اخبار داغ

خانم ابتکار شما هم یکی از "گذشتگانی" هستید که آن‌ها را مقصر می‌دانید

کدام مهم‌تر است؛ حضور بانوی سبزپوش دولت در خوزستان یا سفر دوره‌ای به همدان؟

کدام مهم‌تر است؛ حضور بانوی سبزپوش دولت در خوزستان یا سفر دوره‌ای به همدان؟
خانم ابتکار شما که مشکل ریزگردها را به گردن گذشتگان می‌اندازید؛ ظاهرا فراموش کرده‌اید که یکی از این "گذشتگان"، خود شما هستید که هشت سال ریاست سازمان حفاظت از محیط‌زیست را برعهده داشته و اقدامات لازم را برای پیشگیری انجام نداده‌اید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست، صبح امروز در حالی برای حضور در یک همایش وارد همدان شد که سیلاب بی‌سابقه، چند روز است امان مردم را در استان‌های جنوبی به‌ویژه خوزستان بریده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

بارندگی شدید در روزهای پایانی بهمن‌ماه موجب جاری شدن سیل و تخریب منازل مسکونی به‌ویژه در روستاها، نابودی مزارع، محیط‌زیست و اموال مردم و درنهایت آوارگی هزاران نفر شده و شرایط آن‌چنان ناگوار شده که به تعبیر خوزستانی‌ها از هشت سال جنگ تحمیلی نیز سخت‌تر است.

,

در کنار سیل، قطعی های گسترده و مکرر برق و به دنبال آن، آب، تلفن و اینترنت به دلیل وزش طوفان شدید، هجوم ریزگردها و رسوب گرد و خاک در تأسیسات به ویژه خطوط فوق توزیع انتقال و مقره‌های برق بر مشکلات موجود افزوده و رنج مردم را بیشتر کرد.

,

البته مشکلات مردم شهرهای جنوبی و خوزستانی‌ها تنها به بارش‌های اخیر مربوط نمی‌شود؛ بلکه مردم رنج‌کشیده این شهرها، چندین سال است که زیر هجوم گرد و غبار و ریز گردهای خطرناک و بیماری ساز نفس می‌کشند.

,

مشکلات پیش‌آمده برای مردم خوزستان آن‌چنان تلخ و نگران‌کننده است که ضرورت داشت؛ مسئولان بلندپایه دولت چون رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست به صورت فوری و اورژانسی در آنجا حضور یافته و هیئت دولت نیز در صورت امکان، جلسه فوق‌العاده را در این استان تشکیل می‌داد، اما نه‌تنها معصومه ابتکار برای دیدن صحنه‌های دل‌خراش و رنج‌های مردم به خوزستان سفر نکرد که ترجیح داد بر اساس برنامه از پیش تعیین‌شده به همدان آرام سفر کند.

,

معصومه ابتکار که به گفته مسئولان استان به دنبال سفرهای دوره‌ای و شرکت در چند برنامه چون همایش سبز پایدار، شورای اداری استان و دیدار با حامیان دولت به همدان سفر کرده، امروز در حالی لبخندزنان وارد این شهر شد که مردم خوزستان، روزها و بلکه سال‌هاست غم می‌خورند و خون می‌گریند!

,

هرچند برنامه حضور ابتکار برای حضور در همایش سبز پایدار از مدت‌ها پیش بسته شده بود، اما بهتر بود وی با توجه به ضرورت زمان، برنامه خود را تغییر داده و از چند روز پیش برای رسیدگی سریع‌تر به موضوع در خوزستان سکونت می‌کرد.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

شاید اگر بانوی سبزپوش و سایر دولت‌مردان چند روزی به همراه خانواده به خوزستان سفرکرده و مانند مردم آواره شده ناچار به زندگی در چادر و اقامتگاه‌های موقت -نه هتل و مهمانسرای اداری- و تحمل قطعی آب و برق و دسترسی نداشتن به وسایل ارتباطی آن‌هم در هوای سرد می‌شدند؛ بهتر می‌توانستند رنج‌های مردم را درک کرده و برای آن چاره‌ای بیندیشند نه اینکه با خونسردی به خبرنگاران پاسخ دهند که " بحران خوزستان 40 ـ 50 سال در اثر مشکلات خشک‌سالی و سوء مدیریت سرزمینی بعضاً در داخل کشور خودمان و بیشتر در نواحی کشورهایی مانند عراق و عربستان به وجود آمده است و مسائلی نیست که در زمان کم حل شود".

, .,

این واکنش در حالی از طرف ابتکار رخ‌داده که اگر مشکلی شبیه بحران خوزستان در هر کشور دیگری اتفاق می‌افتاد؛ دولت بلافاصله بابت ناتوانی در پیش‌بینی بحران و کنترل پس از وقوع از مردم عذرخواهی کرده و چند نفر از اعضای کابینه استعفا می‌دادند.

,

پدیده هجوم ریز گردها چندین سال است که امان مردم را در خوزستان بریده و هر بار که این موضوع مطرح می‌شود؛ ابتکار به‌جای عذرخواهی و پذیرش مسئولیت، پاسخ می‌دهد این مشکلات مربوط به گذشته و منشأ آن، عراق و عربستان است!

,

وقایع روی داده در خوزستان آن‌چنان تأسف‌بار است که رهبر معظم انقلاب، صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه، ضمن ابراز همدردی با مردم خوزستان و انتقاد از برخی که به‌جای حل مسئله ریز گردها، مسئولیت آن را متوجه گذشتگان می‌کنند، خاطرنشان کردند: "درست است که برخی مسائل به چاره‌اندیشی‌های بلندمدت احتیاج دارد، اما این حرف که وضعیت فعلی نتیجه به فکر نبودن گذشتگان است؛ کافی نیست و مشکلی را حل نمی‌کند و چند صباح دیگر نیز دیگران همین قضاوت را درباره ما خواهند کرد که چرا برای علاج مشکل مردم کاری انجام نشد".

,

درواقع تأکید قاطعانه و صریح ولی امر مسلمین برای رسیدگی به بحران خوزستان و مسئله ریز گردها، فصل‌الخطابی برای مسئولان است تا به جای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، کمی به فکر مردم بوده و نیاز لحظه و زمان را دریابند.

,

همچنین به معصومه ابتکار باید گفت؛ چهار سال زمان کمی برای رسیدگی به مشکلات زیست‌محیطی چون ریزگردها نیست که امروز اعلام می کنید مشکل مربوط به گذشته است؛ کما اینکه اگر این سخن درست باشد؛ یکی از نخستین مقصران خود شما هستید که پیش از این، هشت سال مسئولیت سازمان حفاظت از محیط‌زیست را برعهده داشته و اقدامات لازم را برای پیشگیری انجام نداده‌اید.

,

 سمیه مظاهری

,  سمیه مظاهری,  سمیه مظاهری,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه