اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی سرپلذهاب:

خانواده نقش مهمی در پیشگیری از بزهکاری افراد دارد / لزوم حفظ تعادل خانواده جهت جلوگیری از آسیبهای اجتماعی

خانواده نقش مهمی در پیشگیری از بزهکاری افراد دارد / لزوم حفظ تعادل خانواده جهت جلوگیری از آسیبهای اجتماعی
رئیس اداره بهزیستی سرپلذهاب باتاکید بر زوم حفظ نظم و تعادل خانواده جهت جلوگیری از آسیبهای اجتماعی گفت: خانواده نقش مهمی در پیشگیری از بزهکاری افراد دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا بهمن بوچانی در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، اظهار داشت: بزهکاری پدیده ای اجتماعی و دارای بستر اجتماعی است هر چند که عوامل زیستی ، روانی، جغرافیایی، قومی، نژادی و موارد دیگر در نحوه شکل‌گیری و بروز نوع بزهکاری نقش مهمی ایفاء می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازی دراز,

 

,

وی افزود: هر گاه بنیان عاطفی و اخلاقی خانواده سست گردد روی نظم خانواده (طلاق) تأثیر گذاشته، و در این میان بزهکاری نیز رخ می‌نماید، لذا نظم و تعادل در خانواده رابطه معکوس با روند بزهکاری دارد.

,

 

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیان داشت: آنگاه که طلاق رو به فزونی می‌رود، کشمکشهای درونی خانواده اوج می‌‌یابد و فرزندان در سنین نوجوانی به دور از نظر والدین در ورطه آلامی چون اعتیاد، بزهکاری و … گرفتار می‌آیند.

,

 

,

وی خاطرنشان شد: روابط بین والدین و فرزند، از هم پاشیدگی خانواده و فقدان نظم و تعادل در خانواده، سست شدن عقاید مذهبی و اخلاقی در بزهکاری نوجوانان نقش مهمی دارد.

,

 

,

بوچانی یادآور شد: نقشها و وظایف اعضای خانواده، چگونگی تقسیم وظایف بین اعضاء، قدرت برنامه ریزی برای ادای وظایف، تبیین نقشها و مرزها برای اعضاء و وضع مقررات برای برقراری نظم در خانواده‌های نوجوانان بزهکار نسبت به نوجوانان غیر بزهکار در سطح پایین‌تر می‌باشد لذا این امر تأثیر زیادی در ایجاد رفتار بزهکارانه آنان داشته است.

,

 

,

شهرستان سرپلذهاب در غرب استان کرمانشاه دارای 90هزار نفر جمعیت و 48کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه