اخبار داغ

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

اخلاص یکی از راه های موفقیت علما و عالمان دینی است

اخلاص یکی از راه های موفقیت علما و عالمان دینی است
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه برگزاری آیین های نکوداشت علما و فضلا باید برگزار شود گفت: عالم خود یک مربی و تربیت شده مکتب دینی و اسلامی است و در تربیت و پرورش شاگردان نیز نقش مهم و اساسی داشته و دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک دامغان ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی  در آیین نکوداشت هفتاد سال خدمت صادقانه و خالصانه، شخصیتی فرزانه و فرهیخته، عالم عامل، روحانی مجاهد و حق شناس ابوالشهید مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید مسیح شاهچراغی ( ره ) به میزبانی مسجد جامع دامغان ضمن تکریم و تجلیل از این عالم روحانی وارسته افزود: تجلیل و تکریم از علما براساس آیات و روایات یک حرکت پسندیده است وباید این موضوع در جامعه بیش از گذشته تقویت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک دامغان,

وی اضافه کرد: تکریم و تجلیل از مقام علما و فضلا به منزله تقویت ارزشهای علمی و علم آنان است که نشان از قدرشناسی آنان دارد.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه اخلاص یکی از راه های موفقیت علما و فضلای ما محسوب می شود اظهار داشت: برگزاری این چنین نشست های در فرهنگ سازی جامعه نقش مهم و تاثیر گذار دارد و یک بهانه و سوژه می باشد.

,

, ,

وی تصریح کرد:تمام تحولات اجتماعی ما بر اساس سوژه ها و بهانه ها شکل می گیرد تا ما از این راه بتوانیم به راه و رسم زندگی از متون دینی و فرهنگی به مردم ارائه کنیم.

,

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت کشور خاطر نشان کرد: مردم ما به جایگاه عالم و علما احترام فراوان می گذارند و علما و فضلا را از خودشان می دانند و مانیز باید پاسداشت و تکریم مقام علما و فضلا را در خور شان و شخصیت ارزنده و مثبت آنان برگزارتا از این طریق دین خود را به آنان که سال ها به مردم خدمت دینی کردند ادا کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه در منطق اسلام دانستن برای عمل است افزود: همه ما باید لباس علم و عمل بپوشیم و به آن عمل کنیم و از این راه در راه ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه گام برداریم.

,

تقوی اضافه کرد: در مسیر زندگی ارتباطات انسانی نقش مهم و اساسی دارد و این روند بستر را برای تعالی و رشد انسان ها فراهم می کند.

,

وی خاطر نشان کرد: زهد و تقوی، شخصیت علمی برجسته، زندگی سالم و با نشاط دینی و ولایت مداری از مهمترین ویژگی های مرحوم حجت الاسلام حاج سید مسیح شاهچراغی ( ره ) این عالم بزرگ دینی بود.

,

وی با تقدیر و تجلیل از مقام شامخ عالم فرزانه و ربانی حجت الاسلام سید مسیح شاهچراغی ( ره ) گفت: شهرستان دامغان با دارا بودن علمان دینی، شخصیت های ارزنده که دارای فخر علم و اندیشه هستند را در خود دارد که مرحوم حجت الاسلام سید مسیح شاهچراغی ( ره ) نمونه ای بارز از وجود چنین عالمانی فرهیخته و عالم و عامل است.

,


انتهای پیام /

, ,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه