اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان :

رسالت و فلسفه روحانیت چیزی جز دفاع از دین نیست

رسالت و فلسفه روحانیت چیزی جز دفاع از دین نیست
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه باید از افرادی که هویت دینی و ملی ما وابسته به آنها است به خوبی تجلیل شوند گفت: رسالت و فلسفه روحانیت چیزی جز دفاع از دین نیست و روحانیت ما در برابر جریان های انحرافی ایستادند و کوتاه نیامدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک دامغان ؛ محمد رضا سوقندی در آیین نکوداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مسیح شاهچراغی ( ره ) به میزبانی مسجد جامع دامغان افزود: علمان دینی کسانی هستند که در امتداد رسالت انبیاء و ولایت ائمه اطهار( س ) می آیند تا اندیشه جاودانی شریعت اسلام را معنا و مفهوم ببخشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , تیتریک دامغان ,

وی اضافه کرد: تجلیل از عالم به منزله تجلیل و تکریم از شخص و شخصیتی ارزنده است که عمرش را در راه تبلیغ دین نهاده است و بر ما نیز وظیفه است آیین های پاسداشت و نکوداشت را در خور و شان آنان برگزار و برپا کنیم.

,

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان اضافه کرد: تجلیل و تکریم از مقام شامخ عالم روحانی و فرزانه مرحوم حجت الاسلام سید مسیح شاهچراغی ( ره ) دارای پیام های فراوانی است که این شخصیت در تاریخ استان سمنان و شهرستان دامغفان دارای خدمات ارزنده و شایسته بوده است.

,

وی خاطرنشان کرد: با شناخت چنین شخصیت های منحصر به فرد باید تلاش کنیم در ترویج و گسترش فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه گام نهیم و این عالمان دینی را به جامعه بشناسیم و معرفی کنیم.

,

سوقندی تصریح کرد: مرحوم حجت الاسلام سید مسیح شاهچراغی ( ره ) شاگردانی را تربیت کرده است که در حال حاضر هرکدام از آنها ستاره های بی بدیل در علوم دینی شده اند.

,

وی با اشاره به اهمیت علم از دیدگاه قرآن کریم اظهار داشت: موضوع علم و اهمیت آن بارها در قرآن کریم به آن اشاره شده است و مقام و شخصیت الهی از آن کسی است که عالم باشدو این مایه افتخار است که امروز از یک شخصیت دینی و عالم فرزانه تکریم و تجلیل می کنیم.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: مرحوم حجت الاسلام سید مسیح شاهچراغی ( ره ) در کنار این که یک عالم فرزانه و وارسته بود ایشان یک شاعر آیینی بود و اشعار او نیز در رثای ائمه اطهار و اهل بیت ( ع ) سروده می شد.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های شهرستان دامغان و داشتن عالمانی دینی و فرهیخته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان این آمادگی را دارد که از برگزاری آیین های نکوداشت عالمان دینی در شهرستان دامغان حمایت کند تا از این طریق فرهنگ دینی و اسلامی و معرفی شخصیت های ارزنده که سال های در راه دفاع از دین و اسلام گام بر داشتند در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند.

,

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان افزود: امروز جامعه ما برای وحدت و تداوم انقلاب و تداوم فرهنگ دینی و اسلامی به تشکل های فرهنگی نیاز داریم و در این امر گام برداریم.

,

وی با بیان اینکه انسان ها یک حیات جسمی دارند و آثار و فخر و مفاخر آنان با رفتن آنها از بین نخواهد رفت گفت: مردم به علما و روحانیان عشق می ورزند و آنان را از خود می دانند چون آنان در زنده نگه داشتن دین و اسلام در جامعه تلاش کرده و می کنند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه