اخبار داغ

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی زنجان خبر داد

فعالیت 800 مسگر در کارگاههای مسگری زنجان/عید نوروز فرصت مناسبی برای معرفی صنایع دستی زنجان است

فعالیت 800 مسگر در کارگاههای مسگری زنجان/عید نوروز فرصت مناسبی برای معرفی صنایع دستی زنجان است
معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 500 گارگاه مسگری در استان زنجان فعال است، گفت: گارگاههای مسگری در سطح استان زنجان زمینه اشتغال 800 نفر را فراهم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود علیمحمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه در ایام عید نوروز نزدیک به 100 غرفه نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان زنجان برپا خواهد شد، اظهار کرد: نمایشگاههای صنایع دستی در سطح استان زنجان برای فروش محصولات تولیدی صنعت کاران استان زنجان بر اساس ظرفیت هر شهرستان برپا خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی اشاره به اینکه در زمینه اطلاع رسانی به گردشگران بروشورهایی آماده شده است که در بین گردشگران تقسیم شود، تصریح کرد: عید نوروز فرصت مناسبی برای ورود گردشگران به زنجان است که بتوانیم محصولات تولیدی استان زنجان را به گردشگران سراسر کشور بشناسانیم.

,

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه بیشترین تولید صنایع دستی و عرضه آن در فروشگاه‌های صنایع دستی مربوط به چاقو و مس است، افزود:  نزدیک به 500 گارگاه چاقو سازی در سطح استان زنجان فعال است.

,

700 چاقو ساز در گارگاههای چاقو سازی فعالیت می کنند

, 700 چاقو ساز در گارگاههای چاقو سازی فعالیت می کنند,

علیمحمدی با اشاره به اینکه بیش از 700 چاقو ساز در گارگاههای چاقو سازی مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: معیشت نزدیک به 15 هزار نفر در استان زنجان از راه چاقوسازی و چاقو فروشی تامین می شود.

,

وی با بیان اینکه نزدیک به 500 گارگاه مسگری در سطح استان زنجان فعال است، گفت: گارگاههای مسگری در سطح استان زنجان زمینه اشتغال 800 نفر را فراهم کرده است.

,

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه از 300 فروشگاهی که در سطح استان زنجان است همه به فروش مس مشغول هستند، اظهار کرد: با فروشندگان و تولید گنندگان نزدیک به هزار نفر در زمینه  تولید و فروش مس فعالیت می کنند که معیشت 20 هزار نفر تولید کننده و فروشنده مس از این راه را تامین می شود.

,

علیمحمدی به بازارچه صنایع دستی جنب رختشوی خانه زنجان اشاره کرد و اظهار داشت:  از زمان افتتاح این بازارچه برای فروش صنایع دستی استان زنجان نمایشگاههای مختلفی برپاشده است.

,

وی با بیان اینکه دو گارگاه و فروشگاه صنایع دستی برای راه اندازی درعوارضی تهران به زنجان و تبریز به زنجان برنامه ریزی شده است، تصریح کرد:در صورت تامین اعتبار توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان گارگاه و فروشگاه ظریفان نیکان طی سال آینده عملیاتی خواهد شد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه