اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اطمینان خاطر داد :

غرامت طیور بومی مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرداخت می شود

غرامت طیور بومی مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرداخت می شود
مدیرکل دامپزشکی از پرداخت غرامت به صاحبان مرغ های بومی مبتلا به آنفلوآنزا که توسط اداره کل دامپزشکی استان معدوم شده اند خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، عبدالله بهمنش گفت : متاسفانه علائم آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در روستای ” بن زرد علیا ” شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده که در کوتاه ترین زمان ممکن اکیپ های معدوم سازی و ضدعفونی دامپزشکی به محل اعزام و عملیات معدوم سازی و ضدعفونی را تا ساعت 21 شب در منطقه به پایان رساندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی همچنین از پاکسازی مجدد بیماری در صبح روز بعد در روستای بن زردعلیا خبردادو گفت: یک اکیپ معدوم سازی به همراه اکیپ ضدعفونی مجدداً به منطقه اعزام تا در صورت وجود مرغ بومی ، کبوتر و یا سایر پرندگان زنده منطقه را پاکسازی کامل نمایند.

,
 بهمنش علت بروز بیماری در منطقه را از طریق یک شخص که بصورت سیار اقدام به فروش مرغ زنده می کرد عنوان کرد و گفت: طبق هماهنگی های بعمل آمده با نیروی انتظامی ، مشخصات این فرد اعلام شده تا نسبت به دستگیری آن و تحویل به مقامات قضایی اقدام شود.
,
وی گفت: این اطمینان خاطر را به مردم عزیز می دهیم که غرامت کلیه طیور اهلی اعم از مرغ های خانگی ، کبوتر ، تخم مرغ و ... که در کانون بیماری توسط دامپزشکی معدوم شده اند پرداخت خواهد شد.
,
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: خوشبختانه با جلسات متعدد و آموزش های چهره به چهره به مالکان مرغداری های صنعتی ، تاکنون گزارشی از بیماری در مرغداری های گوشتی و تخم گذار استان مشاهده نشده است.
,
بهمنش گفت : با سرعت انتشار ویروس عامل بیماری در 19 استان کشور و لزوم رعایت مسائل بهداشتی مردم باید به توصیه های دامپزشکی اعتماد و فقط از محصولات استحصالی از کشتارگاه ها ی طیور  که تحت نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی روانه بازار میگردد، استفاده نمایند  
,
مدیرکل دامپزشکی استان  با بیان اینکه کانون آلوده در طیور خانگی معدوم سازی و ضدعفونی شده اند گفت: فعلاً بحرانی وجود ندارد و از مردم می خواهیم هرگونه تلفات غیرعادی در جمعیت طیور اهلی خود و حتی پرندگان وحشی  را با سامانه 1512  ارتباط مردمی دامپزشکی درمیان گذاشته و از خرید و ذبح مرغ زنده به عنوان یکی از مخازن اصلی ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جداً خودداری نمایند.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه