اخبار داغ

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کُردستان:

شاخص سواد کُردستان در جامعه هدف به ۹۳.۶۶ درصد رسیده است

شاخص سواد کُردستان در جامعه هدف به ۹۳.۶۶ درصد رسیده است
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کُردستان تنها 29 درصد مردم باسواد بودند که این مهم پس از انقلاب رشد چشمگیری داشته و در جامعه هدف 10 تا 49 سال به 93.66 درصد افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشاهوخبر؛ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان از بررسی آماری میزان اقدامات و تلاش ها برای پوشش سوادآموزی در شهرستان کامیاران خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهوخبر,

رمضان یوسفی که در نشست شورای سوادآموزی کامیاران حضور یافته بود، در سخنانی بیان داشت:  رتبه  شهرستان کامیاران در حوزه پوشش سوادآموزی در سال گذشته در رتبه چهاردهم استان قرار داشت، که اینک بر اساس آمارهای ارائه شده به رتبه پنجم ارتقا یافته است.

,

وی این رتبه را نشانگر انجام اقدامات موثر دانست و افزود: تمام فعالیت های سوادآموزی در این شهرستان  بررسی می شود و حرکت‌ها و اقدامات انجام گرفته برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در حد قابل قبولی قرار دارد.

,

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان ریشه کنی بی سوادی را رسالت همگانی دانست و ابراز داشت: اگر چه در سال های اخیر برای ریشه کنی بی سوادی تلاش شده است، اما میزان بی سوادان شهرستان کامیاران تامل برانگیز می باشد، لذا برای تغییر این وضعیت به همت نیروهای بومی و تلاش همگانی نیاز است.

,

یوسفی به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در شاخص سواد جهانی اشاره کرد وگفت: ایران در جایگاه 86 شاخص سواد جهانی قرار دارد؛ این جایگاه شایسته کشوری با قدمت فرهنگی و تمدنی چندهزار ساله که در سایه اسلام رشد کرده است، نمی باشد.

,

وی به آمار باسوادان مردم کردستان در قبل از انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: افزایش شاخص سواد نیازمند تلاش و همت همگانی است و دراین راه البته کارهای بسیاری صورت گرفته است؛ دراستان کردستان و قبل از انقلاب تنها 29 درصد مردم باسواد بودند، که این مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته و درجامعه هدف 10 تا 49 سال به 93.66 درصد افزایش یافته است.

,

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به پایان برنامه شتاب بخشی در سال 96 گفت:  برنامه 4 ساله شتاب بخشی که از سال 93 شروع شده بود تا پایان سال 96 ادامه خواهد داشت و بر این اساس و در برنامه شتاب بخشی در زمان تعیین شده، باید میزان بی‌سوادی استان کردستان به حداقل اعلام شده برسد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه