اخبار داغ

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات کهگیلویه و بویراحمد/

پیشنهاد دو پروژه حرمین شرفین به استان کهگیلویه و بویراحمد/دشمن به دنبال نابود کردن مکان های مقدس ائمه اطهار است

پیشنهاد دو پروژه حرمین شرفین به استان کهگیلویه و بویراحمد/دشمن به دنبال نابود کردن مکان های مقدس ائمه اطهار است
ئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای سال 96 دو پیشنهاد بازسازی و توسعه حرمین شرفین در عراق به استان داده شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، سید فرج الله نظر پور در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری با بیان اینکه در سطح کلان در سال 84 در کشور ستادبازسازی عتبات و عالیات استان تشکیل شد، افزود:  به تبع آن هم بعد از یکی دو سال این سازمان در استانها نیز تشکیل و شروع به فعالیت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
, ,

وی با بیان اینکه در استان هفت سال قبل این سازمان شروع به کار کرده بود، اظهار کرد: متاسفانه آنطور که باید و شاید فعالیت چشم گیری نداشت به همین خاطر در دی ماه سال گذشته مسئولیت این سازمان به بنده واگذار شد  و اولین کاری که انجام شد مکان این سازمان بود که الحمداالله با رایزنی هایی که صورت گرفت در مجاورت ستاد کنگره شهدای استان این کار انجام شد و در شهریورماه سال 95 در سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و زهرای مرضیه(س) با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

,

رئیس سازمان عتبات و عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین هدف این سازمان را بازسازی و توسعه مکان های حرمین شرفین در عراق و سوریه عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه اقدامات خوبی این ستاد در شهرهای کاظمین، نجف، کربلا و سامرا انجام داده است.

,

نظرپور با اشاره به اینکه در این 6 ماه جلسات مختلفی با سازمانها و مسئولان برای انجام کارهای مختلف صورت گرفته شده است، تصریح کرد: در این راستا نیز منزلت و جایگاه این سازمان با روش های مختلف اعم از رادیو و تلویزیون برای مردم تشریح شد.

,
, ,

وی تاکید کرد: در شهرستانهای استان به جز دو شهرستان چرام و دنا مسئولان شهرستانی معارفه و مکان نیز تهیه شده است و فعالیت خود را نیز آغاز کرده اند.

,

رئیس سازمان عتبات و عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ائمه جمعه، فرمانداران و مسئولان شهرستانی ستاد بازسازی نیز جلسات برگزار شده و اهداف و سیاست ها نیز عنوان شده که برای مردم تشریح کنند.

,

وی با بیان اینکه هر ساله در تمامی شعبه های این سازمان در استانها پروژه ای در عراق و سوریه واگذار می شود، افزود: از مردم فهیم و انقلابی استان انتظار می رود که همانند این 38 سال گذشته که در تمامی صحنه های انقلاب حضور داشتند الان هم برای بازسازی و توسعه مکان های مقدسه وارد میدان شده تا استان هم در عراق و سوریه پروژه ای داشته باشد.

,
, ,

نظرپور به فعالیت های این سازمان در سال 95 اشاره داشت و اظهار کرد: در ارربعین سال جاری ماموریت راه اندازی موکب در مسیر زائران مسیر کربلا به این سازمان داده شد که با هماهنگی هیئت های مذهبی و نهادها و ادارات یک موکب در مرز شلمچه برای پذیرایی از زائران خارجی، یک مورد در استان، دو مورد هم در عراق راه اندازی شد که الحمدالله با استقبال مردم روبه رو شد.

,

وی با بیان اینکه در موکب شلمچه سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی تبلیغات فرهنگی انجام شد، اظهار کرد: در این موکب میزبان 144 هزار نفر بودیم که همه آنها در چند وعده پذیرایی شدند و در خروجی از مرز به طرف عراق نیز 110 هزار نفر پذیرایی شدند.

,

رئیس سازمان عتبات و عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعداد بسیار زیادی از دستگاهها و ادارت در این موکب ها با این سازمان همکار ی داشتند، تصریح کرد:  در این موکب ها 25 خادم اباعبدالله الحسین(ع)  اعم از خواهر و برادر که همه انها از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بودند تنها با دو میلیون تومان به این موکب ها اعزام شدند که الحمدالله با توکل به ائمه اظهار و حضور خیرین روزانه بیش از سه هزار غذا طبخ و بین زائران توضیع می شد.

,

وی با بیان اینکه با توکل به خدا و اهل بیت این کار بسیار مهم را انجام دادیم و پیروز شدیم، تاکید کرد: انشاالله بتوانیم در سایر ماموریت ها نیز پیروز شویم.

,

در 6 ماهه سال جاری بیش از 80 میلیون تومان کمک های نقدی برای بازسازی عتبات جمع آوری شد

, در 6 ماهه سال جاری بیش از 80 میلیون تومان کمک های نقدی برای بازسازی عتبات جمع آوری شد, در 6 ماهه سال جاری بیش از 80 میلیون تومان کمک های نقدی برای بازسازی عتبات جمع آوری شد,

نظرپور در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های این سازمان در 6 ماهه سال جاری در مورد بازسازی عتبات و عالیات استان اشاره داشت و گفت: در این 6 ماهه سال جاری 80 میلیون تومان کمک های نقدی و 11 میلیون طلاجات از طریق مردم و خیرین جمع آوری و این وجوهات به صورت متمرکز به سازمان فرستاده شد.

,
, ,

رئیس سازمان عتبات و عالیت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بحث نزولات به نیت خود فرد دارد، افزود: این نزولات در همان جایی که خود فرد بخواهد بکار گیری می شود.

,

وی به پیشنهادات سازمان عتبات و عالیات کشور به استان برای انجام دو پروژه در عراق اشاره داشت و گفت: دو پروژه توسعه شبستان حضرت زهرا و ساخت چهار درب در کاظیمن به استان پیشنهاد شده است که باید آنها در جلسه هیئت امنا مطرح و نهایی شود و در سال 96 یکی از آنها را انجام دهیم.

,

نظرپور با بیان اینکه یک تیم 22 نفره برای بازسازی فاز اول شبستان حضرت زهرا(س) به عراق اعزام شده بود، تاکید کرد: این افراد در زمینه های کارهای ساختمان سازی مهارت داشتند که به مدت یک ماه و 360 روز فعالیت فعالیت خود را انجام دادند و به استان بازگشتند.

,

رئیس سازمان عتبات و عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد به انجام تفاهم نامه ها برخی از ادارات اشاره داشت و تصریح کرد: خوشبختانه چندین تفاهم نامه با ادارات مختلف در زمینه های متنوع بسته شده است که می تواند زمینه همکاری ها را در توسعه و بازسازی عتباعت و عالیات داتشه باشد.

,
, ,

وی به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور اشاره داشت و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند این یک کار بسیار خوب و پسندیده ای است و باید ادامه دار باشد.

,

نظرپور با اشاره به اینکه امرزوه جنگ نرم سخت تر از جنگ سخت است، افزود: دشمنان قسم خورده این کشور با تمام امکاناتی که دارند به جنگ تمام عیار با اسلام و ایران آمده اند و می خواهند مکان های مقدس و ارزشهای مسلمانان را نابود کنند که الحمدالله ستاد بازسازی عتبات و عالیات برای جلوگیری از این کار همانند شهدای مدافع حرم کارهای خوبی برای توسعه و بازسازی این کانها انجام داده است.

,

رئیس سازمان عتبات و عالیات تاکید کرد: مردم کمک های خودشان را می توانند به حساب 8010 بانک ملی و به صورت غیر نقدی به ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد واقع در میدان استانداری-جنب ستاد کنگره شهدا تحویل دهند.

,

وی نقش رسانه ها را در این امر بسیار مهم عنوان کرد و افزود: رسانه ها باید این کار خیر و مردمی را به روش های مختلف برای مردم تبلیغ و فرهنگ سازی کننتد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه