اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی

هوای اراک در شرایط ناسالم قرار گرفت/اراکی‌ها امسال ۵۸ روز بیشتر هوای ناسالم تنفس کردند

هوای اراک در شرایط ناسالم قرار گرفت/اراکی‌ها امسال ۵۸ روز بیشتر هوای ناسالم تنفس کردند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۹۵ روز آلوده و سال گذشته در مجموع ۳۷ روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: غلظت آلاینده ها در هوای اراک از ساعت ۷ صبح امروز دوشنبه دوم اسفندماه افزایش یافته و بنا به اعلام مرکز پایش کیفیت هوا، غلظت ذرات معلق در هوای این کلانشهر به ۴۶ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز؛, اراک امروز,

محمودی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز هوای کلانشهر اراک در وضعیت ناسالم قرار داشت، افزود: شاخص کیفیت هوا اراک در ۲۴ ساعت گذشته به  ۱۲۰ میکروگرم بر مترمکعب رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم بود.

,

وی ادامه داد: استاندارد شاخص سنجش میزان ذرات معلق در هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۹۵ روز آلوده و سال گذشته در مجموع ۳۷ روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، گفت: تعداد روزهای ناسالم اراک امسال نسبت به سال قبل ۵۸ روز افزایش داشت است.

,

محمودی افزود: بر اساس اعلام هواشناسی مبنی بر پایداری جو در روزهای آینده احتمال تداوم آلودگی در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

,

وی ادامه داد: گروه‌های جمعیتی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان از تردد در فضای باز و شلوغ خودداری کنند و در این روزها به توصیه های پزشکی توجه ویژه داشته باشند.

,

کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه