اخبار داغ

جشنوراه قرآن و عترت در کرمان برگزار می‌شود

جشنوراه قرآن و عترت در کرمان برگزار می‌شود
نخستین هفته قرآن وعترت استان کرمان ۲ تا ۸ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  کرمان هنر:نخستین هفته قرآن وعترت استان کرمان ۲ تا ۸ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کرمان هنر:,

۱۶۵ موسسه فرهنگی و قرآنی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان فعالیت می‌کنند در راستای سیاست های معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در سطح کشور از سه سال پیش در کشور مطرح و اجرا شد که استان کرمان امسال برای نخستین بار هفته قرآن و عترت را برگزار می‌کند.

,

در این هفته ۱۵ جشنواره در ۳۵ موضوع به صورت گسترده و جامع حوزه‌های مختلف، اقشار، سنین و سلایق گوناگون را در برمی‌گیرد ،این جشنواره‌ها در زمینه تلاوت قرآن، حفظ، هنرهای تجسمی، پایان‌نامه‌، مقاله، داستان کوتاه، نمایش خیابانی، صنایع‌دستی، نقاشی کودکان، سرود، قلم کاری، آثار چوبی، پته‌دوزی، فلیم کوتاه، تواشیح و شعر برگزار می‌شود.

,

خروجی هفته قرآن وعترت در نمایشگاه‌های قرآنی و دوره‌های بعدی نمایش داده خواهد شد قبل از آغاز رسمی هفته قرآن و عترت دو نمایشگاه در شهرستان انار و کوهبنان برگزار شده که مقدمه‌ای برای ورود به برنامه‌های هفته قرآن وعترت بودند.
برگزاری اختتامیه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در محل تالار برق منطقه ای کرمان در روز هشتم اسفندماه از برگزیدگان جشنواره‌های مختلف که بیش از ۵۰ نفر خواهند بود تقدیر می شود و همزمان با اختتامیه، افتتاح نمایشگاه آثار منتخب هفته قرآن و عترت در محل موزه هنرهای معاصر کرمان و همچنین کارگاه زنده کتابت وحی و رونمایی از قرآن‌های کتابت شده انجام می‌شود.

,
,


در مجموع ۳ هزار و ۲۳۷ اثر به دبیرخانه جنواره رسیده ۲ هزار و ۳۲۱ اثر در بخش های رقابتی و ۹۱۶ اثر مربوط به آثار نمایشگاهی می‌باشد.

,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه