اخبار داغ

با نام "عطر یاس" برگزار می‌شود؛

معرفی 501 اثر برگزیده جشنواره ملی شعر و ادب

معرفی 501 اثر برگزیده جشنواره ملی شعر و ادب
بانوان در عرصه های مختلف دوران انقلاب و دفاع مقدس حضور مؤثری داشته از این رو استان کرمان اقدام به برگزاری جشنواره ملی شعر و ادب زنان تاریخ ساز نموده و ازبین آثار شرکت کنندگان در سراسر نقاط کشور501 اثر برگزیده را در قالب کتابی تحت عنوان عطریاس زنان تاریخ ساز جمع آوری و به چاپ رسانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت زنان شهید، زن با ظهور اسلام هویت پیدا کرد و از حقوق فردی اجتماعی بهره مند شد، از بامداد تاریخ انسان تا جهان معاصر در جامعه و تمدنهای بشری، افراد بسیاری بوده که بعد از سپری نمودن مراحل گوناگون رشد و پیشرفت اجتماعی و حتی جهانی به تدریج روبه ضعف و فرسودگی نهاده و از متن جامعه و مردم به حاشیه رانده شده و جای خویش را به الگوها و چهره های مدرن سپرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما یاد الهام بخش حضرت فاطمه زهرا (س) و سیره و سبک راه گشای زندگی آن بزرگوار همچنان در طول تاریخ راه جاودانگی را می پیماید.

,

 در این راستا، نگاه زنان و دختران مسلمان ایرانی به اسوه و الگو و نگاه عمق مدارانه به رفتار و منش آن حضرت باعث گردید که در طول انقلاب ودفاع مقدس 7000 شهید زن را، ایران اسلامی تقدیم نماید.

,

موقعیت زن در عرصه های مختلف دوران انقلاب و بعد از آن به ویژه در دوران دفاع مقدس با استفاده از ادبیات نشأت گرفته از فرهنگ ناب اسلامی است از این رو استان کرمان اقدام به برگزاری جشنواره ملی شعر و ادب زنان تاریخ ساز نموده و ازبین آثار شرکت کنندگان در سراسر نقاط کشور501 اثر برگزیده را در قالب کتابی تحت عنوان عطریاس زنان تاریخ ساز جمع آوری و به چاپ رسانده است.

,

عطر یاس دارای 3 بخش می باشد که در بخش اول به اشعار تاریخ ساز، در بخش دوم اشعارآینده ساز و در بخش سوم به داستان آینده ساز پرداخته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه