اخبار داغ

سه برادر بانه ای که در برابر ضدانقلاب سینه سپر کردند

سه برادر بانه ای که در برابر ضدانقلاب سینه سپر کردند
شهید خالد حسنی مدافع نظام و انقلاب اسلامی بود، به همین دلیل در سال ۱۳۶۰ توسط گروهک های ضدانقلاب دستگیر و به مدت ۲۰ روز زندانی شد. خالد بعد از رهایی از چنگال گروهک های ضدانقلاب به همراه دو برادرش به عضویت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد درآمد و برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی سلاح به دست گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید خالد حسنی در روز پنجم اسفندماه سال 1342 در روستای حمزه لان از توابع شهرستان بانه به دنیا آمد. پدرش حسن کاسب بود و مادرش بانو عایشه به کار خانه داری مشغول بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

خالد مدتی بعد به همراه خانواده اش به روستای سیاحومه مهاجرت کرد. پدرش از مردان به نام منطقه بود و در بین مردم از مقبولیت بسیار بالایی برخوردار بود. خالد تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پشت سر نهاده و درعنفوان جوانی در کنار کار کشاورزی و دامداری در روستا، گاهی برای کار به شهرهای دور و نزدیک از جمله تهران و اهواز سفر می کرد.

,

 

,

خالد مدافع نظام و انقلاب اسلامی بود، به همین دلیل در سال 1360 توسط گروهک های ضدانقلاب دستگیر و به مدت 20 روز زندان گروهکی ها را تحمل کرد. خالد برای مقابله با گروهک های ضدانقلاب در سال‌ 1360 به همراه دو برادرش به عضویت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد درآمد و برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی سلاح به دست گرفت.

,

 

,

سال 1362 در جاده سنندج ـ‏ دیواندره در کمین گروهک‌های ضدانقلاب به همراه همسرش به مقام جانبازی نایل آمد و پس از مدت‌ها بستری شدن در بیمارستا‌ن‌های بیجار و تهران، به میان رزمندگان سپاه اسلام بازگشت و به فعالیت خود مصمم‌تر از گذشته ادامه داد.

,

 

,

پانزدهم خرداد ماه سال 1363 دو برادرش ـ مطلب و طالب حسنی ـ بر اثر بمباران رژیم بعث عراق در پارک شهر بانه به شهادت رسیدند. اگرچه خالد به دلیل اینکه تنها فرزند ذکور خانواده اش بود، می ‌توانست کمتر در عملیات‌ها حضور پیدا کند، اما همچنان در عرصه‌ خطر گوی سبقت را از دیگران می ‌ربود و در تعقیب نیروهای ضدانقلاب شب و ‌روز نداشت.

,

 

,

سرانجام شهید خالد حسنی در راه اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) در روز سیزدهم فروردین‌ ماه سال 1365 در یک اقدام تروریستی در روستای کانی سور بانه مورد سوءقصد گروهک های ضد انقلاب قرار گرفت و به شدت مجروح شد و یک روز بعد در بیمارستان سقز روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست و نامش برای همیشه جادوانه شد.

,

 

,

شهید خالد حسنی در فرازی از وصیت‌نامه‌اش به همرزمان و همسنگرانش توصیه می کند؛ در راه مبارزه با ضدانقلابِ از خدا بی ‌خبر، لحظه‌ای از پای ننشینید. فقط اسلام است که می ‌تواند انسان را نجات دهد و همه مسلمانان باید با حفظ وحدت از دستورات رهبر کبیر و امام امت تبعیت نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه