فراکسیون امیدی ها، اگر در یک مراسمی برای یک نفر سوال پیش بیاید و مطرح کند،  حبس در انتظار او خواهد بود! صورت مسئله اینجا با برخورد با فرد سوال کننده پاک می شود.

,

 

,

در طرح دولت نیز صورت مسئله آلودگی هوا، به جای رفع ریشه ای با تعطیلی پاک می شود.

,

 

,

شباهت های روش پرداختن به موضوعات توسط دولت و برخی از نمایندگان اصلاح طلب موضوعی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت. از طرفی دیگر در طرح  فراکسیون امیدی ها، برخورد با سوال کننده،  نمادی از واکنش به مخالف است. مسئله ای آشنا که در موضوع واکنش های حسن روحانی رئیس دولت یازدهم به منتقدان خود و استفاده از واژه های چون به جهنم، کم سواد، تازه به دوران رسیده، ترسو، بزدل سیاسی و ... نمایان شد.(3)

,

-----------------

,

 

,

مراجع:

,

 

,

1-  طرح دوفوریتی مجلس برای مجازات برهم‌زنندگان مراسم رسمی

, طرح دوفوریتی مجلس برای مجازات برهم‌زنندگان مراسم رسمی,

2- تصویب تعطیلات زمستانی مدارس در دولت

, تصویب تعطیلات زمستانی مدارس در دولت,

3- حسن روحانی با چه لحنی منتقدان را خطاب قرار داده است؟

, حسن روحانی با چه لحنی منتقدان را خطاب قرار داده است؟]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه