اخبار داغ

لزوم توجه به نژاد گاو بومی سراب به عنوان یک ذخیره ژنتیکی/ درمانگاه تامین اجتماعی سراب تخصصی می شود

لزوم توجه به نژاد گاو بومی سراب به عنوان یک ذخیره ژنتیکی/ درمانگاه تامین اجتماعی سراب تخصصی می شود
یوسف داوودی با اشاره به اینکه گاو نژاد سرابی از ذخایر ژنتیکی در جهان محسوب می شود بر لزوم تجهیز و احیای مرکز نگهداری گاوهای بومی سراب که در معرض نابودی است تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, دکتر داوودی در جمع خبرنگاران شهرستان سراب از جلب موافقت سازمان هلا احمر برای احداث ساختمان اداری ، امدادی و تجاری در محل فعلی جمعیت هلال احمر سراب  باتوجه به قدمت ساختمان و موقعیت تجاری بی نظیر,  احداث مجتمع فرهنگی ورزشی در محل انبار امدادی در ابتدای جاده اندراب , احداث  پایگاه امداد جاده ای در ابتدای گردنه صائین ( تک آغاج )با عنایت به حادثه خیز بودن و مسدود شدن جاده در زمستان و همچنین واقع بودن در انتهای حوزه استان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

وی همچنین  اختصاص دو خودرو کمک دار تک کابین بعلت کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه را از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مشترک با رییس سازمان عنوان کرد.

,

نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از نقش کلیدی وزیر بهداشت در توجه به شهرستان سراب خاطرنشان کرد: با رایزنی انجام شده با وزارت بهداشت و درمان بیمارستان جدیدالاحداث سراب به دستگاه سی تی اسکن و MRI مجهز خواهد شد که در این رابطه وزارت موافقت کرده تا هزینه ای را متحمل شهرستان نکرده و تمام دستگاه ها از محل اعتبارات خود وزارت پرداخت شود.

,

داوودی  در ادامه از پیگیری فعالیت درمانگاه تامین اجتماعی به صورت نیمروزی و یا شبانه روزی و همچنین تخصصی شدن آن خبر داده و اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در حال آماده سازی مقدمات این کار هست و در حال حاضر به دنبال ایجاد فضای فیزیکی و تامین آن هست.

,

عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس با اشاره به مشکلات چندین ساله در سینمای شهرستان سراب عنوان کرد: این سینما به بنیاد مستضعفان واگذار شده و مشکلات مالکیتی داشت, ولی در حال حاضر با رفع موانع بنیاد قول مساعد داده تا برای بازسازی و مرمت آن اقدام کند.

,

داوودی با اشاره به اینکه گاو نژاد سرابی از ذخایر ژنتیکی در جهان محسوب می شود بر لزوم تجهیز و احیای مرکز نگهداری گاوهای بومی سراب که در معرض نابودی است تاکید کرد.

,

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با ارائه گزارشی از تلاش در حوزه کشاورزی اظهار داشت:با احداث کانال بتنی در ۸ روستا و بهسازی کانالها به طول ۵۰ کیلومتر ضمن جلوگیری از هدر رفت آب مشکلات روستاییان در حوزه های مربوطه مرتفع شده است.

,

وی از صدور دستورات لازم از مراجع ذی ربط برای لوله گذاری به طول ۵۰۰ کیلومتر جهت انتقال آب به مزارع خبر داده و اظهار داشت: در نظر داریم با توجه به وضعیت منابع آب در شهرستان سراب هرساله طول لوله گذاری ها افزایش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه