اخبار داغ

باید به کیفی سازی بپردازیم/در تلاش هستیم فرآیند فارغ التحصیلی را به یک هفته برسانیم/اساتید ملزم به۳۲ساعت حضور در دانشگاه خواهند بود

باید به کیفی سازی بپردازیم/در تلاش هستیم فرآیند فارغ التحصیلی را به یک هفته برسانیم/اساتید ملزم به۳۲ساعت حضور در دانشگاه خواهند بود
رئیس دانشکده ی علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: برای اداره ی دانشگاه و دانشکده نباید فقط سیستم مدیریتی محض را در بحث مدیریت منابع انسانی در حوزه ی کارمندان و اساتید متمرکز کنیم اعتقادم این است که دانشجو خیلی می تواند کمک بکند، باید کارها را به دانشجویان واگذار کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر مهدی مجلسی در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: برای اداره ی دانشگاه و دانشکده نباید فقط سیستم مدیریتی محض را در بحث مدیریت منابع انسانی در حوزه ی کارمندان و اساتید متمرکز کنیم اعتقادم این است که دانشجو خیلی می تواند کمک بکند باید کارها را به دانشجویان واگذار کنیم. وقتی کار را در حوزه های مختلف به دانشجوها واگذار کنیم حتی در بحث اداری و اجرایی می توانیم شاهد این باشیم که روند کارها بهتر طی میشود. و به بحث کیفی سازی برسیم.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای دانشجو,
,

مجلسی با اشاره به تکمیل شدن انجمن های علمی در ترم گذشته برای همه ی گروه های آموزشی ،اظهار کرد:با توجه به اینکه بودجه ی انجمن های علمی در اسفند هر سال مصوب می شود  برنامه های انجمن ها را با بودجه ی پیش بینی شده سالهای قبل برگزار کردیم و همین سبب شد در عرض 45 روز 27 برنامه برگزار کنیم که میتوان به مناظره ی گروه حقوق تحت عنوان کلاهبرداری علمی اشاره داشت که به خودی خود منحصر به فرد بود.

,

وی افزود: همچنین در 4 و 5 خرداد سال آینده اولین همایش ملی و علوم ورزشیِ انجمن علمی گروه تربیت بدنی برگزار خواهد شد و علاوه بر این در رشته های روانشناسی، حقوق، مدیریت و حسابداری نیز همایش ملی برگزار خواهد شد و یک همایش در سطح بین المللی برای رشته ی زبان نیز در حال بررسی است.
 

,
,

باید خیرین را به سمت فعالیت های آموزشی سوق داد

, باید خیرین را به سمت فعالیت های آموزشی سوق داد,

رئیس دانشکده ی علوم انسانی دانشگاه آزاد در ادامه گفت:یکی از فکرها و برنامه ریزی های ما این است که با خیرین در حوزه ی آموزش وارد مذاکره شویم،البته جلب نظر خیرین سخت است و یکی از نقاط ضعف دانشگاه آزاد این است که کمتر به سراغ خیرین می رود و باید کاری کنیم خیرین به سمت فعالیتهای آموزشی گرایش پیداکنند.
 

,
,

وی با اشاره به طولانی بودن مدت فارق التحصیلی تا مرحله ی صدور مدرک و ناراضی بودن دانشجوها،اظهار کرد: ما در این حوزه نقاط ضعف را شناسایی کردیم و یکسری پیشنهادات ارائه شده و در حال بررسی است در تلاش هستیم فرآیند فارغ التحصیلی را به یک هفته برسانیم.

,

 مهدی مجلسی با یادآوری برنامه ی حضور ۳۲ ساعته ی اساتید در دانشگاه گفت: مخالفتها و فشارهای زیادی دانشگاه در این قضیه متحمل شد زیرا همانطور که می دانید موظفی اساتید 16 ساعت است در دانشگاه طرحی در حال پیاده سازی است که اساتید علاوه بر 16 ساعت تدریس 16 ساعت هم در دانشگاه حضور داشته باشندبرای اینکه بتوانند دانشجو را کمک کنند و مشکلات مربوطه را رفع کنند ، متاسفانه برخی از اساتید مقاومت کردند و فشارهای زیادی از سطح شهر و گروهای مختلف به دانشگاه وارد شد و سبب شد این طرح مسکوت ماند. اما از ابتدای ترم جاری بخشنامه ی مربوطه برای حضور 32 ساعته ی یعنی 16 ساعت تدریس و 16 ساعت حضور به اساتید ابلاغ میشود و اساتید ملزم به حضور در دانشگاه خواهند بود.

,

وی یکی از موارد مطرح شده در بحث کیفی سازی را  در مورد اساتید دانست و گفت: ورود به بحث ارزیابی اساتید را شروع کردیم و باید به سمتی پیش برویم که از لحاظ علمی اساتید  انتظارات دانشجو را از نظر بحث علمی برآورده کنند.

,

وی افزود:در بحث واحدهای عملی موضوع بازدید از مجلس شورای اسلامی را در گروه علوم سیاسی در این ترم داریم در رشته ی روانشناسی با مدارس زیر نظر دانشگاه آزاد هماهنگی های لازم صورت آمده که دانشجو ها در صورت نیاز در مدارس حاضر شوند و تجربه کسب کنند و بدون محدودیت از این محیط استفاده کنند.

,

 

,

دانشجویان خود را در معرض کار های اجرایی دانشکده قرار دهند

, دانشجویان خود را در معرض کار های اجرایی دانشکده قرار دهند,

وی توقع خود را مبنی بر شرکت بهتر و بیشتر دانشجویان علوم انسانی در فعالیتهای دانشکده اعلام کرد و در ادامه افزود: توقعم از دانشجویان عزیز دانشکده ی علوم انسانی این است که خودشان را کنار نکشند،مشارکت کنند و خود را در معرض کار اجرایی قرار دهند،در کنار کسب تجربه می توانند از بحث علمی ،پژوهشی، فرهنگی و عقیدتی استفاده کنند.  

,

مجلسی در پایان گفت:توصیه ی من هم به دانشجوهای عزیز این است درس خودشان را در کنار علم و ادبی که لازمه ی درس خواندن است و در شان یک دانشجوی مسلمان است را داشته باشند و همان پیامی که مقام معظم رهبری هم به دانشجوها دادند یعنی تهذیب تحصیل و ورزش را سرلوحه ی کار خود قرار دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه