اخبار داغ

توزیع دانه و علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش دلیجان+عکس

توزیع دانه و علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش دلیجان+عکس
توزیع دانه و علوفه در نقاط کوهستانی و برفگیر، در حیات وحش جاسب دلیجان توسط محیط بانان پاسگاه این منطقه به منظور تغذیه پرندگان و علفخوران انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از پیام دلیجان؛ در پی بارش برف در دهستان جاسب از توابع شهرستان دلیجان، پرندگان و شغال‌ها از شدت  گرسنگی به پاسگاه محیط بانی جاسب پناه آوردند و تغذیه حیوانات و پرندگان توسط محیط بانان منطقه انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان؛,

 

,

, ,

 

,

تغذیه دستی در مناطق به برف نشسته ای که دارای پراکنش و جمعیت بیشتری از علفخوار و پرندگان هستند، انجام می شود و تا زمانی که برف‌ها ذوب شوند، این روند ادامه دارد.

,

 

,

پناهگاه حیات وحش جاسب با ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار وسعت، منطقه ای کوهستانی در شمال شهر نراق واقع در ۳۵ کیلومتری شهر دلیجان در منتهی الیه جنوب شرقی استان مرکزی است.

,

 

,

"ولیجا"؛ با ارتفاع سه هزار و ۱۵۱ متر از سطح دریا، بلندترین قله پناهگاه حیات وحش جاسب است و تنوع جانوری آن شامل قوچ و میش، بز، پازن، کبک و تیهو، پلنگ، گرگ، گراز، کفتار، روباه، خرگوش، باقرقره، هوبره و غیره است.

,

 

,

دریاچه سد پانزده خرداد با ۵/۱۳ کیلومترمربع وسعت، واقع در ۵ کیلومتری شهر دلیجان و در مجاورت راه دلیجان - سلفچگان، از دیگر مناطق تحت نظارت و مدیریت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلیجان است.

,

 

,

این دریاچه هر ساله زیستگاه شمار زیادی از پرندگان بومی و مهاجر بوده و پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل کشیم کوچک، باکلان بزرگ، انواع حواصیل (سفید و خاکستری)، اگرت، خوتکاه، کله سبز، چوب پا، آبچلیک، کاکایی کوچک، پرستوی دریایی، درنای معمولی و انواع عقابها مانند کورکور، حنایی، مارگیر، تالابی، ماهیگیر و بالابان و بعضی از پرندگان خشکی زی مانند کبک، باقرقره و تیهو در این منطقه به فراوانی یافت می شود.

,

 

,

بارش سنگین برف که در روزهای گذشته اغلب مناطق شهرستان دلیجان را در برگرفته بود که در حال حاضر نیز با سردی هوا همراه شده است.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه