اخبار داغ

راهبردی آفندی در مقابل تک اقتصادی دشمنان ؛

تحقق اقتصاد مقاومتی با توان تولید گران کرمانی

تحقق اقتصاد مقاومتی با توان تولید گران کرمانی
تولید گران کرمانی نا خواسته در کارخانه هایی که درگیر بروکراسی های اداری و واردات بی حد و حصر بعضی از مواد اولیه و حتی دستگاه های تولیدی بوده و عملا با کاهش تولید روبه رو بودند سیاست های اقتصاد مقاومتی را به کار بسته اند که اثرات آنر ا در کوتاه مدت در عرصه تولید ات خود به وضوح مشاهده کرده اند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کارگران کرمانهنوز مدت زمان کوتاهی است که از ابلاغ کلی سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب نیست که می گذرد اما به نظر می آید این سیاست ها توسط مدیران قوه مجریه بر زمین گذاشته شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کارگران کرمان, کارگران کرمان, کارگران کرمان,

تولید گران کرمانی نا خواسته در کارخانه هایی که درگیر بروکراسی های اداری و واردات بی حد و حصر بعضی از مواد  اولیه و حتی دستگاه های تولیدی بوده و عملا با کاهش تولید روبه رو بودند  سیاست های اقتصاد مقاومتی را به کار بسته اند که اثرات آنر ا در کوتاه مدت در عرصه تولید ات خود به وضوح مشاهده کرده اند  .

,

نمونه هایی این تولیدات که با اصول اقتصاد مقاومتی رشد یافته و در اوج تحریم ها و خباثت ها گامی بلند را برداشته اند در زیر آروده شده است .

,

احسانی مدیر واحد صنعتی رینگ الومینیوم رفسنجان گفت: اروند چرخ اولین تولید گر و عرضه کننده رینگ آلومینیومی به شرکت های خودرو ساز ایرانی است که  توانست از سال 86 با تولید 75 هزار رینگ در سال به عنوان شرکتی با تجربه دانش بومی و اقتصاد مقاومتی در ایران مطرح شود .

,

احسان ادامه داد : سهم اروند چرخ در اشتغال زایی ۳۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم بوده است که به صورت چهارشیفت به فعالیت می پردازند و کاملا بومی بوده و از خارج رفسنجان در این کارخانه کسی جذب نشده است .

,

وی با بیان اینکه ما به دنبال دانش بنیان شدن اروند چرخ هستیم ، گفت : ما توانستیم با همت جوانان ایرانی و نبوغ آنان و اصول اقتصاد مقاومتی صنعت غیر بومی را بومی سازی نماییم وتبدیل به یک مجموعه دانش بنیان شویم و از این به بعد می توانیم به شرکت های ایرانی که قصد دارند رینگ تولید کنند لیسانس بدهیم به طور مثال تولید رینگ خودرو تحت لیسانس اروند چرخ ،  انواع رینگ تولیدی این کارخانه با نام های AS006  ،AW001   ،   IK004  به بازار ارائه می شود .

,

اروند چرخ رفسنجان نیز کارخانه ای است که با توان بومی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی پا به عرصه تولید گذارده است .

,

دیگر کارخانه ای که در عرصه اقتصاد مقاومتی ید طولایی دارد نیز کارخانه لاستیک بارز کرمان است .

,

علی اکبر مشرفی ؛در عرصه مقاومتی از چشم انداز 1420 جلوتر هستیم

, علی اکبر مشرفی ؛در عرصه مقاومتی از چشم انداز 1420 جلوتر هستیم , علی اکبر مشرفی ؛در عرصه مقاومتی از چشم انداز 1420 جلوتر هستیم,

مشرفی مدیر عامل کارخانه لاستیک بارز کرمان نیز گفته است که در عرصه مقاومتی از چشم انداز 1420 جلوتر هستیم زیرا هم طرح های توسعه ای را پیش برده ایم و هم  در چند سال تحریم نه تنها انواع طرح های مهندسی معکوس را اجرا کرده ایم بلکه برای ماشین هایی که هنوز ساخته نشده اند ما طرح لاستیک داریم.

,

وی ادامه داد : سال گذشته مجید قاسم زاده کارگر کارخانه بارز کرمان  با طرح ترد دوبل در عرصه لاستیک توانست 50 درصد ضایعات کارخانه را کم کند و لاستیک مقاوم را برای این واحد تولید کند و به عنوان نخبه کارگری کشوری معرفی شد .

,

لاستیک بارز اولین کارخانه ای بود که سال ۱۳۸۶کلنگ زنی و در سال ۱۳۷۲ با مهندسی کاملاً ایرانی در کرمان ساخته و به بهره برداری رسید.

,

وی در ادامه افزود: این کارخانه در ابتدا با ۴۰۰ نفر شروع به کار کرد که میزان تولید آن ۲۰۰۰۰ تن بود،در حال حاضر ۹۰۰۰۰ تن ،تولید لاستیک داریم.

,

مشرفی با اشاره به گسترش تولید لاستیک در سراسر کشور تصریح کرد: ۳ کارخانه در دست احداث است ،در سه شهرسنندج،سیرجان،ومشهد که هرکدام با ظرفیت ۰۰۰ ۴۰ ، ۰۰۰ ۲۰و۰۰۰ ۴۵ هزار تن ایجاد می شود که با این احتساب ، ظرفیت تولید به ۰۰۰ ۲۵۰ تن خواهد رسید.

,

مهندس مشرفی با اشاره به اینکه بریجیستون بزرگترین واحد تولید لاستیک در دنیا با ۸۰ سال سابقه است ،گفت : لاستیک بارز کرمان با ۲۰ سال سابقه به نصف ظرفیت این کارخانه نزدیک می شود و این در حالی است که لاستیک های کارخانه بارز، از نظر کیفیت از همتایان کره ای ،ترکیه ای خود ، بسیار بهتر و قیمت آن اززان تر و مطلوبتر است.

,

مشرفی در ادامه افزود: از بدو تاًسیس این کارخانه تا کنون علی رغم تحریم های ظالمانه سیر تولید و سود دهی کارخانه همواره صعودی بوده و این به علت روحیه بسیجی کارگران واعتقاد به شعار ما می توانیم است ،که حتی سخت ترین مشکلات را پشت سر گذاشتیم در حال حاضر کارخانه با ۱۰۰ % ظرفیت کار می کند و لاستیک بارز به سودان ، یمن ، عراق ، ترکمنستان و مراکش صادر می شود .

,

وی  با اشاره به این مطلب که ۴۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این واحد تولیدی ارتزاق دارند ،خاطر نشان کرد : یک لحظه هم به خاطر تحریم کارخانه را تعطیل یا تعلیق نکرده ایم،در هر سمینار علمی که بر پاشده است کارخانه لاستیک صاحب سبک و نظر بوده است ، شناسایی “مهندس قاسم زاده ” به عنوان کارگر نمونه کشوری در سال ۹۴ با طرح ترد دوبل اف بی آر از این واحد تولیدی ،اثبات کننده این مسئله است، در حال حاضر بزرگترین مرکز تحقیقاتی تولید لاستیک را در ایران داریم .

,

اقتصاد مقاومتی جانی دوباره به فاستونی آسیا بخشید

, اقتصاد مقاومتی جانی دوباره به فاستونی آسیا بخشید , اقتصاد مقاومتی جانی دوباره به فاستونی آسیا بخشید,

دیگر واحد تولیدی کرمان که بر مشکلات فائق آمده است و توانسته با اصول اقتصاد مقاومتی جانی دوباره بگیرد کارخانه پشم بافی آسیا است

,

منصوری مدیر این کارخانه نیز اعلام کرد : کارخانه فاستونی آسیا سال گذشته در استانه تعطیلی کامل بود اما با اقدامات زیر در عرصه اقتصاد مقاومتی انجام داده است و کارخانه ورشکسته را دوباره زنده کرده اند و به اوج رسیده اند .

,

نقاط رشد در اقتصاد مقاومتی در پشم بافی آسیا شامل اقدامات ذیل است؛

,

* تمام دستگاه های فرسوده از انبار ها بیرون کشیده شد و توسط کارگران توانمند و متخصص تعمیر و دوباره راه اندازی شدند.

,

* مهندس نیک فلک ، پدر دو شهید که پیشکسوت عرصه رنگ رزی است به کمک پشم بافی آسیا شتافت تا رنگ ها و طرح های متنوع را تولید کند .

,

* مهندس سابور ، بهترین تولید کننده پارچه کشور که تجربه زیادی در ثبات رنگ پارچه ها بعداز شستشو داشت به همکاری این واحد شتافت .

,

* اعتماد تاجر بزرگی چون آیت الله طباطبایی در خرید پارچه های عبای ، قبای و و صادرات آن به نجف ،کربلا ، سوریه و لبنان.

,

* کارگروه های بسیج کارگری و حضور فعالان عرصه تولید ودوزندگی های سراسر استان.

,

* تولید پارچه پته کرمان که نزدیک به ۸ درصد تولید کارخانه را بر عهده دارد.

,

* تولید پارچه های لطیف ناجی پوش برای بنیاد تعاون ناجا که جای پارچه های برزنتی و خشک را برای سربازان گرفته است .

,

لذا این چند نمونه نشان می دهد که تولید کنند گان ، تجار ایرانی و کارآفرینان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را بومی سازی نموده اند و به شکل های مختلف در عرصه تولید آن را بسط داده اند که میزان اثر گذاری آن حتی در مراحل اولیه  به درصد بالایی در تولید انجامیده است  .

,

اما با این احتساب به نظر می آید که تنها این قوه مجریه است که سیاست های اقتصاد مقاومتی را نادیده گرفته و تنها در شعار این سیاست ها را فریاد می زند  ، با توجه به اینکه رهبر معظم  انقلاب هم بار ها اعلام کرده اند که سیاست های اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شوند اما تنها دشمنان ایران از این سیاست ها استفاده برده اند به طور مثال شعار رئیس جمهور تازه به قدرت رسیده ایالات متحده خرید آمریکایی و استفاده از کارگر آمریکایی است .

,

حال با تجربیات به دست آمده از عملکرد  مقاومتی کارخانجات بنام استان ، به نظر می رسد اقتصاد مقاومتی رهبری تنها راه برون رفت از اقتصاد تک محصولی و وابسته است  و بی شک با اجرای دقیق و منسجمانه این سیاست ها می توانیم به اقتصادی قوی ،پویا و برون زا دست یابیم  که اثرات  موفق آن را در ساله ای آتی مشاهده خواهیم کرد .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه