اخبار داغ

امام جمعه دامغان:

علما امینان جامعه هستند/ مردم به علمای دینی عشق می ورزند

علما امینان جامعه هستند/ مردم به علمای دینی عشق می ورزند
امام جمعه دامغان از علما به عنوان امینان جامعه دینی و اسلامی یاد کرد و گفت: علما افتخار ملت ایران هستند و از این روی مردم به علما دینی عشق می ورزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک دامغان ؛ حجت الاسلام سید محمد حسینیان در آیین نکوداشت عالم ربانی و فرزانه مرحوم حجت الاسلام حاج سید مسیح شاهچراغی ( ره ) به میزبانی مسجد جامعه دامغان ضمن تقدیر و تجلیل از این عالم فرزانه و وارسته افزود: علمای شیعه مرزداران مسلمین هستند و برای حفظ اسلام و دستاوردهای عظیم آن تلاش می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک دامغان,

وی اضافه کرد: شهرستان دامغان با دارابودن سه حوزه علمیه و یک هزار طلبه و 110 روحانی معمم و 22 امام جمعه و دو نماینده ولی فقیه در دو استان منصوب مقام معظم رهبری از این شهرستان در دیگر شهرها و نقاط کشور نشان از عالم پرور بودن دامغان دارد و یک امتیاز محسوب می شود.

,

امام جمعه دامغان از وجود 53 مسجد فعال در شهرستان دامغان خبرداد و اظهار داشت: شهرستان دامغان با دارابودن 87 هزار نفر جمعیت و سه شهر امیریه، دیباج و کلاته رودبارو صدها روستا دین خود را به نظام و انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم 630 شهید ادا کرده است.

,

وی اضافه کرد: سرزمین پاک محصول آن پاک است که این نشان از آن است که ملت ایران علما و روحانیان پاک دارد و قدر دان آنان هستند.

,

وی گفت: برگزاری آیین نکوداشت عالم مجاهد و نستوه مرحوم حجت الاسلام سید مسیح شاهچراغی ( ره ) به منزله قدرشناسی از هفت دهه خدمت صادقانه و خالصانه این شخصیت ارزنده است که عمر با برکت خود را در راه ترویج و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی نهاده است.

,

, ,

فرماندار دامغان نیز در این آیین از مرحوم حجت الاسلام سید مسیح شاهچراغی ( ره ) به عنوان یکی از اساتید برجسته یاد و افزود: مرحوم شاهچراغی ( ره ) یکی از شخصیت های مردمی و مقبول ترین فرد در شهرستان دامغان محسوب و در نزد مردم از یک احترام خاصی برخوردار بوده است.

,

علی اصغر مجد اضافه کرد: شهرستان دامغان با دارابودن سابقه کهن و تاریخی ایران اسلامی مهد و پرورش عالمان دینی بوده و در تربیت و پرورش علما دینی نقش مهم و اساسی داشته است.

,

وی گفت: مرحوم سید مسیح شاهچراغی ( ره ) در تربیت فرزندی شایسته و برومند شهید سید حسن شاهچراغی نماینده دوره های اول و دوم در مجلس شورای اسلامی که این شهید در دستگاه فرهنگی کشور نقش و تاثیر فراوان داشت محصول و تربیت در دامن مکتب عالمی روحانی و فرزانه است که به اسلام و مردم خدمت کرده است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه