اخبار داغ

توسعه فضای سبز شهری سنندج؛

شهردار: نیازمند زمین برای احداث پارک هستیم/مدیرکل راه و شهرسازی: سنندج فاقد پارکی در خور و شان مردم است

شهردار: نیازمند زمین برای احداث پارک هستیم/مدیرکل راه و شهرسازی: سنندج فاقد پارکی در خور و شان مردم است
علی‌رغم طبیعت دوستی و حس گردشگری خوب مردم سنندج به واسطه وجود دامنه کوه آبیدر، این روزها پارک‌ها و فضاهای سبز سطح شهر – هرچند کم و محدود – خالی از شهروندان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، فضای سبز و پارک در هر شهری نشانگر توجه مسئولان و متولیان آن شهر به امر محیط زیست، شاداب سازی سیمای شهری و توسعه مکان‌های تفریحی برای شهروندان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,

 

,

بر اساس قانون، وظیفه احداث و نگهداری از پارک‌ها و فضای سبز به سازمانی تحت همین نام در شهرداری‌ها اختصاص داده شده و به دلیل اهمیت موضوع؛ چندین نفر بصورت شبانه روزی از این منابع ظبیعی حافظت و نگهداری می‌کنند.

,

 

,

شهر سنندج به واسطه تغییرات آب و هوایی بسیار سرد و بسیار گرم، نیازمند توجه بیشتر به فضای سبز و پارک‌ها دارد.

,

 

,

علاوه بر آن، نبود فضای توسعه پارک‌ها و احداث پارک‌های درون شهری و درون محله‌‌ای برای اوقات فراغت مردم و کودکان، موجب شده تا ساعات تلویزیون و کار کردن با موبایل به طرز نگران کننده‌ای افزیش یابد.

,

 

,

در دهه‌های پیشین و قبل از ورود تکنلوژی به زندگی سنندجی‌ها، پارک شهدا، دیدگاه و آبیدر، جمعه‌ها و در طول هفته مملو از شهروندانی می‌شد که کودکان خود را برای تفریح به آنجا برده و خود نیز هم صحبتانی داشتند.

,

 

,

حال با توجه به تغییر ماهیت سبک زندگی شهروندان و همچنین ورود ناخواسته برخی افراد ناباب به پارک‌ها، مردم دیگر آن اعتماد و شور گذشته را به پارک‌ها ندارند.

,

 

,

"منوچهر فخری" شهردار سنندج در جلسه مشترک مدیران شهرداری با  اداره کل راه و شهر سازی کُردستان گفته که توسعه سرانه فضای سبز و احداث پارک‌ها علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی باعث زیبا شدن چهره و منظر سطح شهر می شود.

,

 

,

وی افزوده که یکی از مهم ترین مشکلات شهرداری در راستای توسعه فضای سبز و احداث پارکهای درون محلی کمبود زمین است.

,

 

,

فخری تاکید کرده که در صورت واگذاری زمین‌هایی با کار بری فضای سبز، این شهرداری آمادگی لازم برای اجرای طرح‌ها  و احداث پارک‌‎های زیبا در سطح شهر را دارد.

,

 

,

سنندج فاقد پارکی در خور و شان مردم و مسافرین است

,

"شهرام ملکی" مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کردستان نیز در این جلسه گفته که متاسفانه در سطح شهر سنندج یک پارک مدرن که مسافران و یا شهروندان بتواند در آن در جهت تفریح و یا اسکان مسافران از آن استفاده کنند وجود ندارد.

,

 

,

وی افزوده که یکی از مهم ترین مشکلات در راستای توسعه فضای سبز در سطح شهر ها تغییر کاربری زمین‌ها در سطح شهر است که باید در جهت رفع این مشکل اقدام اساسی صورت پذیرد.

,

 

,

ملکی گفته که اداره کل راه و شهرسازی با هدف خدمات به شهروندان سنندجی همواره در اکثر کمیسیون‌ها شهرداری را یاری نموده تا این دستگاه خدمات رسان بتواند به نحو احسن در جهت اجرای طرح‌های خود در سطح شهر اقدام نماید.

,

 

,

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کردستان اعلام کرده که این اداره آمادگی لازم برای و اگذاری زمین‌ها با کاربری فضای سبز به شهرداری را دارد و امیدواریم با تعاملات بین دو دستگاه بتوانییم در سنوات آینده خدمات شایسته ای به شهروندان ارائه نماییم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه