اخبار داغ

سایه رکود بر سرِ ورزش جانبازان و معلولان هشترود

سایه رکود بر سرِ ورزش جانبازان و معلولان هشترود
ورزش دوستان جانباز و معلول شهرستان هشترود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که مهم ترین آن کمبود اعتبار و نبود امکانات اولیه برای ورزش این قشر از جامعه می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از خبرنگار ورزشی پیک هشترود، نیاز به ورزش و استمرار آن در معلولین بسیار بیشتر از افراد عادی احساس می‌شود. بی‌تردید ورزش عاملی است که معلولان را به سطح جامعه می کشاند و آنان را در انجام فعالیت‌ها مستقل می سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک هشترود,

 

,

هدف اصلی برنامه های حرکتی برای معلولان این است که سلامتی آنها تا حد امکان بازگردانده یا حفظ شود و با استمرار حرکات خاص توانمندی آنان به مرور افزایش و عوارض ناشی از معلولیت شدید هم در آنها کاهش یابد. حضور در اجتماعات ورزشی و منزوی نشدن معلولین یکی دیگر از اهداف ورزش است.

,

 

,

 

,

با این وجود ورزش دوستان جانباز و معلول شهرستان هشترود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که مهم ترین آن کمبود اعتبار و نبود امکانات اولیه برای ورزش این قشر از جامعه می باشد.

,

 

,

 

,

در سالهای نه چندان دور معلولان ورزشکار هشترود در مسابقات مختلف استانی و کشوری درخشش چشم گیری داشتند و حتی در برخی از رشته ها از جمله والیبال نشسته چند تن از ورزشکاران هشترود به عضویت تیم ملی نیز درامده و در مسابقات جهانی شرکت کردند. اما این هیات دیگر از اواخر سال ۹۲ فعالیتی ندارد و دوران رکود را سپری می کند.

,

 

,

 

,

, , ,

 

,

 

,

کمبود اعتبار ورزش معلولان را تعطیل کرد

,

 

,

 

,

یعقوب مهدوی رئیس هیات معلولان و جانبازان هشترود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این هیات از سال ۱۳۶۲ بصورت رسمی آغاز بکار کرده و در آن سالها با مجوزی که اخذ شده بود بصورت تیم مجزا در مسابقات کشوری و در رشته هائی چون، والیبال نشسته، تنیس روی میز، شنا و دوومیدانی حضور پیدا می کردیم.

, ما,

 

,

 

,

وی اظهار داشت: در آن سالها بیش از ۵۰ ورزشکار معلول شهرستان در رشته های مختلف فعالیت داشتند تا اینکه از اواخر سال ۹۲ بدلیل افزایش هزینه های شرکت در مسابقات و عدم حمایت مسئولان دیگر توان حضور در رقابتها را نداشتیم و چون حضور در مسابقات انگیزه ای برای ورزشکاران معلول برای حضور در تمرینات محسوب می شود، معلولان دیگر در تمرینان نیز حضور نیافتند.

,

 

,

 

,

مهدوی افزود: شهرستان هشترود دارای سالن های متعددی است اما هیچ کدام برای معلولان مناسب سازی نشده اند و اگر این شرایط فراهم شود امروز بیش از ۶۰ ورزشکار معلول هشترودی آماده حضور در تمرینات رشته های مختلف جهت شرکت در مسابقات هستند.

,

 

,

 

,

, , ,

 

,

 غیرفعال بودن هیات ورزش جانبازان و معلولان از زمان رئیس قبل

,

سیروس مقدم در گفتگو با خبرنگار ما نیز در این مورد گفت: فعالیت این هیات از زمان رئیس قبلی غیرفعال شده بود و چون فعالیتی نداشتند لذا حساب این هیئت نیز مسدود شده و طبیعتا اعتباری هم به این هیئت تخصیص داده نمی شد.

,

 

,

 

,

وی افزود: قرار است در ورودی سالن شهید باکری نیز جهت تسهیل در تردد ورزشکاران معلول رمپی ایجاد شود تا مشکلی نیز از این بابت نداشته باشیم.

,

 

,

 

,

مقدم تصریح کرد: اگر فعالیت این هیات دوباره آغاز شود و تاکید ما نیز برای است و حتی چندین بار نیز دعوت کرده ایم اما اقدامی صورت نگرفته است. با آغاز فعالیت دوباره، کدی برای آنها تعریف شده و دوباره از طریق استان اعتباری مجزا برای این هیئت تخصیص داده خواهد شد.

,

 

,

 

,

, , ,

 

,

 

,

برای حمایت مشکلی نداریم اما درخواست کننده ای نیست

,

 

,

 

,

معصومی رئیس اداره بهزیستی هشترود نیز گفت: قبلا تیم والیبال نشسته در هشترود فعال بود و ما نیز بارها حمایت مالی کردیم و خودمان نیز پیگیر این هستیم که از آنها حمایت کنیم.

,

 

,

 

,

وی تاکید کرد: معلولان فعالیت ورزشی خود را آغاز کنند و در صورت اعزام به مسابقات، ما نیز می توانیم اعتبار در اختیار آنها قرار دهیم و مشکلی از بابت حمایت نداریم.

,

 

,

 

,

فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت های ورزشی و استفاده معلولان یکی از بهترین عوامل جذب آنان در جوامع است که امید است مسئولان علی رغم کمبود اعتبارات در چند سال اخیر  به این هیئت ورزشی توجه ویژه داشته باشند تا این قشر معلولیت خود را عامل محرومیت از امکانات نبینند.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

پایان پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه