اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان کامیاران اعلام کرد:

تهیه و توزیع پوستر آموزش خانوارها در مواجه شدن با مخاطرات طبیعی+ پوستر

تهیه و توزیع پوستر آموزش خانوارها در مواجه شدن با مخاطرات طبیعی+ پوستر
مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت: پدیده های طبیعی ممکن است هر لحظه و در شرایط خاصی روی دهند و آگاهی بخشی به خانواده ها می تواند در این مواقع بسیار مثمر ثمر واقع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشاهوخبر؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان کامیاران از تهیه و توزیع پوسترهای مصور برای آموزش خانوارها در خصوص شناخت مخاطرات طبیعی و آمادگی در برابر آنها به منظور کاهش بار پیامدهای سلامتی توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت کامیاران خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهوخبر,

دکتر کیوان فرهمندی صبح امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما دراین باره اظهار داشت: زمین لرزه از جمله پدیده های وحشتناک طبیعت محسوب می شود؛ هنگامی که زمین لرزه ای روی می دهد برای لحظه ای تصور ما از سفت و سخت بودن زمین زیر پایمان بر هم می ریزد، اما طی همان لحظه کوتاه خسارت های شدیدی وارد می شود.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان کامیاران افزود: در طول چند دهه اخیر اطلاعات زیادی در مورد زلزله کسب کرده و فرآیند وقوع آن بهتر از گذشته درک شده است؛ زمین لرزه ها توسط فرآیندهای بنیادین و قدرتمند زمین شناختی که خارج از حیطه کنترل ما هستند، به وجود می آیند، این فرآیندها نسبتا غیر قابل پیش بینی است، بنابراین در حال حاضر این امکان وجود ندارد که به مردم گفت دقیقا چه وقت زلزله روی می دهد.

,

وی آموزش خانواده ها را برای نوع و چگونگی مواجه شدن با پدیده طبیعی زلزله را لازم دانست و ابراز داشت: با توجه به حادثه خیز بودن کشور و منطقه ما، احتمال رخ دادن مخاطرات طبیعی چون سیل و زلزله وجود دارد و این باعث می شود که  آمادگی و آموزش خانواده ها بسیار حیاتی به نظر برسد.

,

دکتر فرهمندی اضافه کرد: به همین خاطر واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت کامیاران اقدام به تهیه و توزیع پوسترهای مصور برای آموزش خانوارها در خصوص شناخت مخاطرات طبیعی و به خصوص زلزله نموده است تا شهروندان بیش از پیش باپیامدهای سلامتی آشنا شوند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان کامیاران در پایان خاطرنشان کرد: پدیده های طبیعی مانند سیل و زلزله ممکن است هر لحظه و در شرایط خاصی روی دهند و آگاهی بخشی در مورد چگونگی رفتار افراد و خانواده ها در مواقع خطر، می تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

,

گفتنی است پوسترهای مصور آگاهی بخشی در زمینه مخاطرات طبیعی در اختیار خانواده های سطح شهرستان کامیاران قرار می گیرد.

,

, , ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه